بازسازی ساختمان و خانه، هزینه خدمات بازسازی و نوسازی منزل، ساختمان اداری، آپارتمان کوچک

Image
خدمات ما

بازسازی ساختمان، خانه، منزل و آپارتمان

بازسازی ساختمان اداری و مسکونی یا تجاری را می‌توان به عنوان عملی برای نگهداری و حفظ ساختمان‌های تاریخی و قدیمی و برگرداندن آنها به وضعیت سابق‌شان، بهبود شرایط ساختمان‌های نسبتا جدیدتر با تعمیر بخش‌هایی که در طول زمان آسیب دیده‌اند و یا حتی تغییرات اساسی به قصد اضافه کردن امکانات جدید و مدرن به یک خانه یا آپارتمان تعریف کرد.

ما در گروه ساختمانی آبان لوکس، با پشتوانه سال‌ها تجربه و مهارت کارکنان توانمند خود می‌توانیم پروژه بازسازی ساختمان و آپارتمان مسکونی و اداری و تجاری شما را در تهران، کردان، نوشهر، شمال، فشم، هشتگرد، دماوند و سایر شهرهای ایران به بهترین شکل انجام دهیم.

پروژه های ما

✅ نمونه پروژه های بازسازی ساختمان گروه ساختمانی آبان

نمونه بازسازی ساختمان

بازسازی ویلای کردان

این پروژه در کردان انجام شده، در مدت 120 روز.

نمونه بازسازی ساختمان

پروژه بازسازی سوئیت

این پروژه در سعادت آباد انجام شده، در مدت 31 روز.

نمونه بازسازی ساختمان

پروژه بازسازی منزل

این پروژه در سعادت آباد انجام شده، در مدت 31 روز.

در هر کدام از این سطوح، باید قبل از هر چیز وضعیت فعلی ساختمان و هدف پروژه مشخص شود تا بهترین رویکردها و روش‌ها برای انجام آن انتخاب شود. با گشت و گذار در شهرهای بزرگ دنیا می‌توانید داستان خارق‌العاده آن‌ها را در افق شهری و ساختمان‌هایشان ببینید. با نوسازی و بازسازی ساختمان های قدیمی، تاریخ، فرهنگ و میراث ما حفظ می‌شود و با بازسازی خانه ها و منازل مسکونی، محیطی ایده‌ال برای زندگی شهروندان به وجود می‌آید. به هر منظوری که باشد، این کار نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق، مهارت، دانش کافی و توانایی بالا برای به ثمر رساندنش است. به همین دلیل شما برای پروژه مورد نظر خود باید به یک مجری مطمئن و خبره مراجعه کنید.

بازسازی ساختمان چیست؟

همانطور که اشاره شد لغت بازسازی به فرایندی اشاره دارد که در آن سعی می‌شود تا چیزی به وضعیتی خوب بعد از تعمیر برگردد. در صنعت ساختمان، بازسازی و نوسازی به فرایند بهبود یا مدرن کردن یک ساختمان قدیمی، آسیب‌دیده یا غیر قابل استفاده اشاره دارد. این فرایند پایه‌ای‌تر و اساسی‌تر از فرایندی مانند بهسازی است، جایی که تمرکز بر بهبود از طریق تمیز کردن، رنگ‌آمیزی، تزئینات و دکوراسیون و اضافه کردن تجهیزات جدید است. غیر از صاحبان خانه‌ها و منازل، خیلی معمول است که سرمایه‌گذاران، یک ملک قدیمی و یا کهنه‌ساز را خریده و آن را بهبود دهند تا به ارزش و قیمت آن افزوده شود. عموما کار بازسازی خانه در دو دسته ساختاری و تزئینی قرار می‌گیرد.

بازسازی ساختمان قبل و بعد

تغییرات ساختاری در بازسازی خانه می‌توانند شامل این‌ها باشند:

  • ساخت و بهبود فضای زیرزمین
  • طراحی مجدد پلان خانه
  • سیم‌کشی و لوله‌کشی مجدد
  • تغییر کاربری اتاق‌ها
  • بازسازی آشپزخانه

تغییرات تزئینی در بازسازی ساختمان می‌توانند شامل این‌ها باشند:

  • دکوراسیون داخلی
  • تعمیرات جزئی
  • کفپوش جدید
  • نورپردازی

★ انواع روش‌های بازسازی خانه

♦ شاید دوست داشته باشید دستی به سر و روی ساختمان خود بکشید اما مطمئن نیستید در میان روش‌های مختلف کدام را انتخاب کنید. آیا باید نوسازی انجام دهید یا هدفی که در سر دارید با تغییر دکوراسیون داخلی محقق می‌شود؟ شما قبل از شروع هر کاری باید تفاوت میان روش‌های مختلف این پروژه را بدانید؛ به این صورت است که می‌توانید آسان‌تر برای پروژه خود برنامه‌ریزی کنید و از افراد حرفه‌ای و ماهر در این زمینه کمک بگیرید. یکی از معمول‌ترین رویکردها در این زمینه، بازگرداندن ساختمان به وضعیت اصلی و اولیه خودش است. ساختمان‌ها و خانه‌های قدیمی و تاریخی، موردهای معمول برای انجام این نوع بازسازی یا نوسازی هستند، اما ساختمان‌های تازه‌ساز هم می‌توانند در این رده قرار بگیرند.

بازسازی ساختمان

♦ در این روش معمولا تعمیرات بدون دست زدن به ساختار اصلی یک ساختمان انجام می‌شود: ترک‌های دیوارها بر طرف و کف بازسازی می‌شود، تزئینات قدیمی تعمیر می‌شوند و یا در صورت نیاز با نمونه‌های مشابه اصلی جایگزین می‌شوند. اگر پایه‌ها و اساس ساختمان مستحکم باشد و یا نیاز به تعمیرات حداقلی داشته باشد، هزینه بازسازی ساختمان در حداقل‌ترین حالت باقی می‌ماند. اگر هدفتان بازگرداندن یک ساختمان به شکل اصلی و سابق خودش است، این نوع رویکرد مناسب شما خواهد بود.

♦ نوع دیگری، شامل نوسازی یک ساختمان یا سازه به وسیله تعمیر ساختارهای موجود  و در مواردی اضافه کردن المان‌های جدید می‌شود. برای مثال شاید تصمیم داشته باشید که سرویس‌های بهداشتی یک ساختمان را نوسازی کنید اما در عین حال تمایل دارید حال و هوایی مدرن هم به آن ببخشید؛ در این حالت غیر از بازسازی دیوارها و کف، فضای جدیدی برای قرار دادن یک وان یا یک اتاق دوش هم در نظر گرفته می‌شود. در روش دیگر، طرح و شکل فعلی خانه یا آپارتمان به طور کلی تغییر می‌کند. این تغییرات ساختاری می‌توانند شامل اضافه کردن به زیربنای ساختمان، اضافه کردن، برداشتن و یا کوچکتر کردن دیوارها، بالا بردن سقف خانه یا اضافه کردن سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی سرتاسری باشند. در حالت قبل شما شکل اتاق یا یک فضای مشخص در خانه را بهسازی می‌کنید بدون که آن را تغییر دهید، اما در این حالت شما کاربرد یک فضا را تغییر می‌دهید.

بازسازی خانه

♦ به عنوان مثال ممکن است بخواهید از فضای اتاق نشیمن کاسته و یک اتاق خواب دیگر به آپارتمان خود اضافه کنید. هزینه عملیات در این روش بسیار بالا است و انجام آن نیازمند مصالح و اختصاص زمان زیادی است.

حالا سوال اصلی این است که از این رویکردهای متفاوت کدام یک مناسب شرایط شما است؟ با پاسخ دادن به این سوالات شما می‌توانید مسیر بهتری را برای انجام پروژه خود انتخاب کنید:

  • چه بودجه‌ای دارید؟ در اینجا نیاز است برآورد هزینه را انجام دهید تا ببینید تا چه مقدار می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. اگر بودجه محدودی دارید می‌بایست به جای اضافه کردن المان‌های جدید، به بازسازی ساختمان تنها با هدف برگرداندن عملکرد صحیح به یک فضا یا زیباسازی آن بسنده کنید.
  • چه مقدار تغییرات را برای پروژه خود انتظار دارید؟ در ساده‌ترین حالت شما ظاهر و عملکرد فضاهای خانه خود را بهبود می‌بخشید، با این حال گاهی در یک پروژه شما فرصت این را دارید تا ظاهر مدرن‌تری به ساختمان خود بدهید و برخی از المان‌ها را به‌روز کنید تا فضاها کاربردی‌تر شوند.
  • آیا از طراحی فعلی فضای خانه و منزلتان راضی هستید؟ شما می‌توانید با ایجاد تغییراتی مانند رنگ‌آمیزی، حال و هوای یک محوطه را عوض کنید اما اگر چیدمان و طراحی یک اتاق را دوست ندارید و می‌خواهید برای مثال برخی از دیوارها را بردارید یا سرویس بهداشتی را به نقطه‌ای دیگر از اتاق منتقل کنید، آن وقت است که باید هزینه بالاتری را برای این کار کنار بگذارید.

