تعمیرات ساختمان | تعمیرات جزئی ساختمان، تعمیرات کلی ساختمان، هزینه تعمیرات آپارتمان، تعمیرات جزئی و کلی ساختمان

Image
خدمات ما

خدمات تعمیرات ساختمان، تعمیرات کلی و جزئی ساختمان

تعمیرات کلی و جزئی ساختمان، روشی هوشمندانه برای سرپا نگه داشتن یک سازه است. سیستم‌های الکتریکی، شبکه فاضلاب و لوله‌کشی و دیگر بخش‌های یک ساختمان، همگی می‌توانند زمانی به تعمیر نیاز پیدا کنند، با این حال با انجام تعمیرات جزئی به صورت مداوم این امکان وجود دارد که از خرابی‌های گسترده و نیاز پیدا کردن به تعمیرات کلی جلوگیری شود. به یاد داشته باشید که ساختمان شما سازه‌ای است که ساخته شده تا برای سالیان دراز دوام بیاورد؛ اما در طول این سال‌های متمادی، تعمیرات ساختمان به طور منظم و با کمک گرفتن از افراد ماهر و خبره در این زمینه، تضمین‌کننده طول عمر و سلامت ساختمان است. از تخت جمشید گرفته تا کولوسئوم شهر رم، همگی سازه‌هایی را می‌شناسیم که برای هزاران سال دوام آورده و هنوز سرپا هستند؛ اما این اتفاق تنها به لطف تلاش افرادی بوده که در طول قرن‌ها از این سازه‌ها حفاظت و مراقبت کرده‌اند. در مورد خانه‌های مسکونی، فروشگاه‌ها و اماکن تجاری هم همین موضوع صادق است؛ با سپردن کارهای تعمیرات ساختمان خود به افراد باتجربه در این زمینه، علاوه بر تضمین سلامت و کارایی بالای ساختمان‌تان، می‌توانید یک محیط ایمن و سلامت را برای کار و زندگی در اختیار داشته باشید. شرکت ساختمانی آبان لوکس با پشتوانه سال‌ها تجربه آماده است این محیط دلپذیر را برای شما به ارمغان بیاورد.

چرا تعمیرات ساختمان مهم است؟

یک ساختمان می‌تواند خانه شما، محل کسب و کار و یا محلی باشد که در آن با دیگر اعضای جامعه‌تان معاشرت دارید. ما از ساختمان‌ها به روش‌های مختلف استفاده می‌کنیم و آن‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند. در نتیجه خیلی واضح است که باید از چنین مکان‌های با اهمیتی، به طور ویژه مراقبت و نگهبانی کنیم. مانند اتومبیل یا کامپیوترتان، ساختمان شما هم نیازمند انجام کارهایی است که آن را در سطح عالی کاری نگه داشته و عملکرد بهینه‌اش برای آینده تضمین شود. این امر تنها از طریق انجام تعمیرات کلی و جزئی ساختمان به دست افراد با تجربه و آشنا محقق خواهد شد.

خدمات تعمیرات کلی و جزئی ساختمان

اول از همه به این نکته دقت کنید که تعمیرات ساختمان می‌تواند به شما کمک کند در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که بیشتر ما نسبت به مراقبت از ساختمان رویکردی ارتجاعی و واکنشی داریم. با این حال رویکرد کنش‌گرایانه گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر به حساب می‌آید. تعمیرات ساختمان به صورت مستمر قبل از این که به خرابی‌های جدی منجر شود، می‌تواند صرفه‌جویی مالی بزرگی را برای شما به ارمغان آورد. یکی دیگر از نکاتی که اهمیت تعمیرات کلی و جزئی ساختمان را نشان می‌دهد، حفظ سلامت و امنیت ساکنان است. ساختمان‌هایی که خرابی دارند و در وضعیت سلامت مناسبی نیستند، می‌توانند باعث ایجاد صدمه‌های خیلی جدی به افراد شوند. بازرسی‌های منظم و جدی گرفتن خرابی‌های کوچک قبل از این که به خطری جدی برای عموم مردم و ساکنان ساختمان تبدیل شوند، وظیفه‌ای است که تمام مالکان و مدیران ساختمان‌ها باید به آن توجه کنند.

