خرید بهترین نوع قرنیز، نصب قرنیز، بازرگانی قرنیز، قرنیز ام دی اف MDF و چوبی، قرنیز چسبی، سیمانی

Image
خدمات ما

انواع قرنیز و پارکت

قرنیز چیست؟

قرنیز نواری از سنگ یا چوب یا پلاستیک یا بتن و سیمان بوده که در پایین دیوار و در امتداد آن نصب می‌شود. قرنیز عموماً نسبت به دیوار برجسته تر بوده و مهمترین وظیفه قرنیز محافظت از نازک کاری دیوار در برابر صدمات ناشی از برخورد اسباب و اثاثیه و جلوگیری از نفوذ مستقیم رطوبت و آب از کف به دیوار می‌باشد.

قرنیز به نوار جداکننده ای اطلاق می شود که فضای میانی کف پوش اعم از سنگ و یا سرامیک و... را از فضای دیوار جدا می کند که در گذشته بیشتر از مصالح سنگی به این منظور استفاده می کردند اما امروزه متریال هایی از قبیل پی وی سی و ام دی اف و چوب جایگزین مناسبی برای سنگ ها شده اند.

علت استفاده از قرنیز بیشتر به عنوان پر کننده و پوشش دهنده فضایی است که دو نوع مصالح (کف پوش و دیوار پوش) توانایی هم پوشانی یکدیگر را ندارند و به همین دلیل نیازمند مصالحی می باشد تا این درز انقطاع را پوشش دهد.

از دیگر مواردی که از قرنیز استفاده می شود به عنوان پوشاننده درز انبساط و انقباض مصالح کف پوش می باشد از این رو برخی از مصالح کف پوش همچون لمینت و یا چوب در سرما و گرما دچار تغییر سایز می شوند که این امر نیاز به فضای کافی دارد، از این رو با ایجاد فضای مناسب در پشت قرنیز ها این موضوع قابل حل شدن است.

از دیدگاه کلی و علم معماری و دیزاین داخلی در صورت داشتن قرنیز از جنس بخصوص چوب، فضای شکیل تر و گرم تری را خواهید داشت.

گروه لوکس آبان با داشتن انواع قرنیز های ام دی اف و چوب در ابعاد مختلف و مستقیما از تولید کننده می تواند تمام نیازهای شما در این زمینه را تامین نماید.

به "انواع قرنیز و پارکت" امتیاز دهید

60 کاربر به "انواع قرنیز و پارکت" امتیاز داده اند | امتیاز: 1.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع قرنیز و پارکت"

4 دیدگاه

محمد 11 اسفند 1399

قرنیز متری چند

پاسخ به محمد

صابر 11 بهمن 1399

قرنیز رو باید رنگ مخالف دیوار زد؟

پاسخ به صابر

کارشناس گروه آبان11 بهمن 1399

سلام بستگی به طراحی داخلی داره بیشتر سلیقه ای هست

پاسخ به کارشناس گروه آبان

صابری 8 دی 1398

قیمت قرنیز چسبی رو میخواستم

پاسخ به صابری
* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)
به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252