چطور قرنیز مناسب برای منزل انتخاب کنیم؟

اگر به پایین دیوارها توجه کرده باشید میبینید، قرنیز نسبت به دیوار برجسته تر می باشد و یکی از وظایف آن جلوگیری از آسیب به دیوار است که عموما مورد ضربه توسط وسایل منزل قرار می گیرد و یکی ازکاربرد های منحصر به فرد قرنیز می توان به عبور سیم و کابلها از وسط آن اشاره کرد. همچنین در مواردی نیز با الهام دریافت از طرح سنگ قرنیز و قرنیز های پلی استایرن و به یاری تکنولوژی از این ابزار به عنوان یک ابزار جهت زیبا سازی منزل و کاربردی تر کردن آن کرده است. ساختار این محصول به گونه ای طراحی شده است که یک شاسی برای زیر کار ابتدا نصب کرده سپس سیم ها را از آن عبور داده و شاسی رو نصب می گردد حتی می تواند جایگزین مناسبی بجای داکت ها باشد و علاوه بر اینکه کار داکت را انجام می دهد به ساختمان جلوه ویژه تری می دهد.

چطور قرنیز مناسب برای منزل انتخاب کنیم؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، قرنیز به نوار یا باند دیواری از جنس (ام دی اف، چوبی، پی وی سی، سنگی و...) که در پایین دیوار امتداد ان به صورت طولی نصب می گردد می گویند، که وظیفه محافظت از دیوار در برابر ضربه اسباب اثاثیه و جلوگیری از نم و رطوبت از کف به دیوار می باشد.

از جمله ویژگی های یک قرنیز خوب عبارتند از:

  • باید مقاوم در مقابل ضربه باشد
  • قرنیز باید مقاوم در مقابل آب و رطوبت باشد
  • قرنیز باید مقاوم و عایق در مقابل گرما، برودت و صدا باشد
  • نصب و اجرا باید راحت و آسان باشد
  • باید زیبا و چشم نواز باشد.

انواع قرنیز

قرنیز سنگی

این نوع قرنیز عموما در فضاهایی به کار می رود که جنس کف از سنگ است، در چنین حالتی بهتر است جنس سنگ به کار رفته در قرنیز با جنس سنگ کف یکی باشد. معمولا ارتفاع قرنیز در این حالت بین 10 تا 15 سانتیمتر است.

قرنیز چوبی

این نوع قرنیز در فضاهایی که جنس کف آنها از چوب یا همان پارکت است بهکار می رود و بهتر است جنس چوب قرنیز و چوب پارکت کف یکسان باشند. ارتفاع این نوعقرنیز بین 6 تا 10 سانتیمتر است

قرنیز pvc

این نوع قرنیز در فضاهایی که کف آنها سرامیک، سنگ و یا لمینت استکاربرد دارد، در دو حالت اول بهتر است رنگ قرنیز در تضاد با کف باشد و در صورتیکه کف لمینت شده است بهتراست با آن همرنگ باشد. ارتفاع این نوع قرنیز نیز بین 6تا 10 سانتی متر است

کاربرد قرنیز در خانه های که کف خانه لمینت یا کفپوش شده است

در این نمونه کارها می توان گفت که پس از نصب لمینت یا کف پوش دور تا دور خانه یکسری فضاهای بازی در نظر گرفته می گردد تا در صورت منبسط یا منقبض شدن کفپوش ها جایی برای بازی کردن داشته باشند بنا براین این فضای باز خود باعث بروزمشکلاتی همچون زشت شدن خانه و نیز محل جمع شدن گرد و خاک می باشد که برای برطرف این عیب قرنیز PVC یاری عمده ای می تواند به این موضوع بکند در حالت اول پس از نصب قرنیز چهره زیبای لمینت کار شده بیشتر به چشم می آید و در حالت دوم هم مانع از محل جمع شدن گردو خاک می گردد.

در خانه هایی که کف ازجنس سرامیک یا سنگ می باشد

در این حالت برای شکیل تر شدن خانه و یک جدا کننده بین دیوار و کف جلوه زیاتری می توان به خانه بخشید همچنین برای گوشه هایی که بصورت مناسب گچ یا نقاشی نشده اند می تواند مناسب باشد.

ابعاد و اندازه های استاندارد قرنیز در بازار:

  • قرنیز 7 سانتی
  • قرنیز 9 سانتی
  • قرنیز 11 سانتی
  • قرنیز 15 سانتی

قرنیز ها از نظر ارتفاع در دو سایز 7 سانتیمتری و 9 سانتیمتری موجودهستند، از نظر طول معمولا طولی معادل 280 سانتیمتر و یا 366 سانتیمتر دارند و ازنظر ضخامت نیز، پاشنه یا به عبارتی پایین ترین و ضخیم ترین قسمت قرنیز 16 میلیمترمی باشد.



به "چطور قرنیز مناسب برای منزل انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

7 کاربر به "چطور قرنیز مناسب برای منزل انتخاب کنیم؟" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور قرنیز مناسب برای منزل انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252