بخش‌های مختلف یک پروژه بازسازی منزل

♦ بازسازی خانه روشی محبوب و برای کسانی است که دوست دارند در محیط ایده‌ال‌شان زندگی کنند. شانس پیدا کردن خانه‌ای که از تمامی جوانب، خانه رویایی شما باشد کم است. این روزها صاحبان ملک، بیشتر و بیشتر از هر وقتی دیگر تمایل به ماندن در خانه خودشان دارند، تا این که در جستجویی مداوم و شاید تمام‌نشدنی برای یافتن منزلگاه مورد علاقه‌شان باشند. هزینه در بسیاری از موارد می‌تواند خیلی به‌صرفه‌تر از جابه‌جایی و رفتن به یک مکان جدید باشد. در ضمن به جای کنار آمدن با امکانات و شرایط یک محیط جدید، شما می‌توانید بهترین‌ها را برای خانه خودتان تصور کرده و با سپردن کارها به یک مجموعه حرفه‌ای خانه رویایی خود را خیلی راحت به دست آورید. شرکت ساختمانی آبان لوکس آماده است برای هر نوع پروژه ساختمانی بهترین‌ها را برای شما به ارمغان بیاورد.

★ بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه یک از پر جزئیات‌ترین فضاهای خانه است؛ به خصوص در یک خانه خالی، امکانات و ظاهر آشپزخانه بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آیند. به همین خاطر است که در میان بخش‌های مختلف این عملیات، بازسازی آشپزخانه یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین کارها است. این کار همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای افزودن به ارزش یک خانه است، اگر تمایل دارید بعد از کار نوسازی آن را بفروشید. تغییرات در آشپزخانه می‌تواند با هدف‌های گوناگونی از جمله افزایش فضای قابل استفاده، به روز کردن کابینت‌ها و وسایل الکتریکی و استفاده از شیرآلات و لوله‌کشی‌های جدید انجام شود.

بازسازی آشپزخانه
بازسازی اتاق خواب

★ بازسازی اتاق خواب

اضافه کردن یک اتاق یک گزینه محبوب برای بهبود شرایط خانه است. بسیاری از خانواده‌ها دوست دارند اتاق‌های جداگانه برای بچه‌ها داشته باشند؛ گاهی می‌توانید با تغییر دادن مکان دیوارها این فضای اضافه را به دست آورید. مقدار تغییرات و هزینه‌ها قابل توجه خواهند بود، چرا که عملا ساختار کلی خانه شما در این پروژه تغییر خواهد کرد.

★ بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام به شما این فرصت را می‌دهد تا به حس لوکس و مدرن بودن فضای خانه خود بیافزایید. این بخش می‌تواند استفاده از شیرآلات مدرن تا تغییر کلی لوله‌کشی یا اضافه کردن یک وان و اتاق دوش را شامل شود. در ضمن در بیشتر خانه‌ها تعداد سرویس‌های بهداشتی از حالت ایده‌ال کمتر است؛ در این فرایند شما این فرصت را دارید که یک سرویس بهداشتی به خانه خود اضافه کنید. البته با توجه به نیاز به سیستم جدید فاضلاب و لوله‌کشی، تغییرات خیلی اساسی خواهند بود.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

★ بازسازی اتاق نشیمن

در سوی دیگر اتاق‌های نشیمن و پذیرایی بزرگ به چشم بسیاری از افراد جذاب هستند؛ شما می‌توانید در این فرایند با تغییر دادن دیوارها، یک اتاق را به فضای اتاق پذیرایی خود اضافه کنید. شما همچنین این فرصت را دارید تا با اضافه کردن یا بزرگ کردن پنجره‌ها، نور بیشتری را به داخل خانه هدایت کنید. برخی دیگر از رویکردهای جالب توجه در بازسازی اتاق نشیمن می‌توانند شامل ایجاد دیوار دکوراتیو پشت تلویزیون، نورپردازی‌های خاص یا اضافه کردن سیستم‌های سرگرمی باشند.

بخشهای مختلف بازسازی ساختمان

کارهای پیشنهادی برای پروژه

اتاق خواب

  • نورپردازی
  • اضافه کردن کمد بزرگ رختکن
  • اضافه کردن سرویس بهداشتی
  • تغییر مکان دیوارها (تغییر ابعاد اتاق)

اتاق نشیمن

  • دیوار دکوراتیو پشت تلویزیون
  • نورپردازی مخفی
  • ایجاد آسمان مجازی

آشپزخانه

  • کابینت جدید
  • شیرآلات مدرن
  • نورپردازی
  • ایجاد فضای بیشتر

سرویس بهداشتی

  • اضافه کردن وان
  • اضافه کردن اتاق دوش
  • شیرالات مدرن

توصیه‌هایی برای برنامه‌ریزی یک پروژه بازسازی ساختمان موفق

♦ وقتی نوبت به یک پروژه بازسازی خانه می‌رسد، وسوسه‌ای قوی برای سریع دست به کار شدن و شروع کار وجود دارد. هر چه زودتر شروع کنید، زودتر تمام می‌کنید، این طور نیست؟ متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد، اگر برنامه‌ریزی‌های لازم را از قبل انجام ندهید. عدم برنامه‌ریزی مناسب تنها می‌تواند این فرآیند را زمان‌برتر و پر هزینه‌تر کند؛ در نتیجه شما قبل از شروع هر کاری اول از همه باید یک طراح حرفه‌ای را برای این کار انتخاب کنید. شما به یک معمار یا طراح داخلی حرفه‌ای و باتجربه (و در مواردی هر دوی آن‌ها) نیاز دارید تا یک طرح منسجم و پر جزئیات از کاری که قرار است در طول فرایند صورت بگیرد تهیه کند. گروه ساختمانی آبان لوکس آماده است شما را راهنمایی کند تا بتوانید علاوه بر گرفتن بهترین تصمیم‌ها، این پروژه را در سریع‌ترین زمان و به بهترین شکل انجام دهید.

♦ یکی دیگر از قدم‌های مهم قبل از شروع پروژه، اختصاص یک بودجه واقع‌گرایانه برای آن است. پیدا کردن یک تعادل بین طرح‌های رویایی‌تان و همچنین مقدار پولی که می‌توانید برای این کار کنار بگذارید، همیشه کار ساده‌ای نخواهد بود. به همین دلیل شما باید یک ذهنیت واقعی از هزینه‌ها شامل هزینه‌های مواد اولیه و هم هزینه کار داشته باشید تا بتوانید سطوح انتظارات خود را با توجه به آنها درجه‌بندی کنید. برآورد هزینه در همان ابتدا می‌تواند به شما کمک کند تصویری روشن از ابعاد مختلف پروژه به دست آورده و بودجه خود را به درستی در بخش‌های مختلف خرج کنید. وقتی یک بودجه واقع‌گرایانه برای پروژه مشخص شد، شما باید مشخص کنید چه کارهایی در چه زمان‌هایی انجام شوند. شاید نیاز باشد سوال‌های سخت هم از خودتان بپرسید، در مورد چیزهایی که واقعا به آنها نیاز دارید در مقابل آنهایی که دوست دارید داشته باشید. برای مثال با توجه به بودجه‌تان برای بازسازی آپارتمان، آیا تغییرات اساسی در آشپزخانه مهم‌تر است یا اضافه کردن یک آلاچیق به حیاط؟

هزینه بازسازی ساختمان

♦ شما همچنین باید در مورد کارهای لازم برای انجام این پروژه اولویت‌بندی داشته باشید. در مورد چیزهایی فکر کنید که بیشترین استفاده را از آنها می‌کنید. این‌ها بخش‌هایی هستند که ارزش پرداخت هزینه‌های بالاتر برای به دست آوردن کیفیت عالی را دارند. برای مثال در یک پروژه نوسازی استفاده از شیرآلات با کیفیت می‌توانند شما را تا سال‌ها از دردسرهای لوله‌کشی رها کند. اگر بودجه محدودی برای پروژه خود دارید، تزئینات لوکس را در پایین‌ترین اولویت قرار دهید، چرا که این کارها را می‌توانید در فرصت‌های دیگر به آسانی انجام دهید. از کاشی‌های روی دیوار آشپزخانه تا رنگ اتاق‌ها و یا فضای مخصوص برای قرار دادن وسایل الکتریکی در آشپزخانه، یک تصویر واضح و روشن در ذهن داشته باشید. در طول این فرایند شما باید تصمیم‌های زیادی بگیرید؛ هر چه قدر تصمیم‌های بیشتری را قبل از شروع کار بگیرید در طول مسیر روان‌تر پیش خواهید رفت.

بازسازی ساختمان

وضعیت فعلی یک ساختمان می‌تواند به صورت بنیادی هزینه را تغییر دهد، چرا که گاهی کار ساده‌ای مانند اضافه کردن یک پریز بر روی دیوار می‌تواند به سیم‌کشی مجدد تمام خانه تبدیل شود. برای مثال اگر گه‌گاه برایتان اتفاق افتاده که با روشن کردن سشوار در زمان کار ماشین لباسشویی فیوز پریده است؛ این نشانه‌ای است که به شما می‌گوید در زمان پروژه نوسازی، باید سیستم برقی خانه خود را به روزرسانی کنید. یک توصیه مهم دیگر این است که برای بازسازی خانه خود در مورد کارهایی که خودتان به شخصه می‌توانید انجام دهید خوب فکر کنید. شاید رنگ کردن دیوارهای یک سرویس بهداشتی کوچک کار ساده‌ای برای انجام دادن به نظر بیاید، با این وجود رنگ کردن حدود 400 متر مربع از دیوارهای تمام خانه کاری نیست که به سادگی و بدون کمک قابل انجام باشد. شاید به نظر بیاید در جاهایی اگر خودتان کارها را انجام دهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده‌اید، اما توجه داشته باشید که اگر این کارها به درستی انجام نشوند انجام دوباره‌شان هزینه بیشتری خواهد داشت، در نتیجه همیشه این پروژه را به دست حرفه‌ای‌ها بسپارید.

بازسازی ساختمان برای فروش بهتر

♦ بازسازی ساختمان و نوسازی آن به هیچ عنوان یک هزینه اضافی برای منزلتان نیست؛ در واقع بعد از پایان فرایند نوسازی، ساختمان و خانه شما ارزش بسیار بیشتری پیدا می‌کند، زمانی که بخواهید آن را برای فروش بگذارید. حتی اگر در همین لحظه قصد فروش خانه خود را نداشته باشید، انجام این کار به شما کمک می‌کند در محیط‌های ایده‌ال‌تر و راحت‌تری زندگی کنید. احتمالا زیاد شنیده‌اید که خرید ملک سرمایه‌گذاری است؛ با انجام این پروژه شما عملا این فرصت بی‌نظیر را خواهید داشت که سرمایه‌‌گذاری خود را بهبود ببخشید و به ارزش آن بیافزایید. یک خانه بازسازی شده بدون اثر دوده بر روی دیوار، کابینت‌های شکسته یا دیوارهای نم‌کشیده مطمئنا ارزش و قیمت بالاتری دارد. یک مسیر استراتژیک برای اضافه کردن ارزش به خانه و منزل‌تان از طریق این عملیات وجود دارد، با این حال شما باید تفاوت‌های روش‌های مختلف این کار را بدانید تا بتوانید بیشترین سود را به دست آورید.

♦ صاحبان ملک و سرمایه‌گذاران رویکردهای متفاوتی در زمینه بازسازی ملک دارند. به‌روزرسانی و ایجاد تغییرات در یک خانه و فروش آن معمولا یک استراتژی مناسب برای کسب سود است، به خصوص اگر این کار درست انجام شود. در این موارد، رویکرد پروژه به دقت برنامه‌ریزی می‌شود و تمرکز اصلی بر جوانبی خواهد بود که بیشترین ارزش را به یک خانه یا آپارتمان اضافه می‌کنند. یک بخش مهم در این فرایند توجه به دیگر خانه‌ها در آن منطقه یا محله است. با بررسی وضعیت این خانه‌ها شما می‌توانید تغییرات مورد نظر را در سطح آنها انجام داده و از بهبود بیش از حد خودداری کنید. داشتن امکانات خیلی خاص بعید است منجر به فروخته شدن خانه با تفاوت قیمت قابل توجه نسبت به دیگر ملک‌ها شود. در سوی دیگر، صاحبان خانه رویکرد کمتر استراتژیک به این کار دارند، در نتیجه ممکن است هزینه‌ای را صرف کنند که لزوما در زمان فروش به آنها بر نخواهد گشت.

برای این که با 4 رویکرد مختلف در بازسازی خانه آشنا شوید با ما همراه باشید:

  • پایه‌ای
  • نمای بیرونی
  • اضافه کردن ارزش
  • علاقه‌مندی‌های شخصی

یکی از معمول‌ترین انواع بازسازی، توجه به المان‌های اساسی است. موارد پایه‌ای در یک خانه حداقل چیزهایی هستند که خریداران از یک واحد مسکونی انتظار دارند: سقفی که چکه نکند، شیرآلات و سیستم لوله‌کشی که به خوبی کار کند، یک زیرزمین خشک و بدون رطوبت، یک سیستم گرمایشی و سرمایشی قابل اطمینان، کف‌پوش مستحکم و خوب، دیوارهای تمیز و این چنین معیارهای اولیه از یک سازه مناسب. در املاک سطح بالا این معیارهای پایه‌ای شامل تعداد مشخصی از اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، وجود پارکینگ و دیگر امکانات معمول در خانه‌های آن محله می‌شوند. در این رویکرد، حتی نیازی نیست که تمام این‌ها را به‌روز کنید؛ شما می‌توانید بر تغییرات کوچک و کم‌خرج و سرویس‌های معمول تمرکز کنید تا همه چیز را در یک وضعیت کاری خوب نگه دارید.

♦ گاهی اوقات اضافه کردن برخی المان‌ها به یک خانه به طور مستقیم به ارزش آن اضافه نمی‌کنند؛ صرفا باعث می‌شوند ملک شما در یک سطح استاندارد نسبت به دیگر خانه‌های یک محله قرار گیرد و شما بتوانید قیمت مشابه را از خریداران طلب کنید. در سوی دیگر، در حالی که شما تمایل دارید خانه یا آپارتمان‌تان در برابر رقیب‌ها به چشم بیاید، باید دقت کنید در پروژه به‌روزرسانی‌های بی‌توجیه را انجام ندهید. کاری نکنید که ساختمان شما با فاصله بسیاری زیادی از دیگر ساختمان‌های محله قرار بگیرد؛ به این صورت شما تنها یک هزینه اضافه می‌کنید در حالی که آن منطقه ظرفیت چنین قیمتی را ندارد. قبل از بالا بردن بی‌دلیل هزینه خود، حتما شرایط املاک دیگر در منطقه را در نظر بگیرید و ببینید خانه‌هایی با قیمت‌های مشابه در چه سطحی قرار دارند و تغییرات و ارتقا احتمالی امکانات ملک خود را بر اساس نیازهای بازار هدفتان انجام دهید.

♦ در نوع دیگری از بازسازی ساختمان، توجه اصلی بر نمای بیرونی و ظاهر ساختمان معطوف می‌شود. در این روش کارهایی انجام می‌شود که ظاهر ساختمان خوشایند و دلچسب به نظر بیاید، وقتی مشتری احتمالی برای اولین بار آن را می‌بیند. در این روش شاید مقدار قابل توجهی به ارزش ساختمان اضافه نشود اما انجام این تغییرات کمک می‌کند خانه یا آپارتمان شما بهتر و سریع‌تر فروش برود. تغییرات ظاهری می‌تواند شامل مرتب کردن باغچه و حیاط ساختمان، نقاشی داخلی و بیرونی و شاید اضافه کردن چند المان تزئینی باشد. شما همچنین می‌توانید با اضافه کردن چراغ‌های ال‌ای‌دی به ساختمان ظاهری مدرن به آن بدهید.

بازسازی نمای بیرونی ساختمان

♦ یک نوع دیگر از روش‌های فوق‌العاده محبوب، اضافه کردن ارزش به ملک است. بازسازی آشپزخانه (شامل کابینت‌ها با طراحی مدرن و شیرآلات جدید) به اضافه پنجره‌های دو جداره، دو تا از معمول‌ترین کارها به شمار می‌روند. هزینه‌ای که برای بهبود این دو بخش صرف می‌شود، به ارزش یک واحد مسکونی اضافه کرده و فروش آن را ساده‌تر و پر سودتر می‌کند. در رده‌های بعدی بازسازی سرویس‌های بهداشتی، نورپردازی جدید با چراغ‌های ال‌ای‌دی و بهبود در بهره‌وری انرژی ساختمان قرار دارند. بخش آخر مربوط به پروژه‌هایی از علاقه‌مندی‌های شخصی می‌شوند؛ گزینه‌های جذابی که شما برای خانه خود می‌خواهید اما دیگران شاید آن را نپسندند و حاضر نباشند برایشان پولی اضافه پرداخت کنند. به همین خاطر می‌بایست در زمان بازسازی ساختمان خود این نوع تغییرات را از کارهای اساسی متمایز کنید. برای مثال وقتی تمام ساختمان های محل جای پارک برای دو اتومبیل دارند، شما بهتر است در مورد ایجاد یک باغچه یا استخر روباز بیشتر فکر کنید.


مراحل مختلف بازسازی ساختمان اداری

ساختمان های اداری مکان هایی هستند که در آنها کارکنان باید بیشترین آرامش را داشته باشند تا بتوانند کار خود را به بهترین شکل و با بهره وری کامل انجام دهند؛ به همین خاطر بازسازی اهمیت فراوانی دارد و نکات مهمی در این زمینه وجود دارند که باید به آنها توجه کرد. در نتیجه توجهات بسیاری را در زمینه های گوناگون می طلبد. در ادامه می خواهیم مراحل بازسازی اداری را با شما مرور کنیم.

مانند هر کار دیگری، بازسازی اداری هم شامل مراحل و مواردی است که اگر به آنها به درستی توجه نشود به موفقیت دست پیدا نخواهید کرد. می خواهیم شما را با بازسازی ساختمان اداری بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید در مسیری درست قرار گرفته و خواسته های خود را از بازسازی به بهترین نحو محقق کنید و در نهایت از نتیجه بازسازی ساختمان قدیمی خود بالاترین میزان رضایت را داشته باشید.

برای بازسازی ساختمان اداری در ابتدای کار باید تمامی فضاهای مورد نیاز را به تفکیک متراژ و موقعیت قرارگیری تقسیم بندی کنید. باید دقیقا مشخص شود که به چند فضای مجزا نیاز است و قرار است این فضاها به چه شکل باشند و البته از همه مهمتر این که بدانیم در هر کدام از این فضاها چه کسانی قرار است قرار بگیرند.

به عنوان نمونه طراحی محلی که منشی در آن مستقر می شود با طراحی اتاق کنفرانس از نظر میزان نور و طرح دیوارها و در کل دکوراسیون بسیار متفاوت است. در وحله اول موقعیت های مکانی را مشخص کنید. در مرحله بعدی باید مشخص شود که نور ورودی محیط از کدام سمت است و نورپردازی داخلی به چه شکلی باید انجام بگیرد. بعد از آن نوبت به چیدمان میز، صندلی و لوازمی از این دست می رسد.

برای این پروژه پیشنهادات به کارفرما داده می شوند و در صورت موافقت او برای انجام آنها در محیط اقدامات لازم انجام خواهد شد. به عنوان نمونه یکی از چیزهایی که در اکثر محیط های اداری باید وجود داشته باشد کتابخانه است. یا به عنوان یک مثال دیگر، در برخی ادارات پیشنهاد می شود برای شادابی و طراوت بخشیدن به فضا از تعدادی گلدان استفاده شود.

توصیه می شود فرایند را از کف شروع کنید. در این مرحله بسته به نیاز ساختمان اداری و مقدار فرسودگی، بازسازی کف ساختمان انجام می شود. در بعضی موارد نیاز است که ابتدا تخریب انجام شود و پس از آن کف پوش های جدید نصب شوند. در بعضی موارد هم نیازی به تخریب نیست و می توان روی کفپوش قبلی مانند سنگ یا سرامیک، کفپوش جدید مانند کفپوش لمینت با پی وی سی نصب کرد.

پس از بازسازی کف ساختمان قدیمی، نوبت به دیوار می رسد. بازسازی دیوار بسیار مهم است چرا که تخریب دیوارهای حمال موجب تخریب کل ساختمان می شود؛ به همین خاطر حتما باید در این زمینه از متخصصان مشورت بگیرید. در این مرحله است که می توانید تغییر کاربری و تغییر فضا را انجام داد. با استفاده از پارتیشن بندی یا استفاده از دیوارهای جدید مانند دیوارهای سبز می توان فضاهای جدیدی را بر اساس نیاز کارکنان ایجاد کرد.

پس از مرحله تخریب نوبت به نوسازی بافت های فرسوده می رسد. این مرحله شامل بررسی تجهیزات ساختمان هم هست. شما باید میزان فرسودگی تجهیزات ساختمان مانند برق کشی و شیرآلات را بررسی کنید تا در صورت نیاز آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

نیاز است قبل از شروع کار برآورد هزینه بازسازی ساختمان اداری را انجام دهید تا ببینید تا چه مقدار می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، باید به جای اضافه کردن المان‌های جدید، به بازسازی ساختمان تنها با هدف برگرداندن عملکرد صحیح به آن نگاه کنید.

در بسیاری از ساختمان های اداری قدیمی، اتاق های جدا برای کارمندان در نظر گرفته شده اند یا یک پیشخوان بزرگ، بخش کارمندان را از مراجعه کنندگان جدا می کند. معمولا برای فضای بین کارمندان طراحی خاصی انجام نمی شود و از فضاهای موجود به طرز صحیح استفاده نمی شود. ین فرایند به مدیران این امکان را می دهد که بهره وری بیشتری از فضای موجود داشته باشند.

در بازسازی ساختمان اداری به جای استفاده از اتاق های متعدد که قابلیت تغییر شکل نخواهند داشت، شما می توانید با استفاده از بخش بندی، فضاهای اداری را آماده کنید. یک پارتیشن بندی خوب فضای کافی در اختیار کارمندان قرار می دهد و در عین حال امکان ارتباط کافی بین آنها و مراجعان را فراهم می کند. به این ترتیب در فضا و هزینه ها صرفه جویی می شود و در نهایت بهره وری و بازدهی هم افزایش می یابد.

ساختمان های اداری زیادی چند دهه قبل ساخته شده اند، شما با ورود به فضای این ادارات حس می کنید که وارد یک فضای کاملا قدیمی شده اید. فضاهای اداری جدید و مدرن چشم نوازتر و حس بهتری را به مراجعان خواهد داد. نورپردازی، رنگ و دکوراسیون اداره نیاز به توجه به نکات بسیار مهمی دارد که متاسفانه نادیده گرفته می شوند. استفاده از نور طبیعی در کنار نورپردازی خوب می تواند بر روی بازدهی کارمندان تاثیر بگذارد. پس فراموش نکنید که ساختمان های اداری هم نیاز به تغییر و بهتر شدن دارند. طراحی خوب در داخل هر سازمان و اداره ای تاثیری مستقیم در کاهش یا افزایش عملکرد کارکنان آن اداره ها می گذارد. اگر این کار به درستی انجام شود باعث افزایش راندمان کاری، حس آرامش و حس مشارکت می شود.

از خودتان بپرسید چه مقدار تغییرات را برای پروژه خود می خواهید؟ در ساده‌ترین حالت شما ظاهر و عملکرد فضاهای ساختمان اداری را بهبود می‌بخشید، با این وجود گاهی در یک پروژه بازسازی ساختمان اداری شما این فرصت را دارید تا ظاهر مدرن‌تری به ساختمان خود بدهید و با به روز کردن بعضی بخش ها  فضاها را کاربردی‌تر کنید.


با انواع بازسازی ساختمان آشنا شوید

بازسازی ساختمان انواع مختلفی دارد، اینکه این بنا از ابنیه تاریخی باشد یا منزل شما در یک آپارتمان روش های متفاوتی را مطلبد و حتی متخصصین متفاوتی بر اساس نوع سازه بایست انتخاب نمایید، در ادامه با گروه ساختمانی آبان همراه باشید.

در صورتیکه طراحی قوی و متناسب با فضا انجام شود کافی است مصالح با کیفیت و با سلیقه استفاده شود تا ساختمان زیبا شود. تناسب رنگها، استفاده مفید ازفضاها، در نظر گرفتن فضای کافی و به کار بستن تجربه  از شروط مهم اجرای یک طرح بازسازی موفق است.

برای بازسازی منزل هزینه و زمان بسیار اهمیت دارد. برخی هزینه های بازسازی منازل مانند تعمیر لوله ها و وسایل سرمایش و گرمایش ضروری بوده. اما برخی هزینه ها قابل کاهش میباشد. برای مثال به جای انتخاب سنگ و کاشی درجه یک می‌توان از مصالح درجه دو نیز استفاده کرد. اما به شرطی که کیفیت لازم و زیبایی نیز داشته باشد و بازسازی و تعمیرات ساختمان شما هر چه زیباتر اجرا شود. با توجه به شرایط بازسازی برنامه زمان‌بندی مناسب برای اجرای طرح با توجه به محدودیت هایی نظیر همسایه ها، شهرداری و.. الزامی میباشد. همچنین در بازسازی منازل مسکونی قدیمی بایستی با در نظر گرفتن محدودیت‌های سازه بهینه ترین نحوه بازسازی انتخاب گردد. در این مورد نظر کارشناس در خصوص توجیه بازسازی یا تخریب و نوسازی منازل مسکونی قبل از هرگونه اقدامی الزامی می باشد.

انواع بازسازی ساختمان ها

در حالت کلی (کاربری های عموماً غیر مسکونی، اداری و تجاری) روش های بازسازی ساختمان با کاربری هایی نظیر تاریخی، فرهنگی ،دفاعی و.. شامل هفت دسته می باشد که عبارتند از:

بازسازی سبکی یا آناستیلوزی

به بازسازی سبک فضای معماری بناهای متعلق به زمانهای بسیار دور گویند که میزان ویرانی آنها به حدی زیاد است که از آنها جز عناصر ساختمانی محدود به جای نمانده است. بناهایی مورد مرمت آناستیلوزی قرار میگیرند که نمایانگر وجود سبک یا شیوه معماری خاصی باشد. در این روش بازسازی به این صورت انجام می پذیرد که تیکه گاه های جایگزین تکیه گاه های فرسوده قبلی می شوند اما به گونه ای که بیشترین شباهت را به نمای ابتدایی ساختمان دارد.

مرمت تاریخی

به این ترتیب که نقش تاریخی بنا تعیین کننده چگونگی مرمت خواهد بود. درعمل، این نوع بازسازی از راه در هم آمیختن آناستیلوزی، آزاد کردن بنا از بخشهای غیر اصیل ونیز مرمت تکمیلی شکل میگیرد.

بازسازی استحکامی

اقداماتی که برای استحکام بخشیدن و تضمین پایداری مجموعه های ساختمانی صورت می‌گیرد.

مرمت جامع

در این نوع مرمت اقدامات برای برپایی و حفاظت و باززنده سازی بنا انجام داده میشود و ممکن است تمام سبکها مورد استفاده قرار گیرد. در این نوع مرمت علاوه بر برپایی و نگهداری بنا، عملکرد و احیای آن نیز اهمیت دارد.

بازسازی حفاظتی ساختمان

هدف اصلی آن نگهداری و حفاظت از بنا است. در بازسازی حفاظتی میزان مداخله در شکل و شرایط موجود تا آن اندازه است که بتواند استمرار شباهت بنای مرمت شده را در وضع موجود آن نسبت به وضع پیشین اش به دست دهد. در این روش ادعایی بر انجام تصمیم  فوق العاده ای چه فنی چه هنری فلسفی وجود ندارد.

بازسازی تکمیلی یا الحاقی

بازسازی بخشهای از دست رفته بنای قدیمی به منظور تکمیل موجودیت کالبدی و کاربردی بنا و به خاطر شرکت دادن آن در زندگی عمومی محیط صورت می گیرد.

بازسازی با روش پاک سازی سبکی

گاهی میزان دخالت و تعداد عناصری یا بخشهایی که به بنای اصلی اضافه شده اند، از طرف مرمت کننده بعدی افراطی و یا بیمورد تشخیص داده شود. در پی چنین برداشتی، آزاد کردن بنا از عناصری که نسبت به شکل اصلی ساختمان ناهمگن و اضافی تشخیص داده شود اقدام میگردد. حکم بر این که آنچه بعدها بر پیکره کالبدی بنا افزوده گشته یا از آن برگرفته شده و به شکل دگر با آن ترکیب شده، و باید از بین برود.

خدمات قابل ارائه در این بخش پس از بازدید کارشناس به کارفرما ارائه می گردد.

خدمات قابل ارایه در بخش بازسازی ساختمان ها (آپارتمان ها)

  1. برداشتن تیغه، تیغه چینی و جابجایی فضاها، تخریب، دیوارکشی، مقاوم سازی آپارتمان وساختمان، تعویض پنجره قدیمی با پنجره یوپی وی سی تعویض درب ورودی آپارتمان با درب ضد سرقت ، اضافه کردن آسانسور در آپارتمان قدیمی
  2. ساخت کمد دیواری، آهنگری ساختمان آپارتمان، ساخت درب آهنی، ساخت محافظ بالکن و نرده بازسازی راه پله آپارتمان، تعویض سنگ راه پله آپارتمان، تعویض سنگ نما و پیچ رول پلاک سنگ نما، نوسازی آشپزخانه
  3. اضافه کردن اتاق خواب، ساخت حمام دستشویی توالت فرنگی، سرویس بهداشتی در دیگرجاهای ساختمان، تبدیل سرویس بهداشتی (توالت ایرانی) به فرنگی و تغییر فرنگی به ایرانی
  4. رفع لرزش سقف یا ترک خوردگی اجزای ساختمان و انجام تعمیرات ساختمان
  5. رفع نم سرویس ها و پشت بام
  6. قیرگونی، ایزوگام، اسفالت
  7. لوله کشی سرد و گرم، نصب ابگرمکن نصب پکیج بجای شوفاژقدیمی و..
  8. گچ کاری، گچ بری، سفیدکاری، ایجاد نور مخفی، ابزارگچی، پتینه کاری
  9. موکت، کفپوش، دیوار پوش، لمینت، پارکت، دیوارپوش، سقف کاذب، کناف
  10. نقاشی ساختمان رنگ روغنی رنگ پلاستیک روغنی، لکه گیری
  11. نصب کاغذ دیواری ایرانی و خارجی و ترکیب نقاشی و کاغذ دیواری
  12. سنگ انتیک شیشه تزیینی شیشه میرال
  13. سیم کشی رفع خرابی برق کاری، آیفون تصویری، دوربین مداربسته، آنتن مرکزی
  14. ایجادفضای سبز و روف گاردن در پشت بام
  15. درب ریموت دار پارکینگی و کرکره ای

✅ برآورد هزینه بازسازی ملک چطور انجام می گردد؟

 

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه از هزینه های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت هایی که می خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد نموده و زمانی که هر کدام از این بخش ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

البته در مرحله برآورد هزینه نباید فراموش کرد که مشورت با کارشناسان در زمینه بازسازی خانه های فرسوده بسیار ضرورت دارد. هزینه های مرمت خانه های فرسوده در حالت کلی شامل موارد زیر می گردد:

  • هزینه خرید مصالح
  • هزینه حمل و نقل زباله
  • هزینه تعمیرات (در صورت نیاز شما)
  • هزینه تغییر دکوراسیون (در صورت نیاز شما)
  • هزینه مجریان، پیمانکاران، کارگران و نیروهای حاضر در پروژه

هزینه مجریان عمدتا به دو روش اصلی روزمزد و کنترات محاسبه می گردد که در روش روزمزد عمدتا از این روش برای پروژه هایی استفاده می گردد که متراژ بالایی ندارند و برای مجری به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست تا بر اساس متر مربعی کار کند.

اما در روش کنتراتی کمی موضوع فرق می نماید و این روش که در بسیاری از پروژه های ساختمانی اجرا می گردد، پیمانکار به صورت کلی قیمتی را برای انجام پروژه در نظر می گیرد که در این روش سرعت انجام کار نیز بیشتر است و پیمانکار تشویق می گردد تا سریعتر پروژه را در زمان کوتاهی به سرانجام برساند تا به دستمزد خود برسد.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی همواره از مهم ترین دغدغه مالکان در این زمینه است که در صورت بهره گیری از دانش فنی و تجربی افرادی که در این زمینه فعالیت می نمایند، می توان از هزینه های آشکار و پنهان عملیات بازسازی خانه قدیمی کم کرد.

بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه

به منظور بازسازی خانه کلنگی و مدیریت هزینه های آن باید برنامه ریزی را در اولویت کارهایتان قرار دهید چرا که عدم برنامه ریزی در این زمینه موجب پیشامدهایی می گردد که خسارات اقتصادی بسیاری را می تواند به همراه داشته باشد.

همچنین با برنامه ریزی اگر قصد بازسازی خانه کلنگی خود را دارید اما بودجه شما محدود است می توانید از گزینه های جایگزین و موقت برای بازسازی بخشی از خانه بهره ببرید.

شما باید ابتدا معین کنید که کدام بخش از خانه شما در اولویت تغییرات است. برای مثال اگر اتاق خواب شما قدیمی و بی روح شده، آن را در اولویت کارتان قرار دهید و به جای هزینه های گزاف از یک کاغذ دیواری با رنگ و طرح جذاب بهره ببرید.

برای این کار نیاز نیست تا همه بخش ها و دیوارهای اتاق را کاغذ دیواری کنید و فقط اجرای آن بر روی دیواری که ترک خورده یا قدیمی است تاثیر بسیاری را در حال و هوای خانه شما به وجود می آورد. یا گزینه دیگر آنکه می توانید تنها کفپوش خانه یا بخشی از خانه مانند پذیرایی را تغییر دهید.

بازسازی خانه قدیمی چطور انجام می گردد؟

نوسازی ساختمان ها به دو روش انجام می گردد یکی روش بازسازی ساختمان حفاظتی است و دیگری بازسازی ساختمان سبکی است. که در ادامه بازسازی های مختلف را برایتان شرح می دهیم. این دو روش از لحاظ هزینه بازسازی ساختمان یکسان هستند.

  1. بازسازی ساختمان حفاظتی:

  • در روش بازسازی ساختمان حفاظتی به بازسازی و حفاظت کلی از ساختمان شما پرداخته می گردد.
  • در این روش کلیات یک بنا مورد بازسازی و حفاظت قرار می گیرد. در روش بازسازی ساختمان حفاظتی باید یک مطالعه جامع و کامل بر روی تمامی ویژگی های یک ساختمان و مصالح آن ساختمان انجام گردد تا بتوان مراحل را به صورت صحیح و کامل انجام داد.
  1. بازسازی ساختمان سبکی:

  • روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می گردد که تکه های جدید جایگزین تکه های فرسوده تر می گردد به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد گردد.
  • از این روش جهت بازسازی بناهای تاریخی استفاده می گردد زیرا می خواهیم سبک و هارمونی تاریخی بدون کمترین تغییر باقی بماند.
  • در این روش شباهت بسیار زیادی بین طرح قدیمی و طرح جدید وجود دارد.

یکی از روش های مهم دیگر در بازسازی ساختمان می توان به بخش طراحی اشاره نمود. مواردی باید در این نوع بازسازی رعایت گردد که در ادامه برای شما شرح می دهیم:

  1. مقاوم سازی و محکم کردن یک ساختمان.
  2. سوار کردن المان هایی که جدا شده است.
  3. سفت کاری بخش هایی از ساختمان که ترک دارند.
  4. نوسازی نمای یک ساختمانی که نیاز به بازسازی دارد.
  5. بخش هایی از ساختمان که از بین رفته است به صورت کامل نوسازی و بازسازی گردد تا فرایند عادی حیات خود را ادامه دهد.
  6. تغییرات در نوع مصالح استفاده شده در بازسازی یا نو سازی بنای جدید.

به منظور آغاز بازسازی خانه قدیمی ابتدا از منزل قدیمی شما یک نقشه تهیه می گردد که مکان دقیق اتاق ها و دیگر بخش های مختلف خانه در آن معین شده و تغییرات لازم برای بازسازی بر روی آن پیاده می گردد. در ادامه به آیتم هایی که در اغلب بازسازی خانه های فرسوده انجام می گردد، می پردازیم.

  • اعمال تغییرات در پوشش کف و دیوار

این تغییرات از بیشترین و در عین حال راحت ترین تغییراتی است که در طی بازسازی خانه کلنگی انجام می گردد و برای انجام آن می توان از گزینه های متعددی مانند پنل های دکوراتیو سه بعدی، پوستر سه بعدی، دیوار پوش، سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و انواع کاغذ دیواری و حتی رنگ آمیزی مجدد خانه و بسیاری از گزینه های دیگر استفاده کرد. در زمینه کف پوش نیز گزینه های سرامیک، پارکت، لمینت، انواع کف پوش های سه بعدی، کف پوش های پلاستیکی، موکت و غیره قابل استفاده هستند.

  • بازسازی آشپزخانه

عمدتا بازسازی آشپزخانه به منظور اوپن کردن با بنایی و کاشی کاری همراه است که احتمالا بحث تغییر در دکوراسیون داخل آن مانند کابینت ها را نیز به همراه دارد. مواردی که در نوسازی آشپزخانه اغلب انجام می گردد عبارتند از: تعویض کابینت ها، تخریب دیوارها، تخریب آرک های قدیمی و رابیتس کاری، نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه جایی لوله کشی، کف سازی، کاشی بین کابینتی، پرده و غیره که به دلیل موارد متعددی که در زمینه بازسازی آشپزخانه وجود دارد اغلب بازسازی پر هزینه ای خواهد بود.

  • بازسازی اتاق ها

در بازسازی اتاق ها نیز سه گزینه اصلی نیاز به تغییر پیدا می نمایند که دیوارها و کف یا کمدها هستند. شما می توانید از انواع کفپوش و یا تغییر موکت بهره ببرید یا سقف را کناف کاری نموده و کمدها را با نوع جدیدتر آن تعویض کنید. تغییر لوسترها نیز جلوه خاصی را به فضای خانه شما می دهد.

بازسازی خانه کلنگی

شهر تهران حدود 3300 هکتار بافت فرسوده دارد که بر اساس اعلام شهرداری قرار است سالانه 10 درصد از این بافت نوسازی گردد. به همین دلیل هم برای اجرای بازسازی خانه کلنگی نیازمند چند گام اساسی هستیم که در ادامه به آن می پردازیم.

بازسازی و تعمیر خانه کلنگی چه شرایطی دارد؟

برای بازسازی خانه کلنگی در درجه اول به مجوز شهرداری نیاز است که با استفاده از خدمات الکترونیکی می توان آن را انجام داد. تمامی مراحلی که در طی بازسازی ساختمانی و تخریب آن انجام می گردد باید تحت نظر یک نفر مهندس ناظر که نام او در پروانه ساختمان قید می گردد، صورت بگیرد و مالکان منازل مسکونی که قصد نوسازی دارند بدون اخذ پروانه، نباید اقدام به تخریب بنای قدیمی خود نمایند.

همچنین مهندس ناظر باید بر تمامی عملیات تخریب نظارت مستقیم داشته باشد و اقدامات فنی و علمی لازم را انجام بدهد چرا که بدون حضور مهندس ناظر عملیات تخریب بسیار خطر آفرین خواهد بود. به صورت کلی این موارد باید رعایت گردد:

  • همه عملیات های اجرایی یک ساختمان می بایست الزاماً تحت نظر یک شخص به نام مهندس ناظر که نام او در پروانه ساخت قید شده است، انجام گردد و نیاز به مجوز بازسازی دارد.
  • تمامی مالکانی که قصد نوسازی منازل خود را دارند، امکان ندارد بدون اخذ پروانه ساخت امکان تخریب بنا و تغییر کاربری را داشته باشند.
  • وجود و حضور مهندسین ناظر جهت اجرای عملیات تخریب بنا امری ضروری شمارده می گردد. زیرا نظرات فنی و علمی مهندسین ناظر جهت تخریب و نوسازی یک بنا بسیار الزامی است. زیرا مهندسین ناظر ساختمانی اشراف کامل بر مسائل فنی - مهندسی و استاندارهایی که برای تخریب بنا لازم است دارند.
  • پس تخریب یک بنا و تغییر کاربری بدون وجود و نظارت مهندسین ناظر یک امر بسیار خطرناک است. در صورت عدم وجود مهندسین ناظر بر عملیات تخریب ساختمانی قطعاً احتمال وقوع حوادث افزایش میابد.
  • پس بهتر است مردم از بدعت های قدیمی دوری نموده و بپذیرند مهندس ناظر چه نقش مهمی در ارائه خدمات بهینه که به نفع شهفرایندان و شهر است، دارند.
  • در سال های دور پروانه ساخت بنا به صورت جداگانه صادر می شد و پروانه نوسازی هنگامی صادر می شد که بنا را تخریب نموده و نخاله های آن را جمع آوری نموده باشند. اما این قانون پس از سال 1360 دست خوش تغییر و تحول بسیاری شد به صورتی که پروانه تخریب و نوسازی با یکدیگر برای مالک صادر می گردد.
  • دقت داشته باشید باید قید گردد پروانه پس از تخریب بنا دارای اعتبار است و تا زمانی که بنا به صورت کامل تخریب نشده باشد حق آغاز یک عملیات ساختمانی جدید وجود ندارد. در غیر این صورت بنای ساخته شده به صورت بناهای بدون مجوز تلقی می گردد.

جهت بازسازی ساختمان خود باید یک سری قواعد و قوانین را کاملاً مطالعه نموده و سرلوحه خود قرار دهید. در ادامه بعضی اصطلاحات را برای شما به صورت اختصاری شرح خواهیم داد.

  • ابتدا باید از ملک مورد نظر بازدید نموده تا بتوانید تصمیم به بازسازی ساختمان کنید.
  • هنگام بازدید از ملک مورد نظر متوجه خواهید شد که چه قسمت هایی از ساختمان نیاز به بازسازی دارد.
  • شما در این مرحله نقش یک پیمانکار را اجرا می کنید که تمامی اوامر کارفرما را برای طراحی اصول داخلی و خارجی اجرا می کنید. مراحلی که باید در بازسازی ساختمان انجام دهید به شرح زیر است:
  1. درک و پی بردن به نظر کارفرما و همچنین ارائه یک طرح پیشنهادی توسط طراح تیم شما جهت بازسازی ساختمانی که به شما سپرده شده است و بازسازی نمای ساختمان موردنظر متناسب با درخواست های کارفرما
  2. به توافق رسیدن در رابطه با طرح مورد نظر، سپس انجام هماهنگی های لازم با کارفرما جهت ارائه برنامه زمان بندی انجام بازسازی توسط پیمانکار به کارفرما و در نهایت دریافت یک مبلغ به عنوان پیش پرداخت جهت آغاز فرآیند بازسازی
  3. در صورتی که نیاز به ایجاد تغییر در نمای ساختمان دارید باید نمای ساختمان را تخریب کنید. به دلیل تخریبی که ایجاد می گردد باید بخش هایی را که مخصوص رفت و آمد مردم است یک حفاظ بزنید تا عابرین پیاده، ماشین های پارک شده، کارگران در حال کار و ماشین های عبوری دچار آسیب نشوند.
  4. آغاز به برچیدن شیرآلات و کابینت و وسایل ساختمان و قطع گاز محل بازسازی از فلکه اصلی توسط کارگران ماهر
  5. آغاز به تخریب دیوارها و کف ساختمان و سرویس های بهداشتی (در صورت وجود دیوار باربر نیاز به پیمانکار و مهندس عمران باتجربه لازم است)
  6. تعویض لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی و برق کشی مجدد نسبت به نقشه جدید
  7. اجرای سیم کشی برق طبق نقشه های جدید
  8. اجرای سیمان کاری و ایزولاسیون پس از خشک شدن سیمان کاری سرویس های بهداشتی و آشپزخانه
  9. تعویض درب و چارچوب و نصب چهارچوب درب ها و کمد دیواری و پنجره جدید و نصب شیشه پنجره ها
  10. اجرای رابیتس بندی برای سقف جدید و گچ کاری (نورپردازی) یا اجرای کناف
  11. اجرای کف سازی و کاشی کاری و سرامیک کاری ساختمان و نصب پله و نماسازی ساختمان
  12. اجرای نقاشی ساختمان
  13. نصب کابینت آشپزخانه و سقف کاذب حمام و دستشویی
  14. نصب کلید و پریزهای ساختمان و تزئینات نورپردازی
  15. اجرای کاغذ دیواری و پارکت، سرامیک بین کابینتی و سنگ آنتیک
  16. نصب درب های داخلی ساختمان
  17. نصب شیرآلات و سینک و کاسه روشویی
  18. نصب درب های داخلی ساختمان
  19. نظافت کلی ساختمان توسط کارفرما و در صورت توافق اولیه با پیمانکار
  • پس از مراحل فوق ساختمان از نظر کم و کسری چک خواهد شد و مواردی را که مثل کلید و پریز و وسایلی که فراموش شده اند یا در حین اجرا دچار صدمه دیده اند برطرف اشکال خواهند شد و کار به صورت دقیق تحویل کارفرما می گردد.

بازسازی خانه های فرسوده

اغلب بازسازی خانه های فرسوده به دلیل نیاز به تعمیرات اساسی به دنبال آسیب دیدن یا وجود مشکلاتی در طراحی و ساخت اولیه در آن، انجام می گردد. بازسازی خانه های فرسوده همچنین از قوانینی پیروی می نماید که این قوانین همان گونه که از اسم آن پیداست مخصوص بازسازی ساختمان است.

هر گونه نوسازی در یک ساختمان باید طبق اصول و قوانینی از پیش معین شده، انجام گردد. بهتر است پیش از بازسازی ساختمان خود به تمامی اصول و قوانین دقت لازم را داشته باشید.

گاهی اگر اصول و قواعد بازسازی ساختمان را رعایت نکنید، مجبور می شوید جریمه آن را پرداخت کنید. البته گاهی در صورت عدم رعایت قوانین بازسازی ساختمانشما مجبور به تخریب بخش ایجاد شده می شوید. جریمه های هر مورد از تخلفات ساختمانی با توجه به قوانین تصویب شده متفاوت است.

جهت انجام بازسازی ساختمان در اولین مرحله از پروژه بازسازی ساختمان خود باید نقشه کشی کامل ساختار موجود در ساختمان را تهیه کنید. در این نقشه باید تمامی اجزا و لوازم موجود ساختمانی را به دقت آنالیز کنید.

نقشه کشی ساختمان خود را توسط یک شرح دادن جامع و کامل همانند معینات کامل ساختمان، معین کاربری ساختمان و مصالح بنا، استاندارد قطعات، خدمات فنی، معینات تأسیساتی بنا و خصوصیات ساختاری ساختمان ادامه دهید.

در این نقشه کشی شما موظف هستید شرایط ساختمان و جزئیات مربوط به هر بخش از بنای خاص خود مانند نمای ساختمان، سقف پلکان، زیر زمین، اتاق های خواب، پذیرایی، حال و آشپزخانه شرح دهید. سپس در انتهای نقشه کشی خود تمامی بخش هایی که معیوب هستند و قابل بازسازی نیستند معین و معین کنید.

ممکن است در بازسازی ساختمان خود تغییراتی را در نوع مصالحی که مصرف می کنید، انجام دهید. مصالح و بنای جدیدی که مصرف می کنید به تشخیص مجریان طرح و دلایل فنی می تواند در زمان های مختلف تغییر کند و هزینه آن متغیراست. هر نوع ضعف و تخریب پیش آمده در ساختمان شما خود را به وسیله ترک برداشتن بنا و ایجاد صداهای بسیار خفیف نشان می دهد.

باید دقت داشته باشید صداهای مربوط به ترک برداشتن بنا بسیار خفیف و آرام است به همین دلیل باید دقت کافی را در مشاهده دیوارها داشته باشید تا منجر به یک حادثه بد و هزینه بر برای شما نگردد.

تغییر کاربری ساختمان چگونه است؟

  • نوع استفاده از زمین، ساختمان و یا نوع فعالیتی که دریک قطعه زمین یا ساختمان که مالکیت آن به صورت موقت یا دائم بر عهده شما است کاربری ساختمان نام دارد و می توان آن را تغییر کاربری داد.
  • طبق بند 24 از ماده 55 قانون شهرداری باید برای تمامی ساختمان های موجود در شهر پروانه ساخت صادر گردد.
  • هنگامی که پروانه ساخت صادر می گردد شهرداری باید نوع فعالیت ساختمان را در نظر بگیرد سپس پروانه آن را صادر کند و در صورت تغییر کاربری اطلاع داده گردد.
  • ضمن آن که باید توجه داشته باشید هرگونه تغییر کاربری و تحول در نوع فعالیت یک ساختمان که مغایر با نوع پروانه ساخت آن باشد یک تخلف است.
  • این امر که فعالیت ساختمانی با توجه به پروانه ساخت آن تغییر پیدا کند در واقع تغییر کاربری نام دارد.
  • یکی از مصادیق مغایرت احداث ساختمان با اصول شهرسازی نیز در واقع همین تغییر کاربری است.
  • رسیدگی به تخلفات تغییر کاربری در صلاحیت کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری است و این سازمان مسئول رسیدگی به آن است.

طرح بازسازی خانه های فرسوده

بافت فرسوده عمدتا در مناطق جنوبی و مرکزی تهران به چشم می خورد و برای بازسازی این بافت علاوه بر نوسازی ساختمان نیاز به ارتقای زیر ساخت ها نیز وجود دارد. از سال 1381 تا به امروز دولت برای بناها و خانه های فرسوده و از بین رفته تسهیلات و وام بافت فرسوده در نظر گرفته است و تا به امروز نیز این وام پا بر جا است چرا که با گذشت زمان خانه های قدیمی نیاز به بازسازی و تعمیر پیدا می نمایند و باید به آنها رسیدگی گردد.

خانه هایی مشمول طرح استفاده از وام بافت فرسوده می شوند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • ملک مورد نظر باید در محدوده های معین شده به عنوان بافت های فرسوده قرار داشته باشد. بدین معنی که اگر ملک شما در محدوده های بافت فرسوده قرار نداشته باشد، وام بافت فرسوده به شما تعلق نخواهد گرفت. طرح های بهسازی به تصویب رسیده، معین نماینده محدوده های مورد نظر است.
  • ملک دارای بافت فرسوده اگر از نظر اقتصادی توجیه نگردد، وام بافت فرسوده به آن تعلق نخواهد گرفت. کارشناسان بانک مسکن، وظیفه آنالیز این موضوع را بر عهده دارند. در صورتی که پس از آنالیز های دقیق پروژه، هزینه های آن توجیه اقتصادی برای بانک مسکن داشته باشد، با وام بافت فرسودگی شما موافقت خواهد شد.

وام بازسازی خانه های فرسوده

وام بازسازی خانه های فرسوده در سال 1399 توسط دولت افزایش یافته است و از سال 1396 باز آفرینی شهری در زمره فعالیت های مدیریت شهری قرار گرفته است. سود این وام ها 13 درصد بوده و تا 50 میلیون تومان تسهیلات سود 9 درصد است و برای باقی آن سود 18 درصد است و میانگین سود 13 درصد می گردد.

وام بازسازی خانه روستایی

بر اساس آمارها، در حال حاضر 226 هزار واحد مسکونی روستایی در استان تهران وجود دارد که از این تعداد، 143 هزار واحد که 63 درصد از کل را شامل می گردد، فرسوده و در برابر زلزله نامقاوم است. در اجرای طرح وام بازسازی خانه روستایی، بنیاد مسکن، نظارت، نقشه و تخریب بافت فرسوده را به صورت رایگان انجام داده و 50 میلیون تومان وام 4 درصد با دو سال دوره تنفس و 12 سال دوره بازپرداخت ارائه می نماید.

بازسازی داخلی ساختمان و بازسازی نمای ساختمان چه تفاوتی دارند؟

در بازسازی داخلی همانطور که اشاره نمودیم قسمت های مختلف داخل خانه با توجه به نیازی که به تعمیرات دارند؛ مورد بازسازی قرار می گیرند، اما در بازسازی نمای ساختمان با توجه به اینکه این روزها ساختمان ها مرتفع شده اند و از این لحاظ می توانند در صورت خرابی نما خطراتی را برای مردم به وجود بیاورند، نیازمند استفاده صحیح و نگهداری از آنها هستیم.

برای مثال یک نمای سنگی که در بخش وسیعی از ساختمان های مسکونی و همچنین اداری به چشم می خورد، بر اثر شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی می تواند فرسوده شده و دچار ترک خوردگی و پوسیدگی گردد.

به همین دلیل هم باید برای بازسازی نمای ساختمان از پوشش های موجود یا تغییر بخش های آسیب دیده استفاده کرد. یکی از این پوشش های نما، استفاده از مایع ضد آب نماینده نمای ساختمان است که با جذب به داخل سطح سنگ اجازه عبور آب باران را نمی دهد و به دنبال آن فعالیت های شیمیایی در سنگ به وجود نمی آید.

جمع بندی

  • بازسازی یا بازسازی یک بنا به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می گردد که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات در آن به حفظ و ماندگاری آن بنا یاری می نماید.
  • بازسازی زیر ساخت ساختمان شامل تغییر یا تعمییر قسمت های حیاتی خانه مانند لوله کشی و برق می گردد که به نیازهای روزانه شما مربوط می گردد.
  • بازسازی دکوراسیون نیز شامل مواردی می گردد که مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی خانه شما است و همه فضاهای خانه که می خواهید آن را نوسازی کنید، در بر می گیرد.
  • به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت هایی که می خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید.
  • برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی همواره از مهم ترین دغدغه مالکان در این زمینه است که در صورت بهره گیری از دانش فنی و تجربی افرادی که در این زمینه فعالیت می نمایند، می توان از هزینه های آشکار و پنهان عملیات بازسازی خانه قدیمی کم کرد. بازسازی خانه کلنگی نیاز به مجوز دارد.
  • نوسازی ساختمان ها به دو روش انجام می گردد یکی روش بازسازی ساختمان حفاظتی است و دیگری بازسازی ساختمان سبکی است.
  • روش بازسازی ساختمان سبکی به روشی اطلاق می گردد که تکه های جدید جایگزین تکه های فرسوده تر می گردد به این صورت که کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه ایجاد گردد.
  • مواردی که در نوسازی آشپزخانه اغلب انجام می گردد عبارتند از: تعویض کابینت ها، تخریب دیوارها، تخریب آرک های قدیمی و رابیتس کاری، نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه جایی لوله کشی، کف سازی، کاشی بین کابینتی، پرده و غیره که به دلیل موارد متعددی که در زمینه بازسازی آشپزخانه وجود دارد اغلب بازسازی پر هزینه ای خواهد بود.
  • در بازسازی اتاق ها نیز سه گزینه اصلی نیاز به تغییر پیدا می نمایند که دیوارها و کف یا کمدها هستند.
  • شهر تهران حدود 3300 هکتار بافت فرسوده دارد که بر اساس اعلام شهرداری قرار است سالانه 10 درصد از این بافت نوسازی گردد.
  • برای بازسازی خانه کلنگی در درجه اول به مجوز شهرداری نیاز است که با استفاده از خدمات الکترونیکی می توان آن را انجام داد.
  • تمامی مراحلی که در طی بازسازی ساختمانی و تخریب آن انجام می گردد باید تحت نظر یک نفر مهندس ناظر که نام او در پروانه ساختمان قید می گردد، صورت بگیرد و مالکان منازل مسکونی که قصد نوسازی دارند بدون اخذ پروانه، نباید اقدام به تخریب بنای قدیمی خود نمایند.
  • تمامی مالکانی که قصد نوسازی منازل خود را دارند، امکان ندارد بدون اخذ پروانه ساخت امکان تخریب بنا و تغییر کاربری را داشته باشند.
  • تخریب یک بنا و تغییر کاربری بدون وجود و نظارت مهندسین ناظر یک امر بسیار خطرناک است. در صورت عدم وجود مهندسین ناظر بر عملیات تخریب ساختمانی قطعاً احتمال وقوع حوادث افزایش میابد.
  • اغلب بازسازی خانه های فرسوده به دلیل نیاز به تعمیرات اساسی به دنبال آسیب دیدن یا وجود مشکلاتی در طراحی و ساخت اولیه در آن، انجام می گردد. بازسازی خانه های فرسوده همچنین از قوانینی پیروی می نماید که این قوانین همان گونه که از اسم آن پیداست مخصوص بازسازی ساختمان است.
  • جهت انجام بازسازی ساختمان در اولین مرحله از پروژه بازسازی ساختمان خود باید نقشه کشی کامل ساختار موجود در ساختمان را تهیه کنید. در این نقشه باید تمامی اجزا و لوازم موجود ساختمانی را به دقت آنالیز کنید.
  • نوع استفاده از زمین، ساختمان و یا نوع فعالیتی که دریک قطعه زمین یا ساختمان که مالکیت آن به صورت موقت یا دائم بر عهده شما است کاربری ساختمان نام دارد و می توان آن را تغییر کاربری داد.
  • بافت فرسوده عمدتا در مناطق جنوبی و مرکزی تهران به چشم می خورد و برای بازسازی این بافت علاوه بر نوسازی ساختمان نیاز به ارتقای زیر ساخت ها نیز وجود دارد.
  • از سال 1381 تا به امروز دولت برای بناها و خانه های فرسوده و از بین رفته تسهیلات و وام بافت فرسوده در نظر گرفته است و تا به امروز نیز این وام پا بر جا است چرا که با گذشت زمان خانه های قدیمی نیاز به بازسازی و تعمیر پیدا می نمایند و باید به آنها رسیدگی گردد.
  • بر اساس آمارها، در حال حاضر 226 هزار واحد مسکونی روستایی در استان تهران وجود دارد که از این تعداد، 143 هزار واحد که 63 درصد از کل را شامل می گردد، فرسوده و در برابر زلزله نامقاوم است.
  • سود این وام ها 13 درصد بوده و تا 50 میلیون تومان تسهیلات سود 9 درصد است و برای باقی آن سود 18 درصد است و میانگین سود 13 درصد می گردد.

سوالات پر تکرار بازسازی ساختمان (FAQ)

مدت زمان بازسازی خونه های مختلف چقدره و آیا باهم فرق دارن؟

بله قطعا تفاوت زمانی وجود داره، حدودا زمان بازسازی به صورت معمول از 60 تا 90 روز طول میکشه که اگر تعداد آیتم های بازسازی کمتر باشه این مدت کم میشه یا بالعکس، و همچنین هرچی ساختمان قدیمی تر و دسترسی محدود تر باشه در افزایش زمان پروژه تاثیر گزاره.

کدوم بخش از پروژه بازسازی بیشترین زمان رو میگیره؟

اصلاح و تعویض تاسیسات اعم از لوله کشی های آب سرد، گرم و شوفاز و همچنین بحث کابینت و کمد دیواری ها میتونه از عوامل زمان بر باشه.

چه تحولاتی تو بازسازی میتونه با هزینه و زمان کمتر خونه رو بیشتر عوض کنه؟

نمیشه به طور کلی گفت اما تعویض کاشی ها و شیرآلات و کاغذ دیواری یا نقاشی و همچنین کابینت ها میتونه از نظر بصری تفاوت های زیادی رو ایجاد کنه

حتما باید توی بازسازی، کل خونه رو کاغذ دیواری کنیم؟

قطعا خیر، امروزه ترکیب کاغذ دیواری و نقاشی و حتی پارچه کوبی در قاب ها (در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی تماس بگیرید) میتونه به مراتب زیباتر و متفاوت تر باشه. حتی بعضا با ایجاد نقاشی های سقفی و یا پتینه سقف و دیوار حتی کاغذ دیواری هم میتونه کم رنگ تر در ساختمان باشه.

به "بازسازی ساختمان، خانه، منزل و آپارتمان" امتیاز دهید

139 کاربر به "بازسازی ساختمان، خانه، منزل و آپارتمان" امتیاز داده اند | امتیاز: 3.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان، خانه، منزل و آپارتمان"

16 دیدگاه

ایمان 25 مرداد 1400

سلام . خانه ی ویلایی قدیمی ای که استحکام لازم را ندارد ، و پی ریزی نداشته ، توصیه شما برای بازسازی چی هست ؟ ضمنا بودجه برای ساخت مجدد اقلا تا دو سال اینده وجود ندارد فقط قصد کمی بازسازی را داریم

پاسخ به ایمان

نازنین 11 بهمن 1399

شما کار کلاسیک انجام میدید یا بیشتر کارتون مدرنه؟

پاسخ به نازنین

کارشناس گروه آبان11 بهمن 1399

بستگی به کارفرما داره هر دو سبک رو انجام میدیم

پاسخ به کارشناس گروه آبان

فریبا مقدم 3 تیر 1399

آیا امکان بازسازی در خانه با وجود سکونت وجود داره؟

پاسخ به فریبا مقدم

کارشناس گروه آبان3 تیر 1399

در برخی از موارد جزئی مثلا تغییرات قرنیز یا نقاشی یا کاغذ دیواری و همچنین تعویض کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی که به صورت موقت امکان بهره برداری از منزل را متوقف میکند وجود داره، اما در بازسازی های کلی این امکان وجود نداره.

پاسخ به کارشناس گروه آبان

علیرضا 3 تیر 1399

در بازسازی ساختمان حتما لازمه کل لوله کشی های آب و سیم کشی برق عوض بشه؟

پاسخ به علیرضا

کارشناس گروه آبان3 تیر 1399

این سوالی که خیلی از مشتریان در هنگام تمایل به بازسازی براشون ایجاد میشه که این مطلب کاملا بستگی به دیدن و وضعیت لوله ها و تاسیسات ساختمانی در هنگام بازدید داره. بارها شده حتی یک منزل با قدمت حدودا 15 - 18 سال نیاز به تعویض کامل داره اما ساختمان 25 ساله مشکل و اجبار خاصی نداشته.

پاسخ به کارشناس گروه آبان

فرحراز 13 خرداد 1399

ببینم حتما باید توی بازسازی، کل خونه رو کاغذ دیواری کنیم؟

پاسخ به فرحراز

کارشناس گروه آبان13 خرداد 1399

قطعا خیر، امروزه ترکیب کاغذ دیواری و نقاشی و حتی پارچه کوبی در قاب ها (در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی تماس بگیرید) میتونه به مراتب زیباتر و متفاوت تر باشه. حتی بعضا با ایجاد نقاشی های سقفی و یا پتینه سقف و دیوار حتی کاغذ دیواری هم میتونه کم رنگ تر در ساختمان باشه.

پاسخ به کارشناس گروه آبان

محمدی 25 اردیبهشت 1399

چه تحولاتی تو بازسازی میتونه با هزینه و زمان کمتر خونه رو بیشتر عوض کنه؟

پاسخ به محمدی

کارشناس گروه آبان25 اردیبهشت 1399

نمیشه به طور کلی گفت اما تعویض کاشی ها و شیرآلات و کاغذ دیواری یا نقاشی و همچنین کابینت ها میتونه از نظر بصری تفاوت های زیادی رو ایجاد کنه

پاسخ به کارشناس گروه آبان

مرتضی تقوی 23 اردیبهشت 1399

کدوم بخش از پروژه بازسازی بیشترین زمان رو میگیره؟

پاسخ به مرتضی تقوی

کارشناس گروه آبان23 اردیبهشت 1399

اصلاح و تعویض تاسیسات اعم از لوله کشی های آب سرد، گرم و شوفاز و همچنین بحث کابینت و کمد دیواری ها میتونه از عوامل زمان بر باشه.

پاسخ به کارشناس گروه آبان

فرهادی 20 اردیبهشت 1399

مدت زمان بازسازی خونه های مختلف چقدره و آیا باهم فرق دارن؟

پاسخ به فرهادی

کارشناس گروه آبان20 اردیبهشت 1399

بله قطعا تفاوت زمانی وجود داره، حدودا زمان بازسازی به صورت معمول از 60 تا 90 روز طول میکشه که اگر تعداد آیتم های بازسازی کمتر باشه این مدت کم میشه یا بالعکس، و همچنین هرچی ساختمان قدیمی تر و دسترسی محدود تر باشه در افزایش زمان پروژه تاثیر گزاره.

پاسخ به کارشناس گروه آبان

عرفان 28 آذر 1398

نحوه قیمتگذاری روی خدمات بازسازی رو برام میگید؟

پاسخ به عرفان
* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)
به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252