ساختمان تجاری و یا منزل مسکونی شما یک سرمایه‌گذاری مالی بسیار با اهمیت است، فضایی که پتانسیل آن را دارد تا برای سال‌های طولانی شما را در آرامش و آسایش قرار داده و همچنین اندوخته مالی شما را حفظ کند. یک ساختمان برای شما و همراهان‌تان یک سرپناه، یک محیط مناسب برای کار کردن و زندگی کردن را فراهم آورده و شما را از ناملایمات دنیای بیرون محافظت می‌کند. به همین خاطر تعمیرات ساختمان چه به صورت کلی چه به صورت جزئی، آن هم به طور منظم و حرفه‌ای لازم است تا این سازه ارزشمند با سلامت کامل به کارش ادامه دهد. پس از تعمیرات کلی و جزئی ساختمان به صورت حرفه‌ای و با کمک‌گیری از افراد خبره در این زمینه، شما اطمینان خواهید داشت که ساختمان شما به صورت محلی سلامت، تمیز و ایمن برای کار و زندگی باقی می‌ماند. از سوی دیگر تعمیرات منظم باعث می‌شود ارزش ساختمان شما حفظ شده و حتی بالاتر هم برود.

چرا به تعمیرات کلی و جزئی ساختمان نیاز است؟

احتمالا به کرات این جمله معروف را شنیده‌اید که پیشگیری بهتر از درمان است. اگر تعمیرات ساختمان به صورت منظم انجام نشوند، شاید زمانی برسد که شما مجبور شوید با صرف هزینه‌های بسیار بالا ساختمان خود را بازسازی کنید. ساختمان شما همواره در معرض عوامل طبیعی خارجی مانند باد، تابش مداوم آفتاب و باران و برف است؛ این رویدادهای طبیعی در طول دوره مشخصی از زمان باعث ایجاد تغییرات در ظاهر ساختمان و فرسوده کردن آن می‌شوند. تعمیرات کلی و جزئی ساختمان در دوره‌های زمانی مشخص و منظم جلوی زوال آسان ساختمان را گرفته و آن را برای مدت طولانی‌تری مقاوم و سرپا نگه می‌دارد. بازرسی‌های منظم ساختمان نقشی مهم در فرایند تعمیرات دارند؛ این بازرسی‌ها به شما کمک می‌کنند بخش‌های فرسوده و آسیب‌دیده را شناسایی کنید و برنامه‌ریزی کنید تا آنها در زمان‌های مشخص عیب‌یابی و  تعمیر شوند. فرسودگی ساختمان در طول زمان اگر با یک برنامه غیر منظم تعمیرات همراه شود، در نهایت آسیب‌هایی مانند سنگ‌ها و کاشی‌های شل‌شده روی دیوارها و دیوارها و کفپوش‌های بتنی ترک خورده و تکه تکه شده را همراه دارد؛ در این وضعیت ساختمان برای زندگی ساکنانش به هیچ عنوان امن نخواهد بود.

خدمات تعمیرات کلی و جزئی ساختمان

مزایای تعمیرات ساختمان به طور منظم و مستمر چیست؟

وقتی نوبت به تعمیرات ساختمان می‌رسد، بسیاری از ما تنها به مشکلات پیش آمده واکنش نشان می‌دهیم تا این که بخواهیم رفتاری کنش‌گرایانه داشته باشیم. ما همیشه در تلاش هستیم هر جا که ممکن است در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم، به خصوص وقتی صحبت از تعمیرات کلی و جزئی ساختمان باشد. در این حالت است که ما این کار مهم را در اولویت‌های پایین‌تری قرار می‌دهیم تا جا برای نگرانی‌ها و اتفاقات ناگهانی و لحظه‌ای باز شود. با این حال مشکل آن جا است که صبر کردن برای خراب شدن چیزی و بعد از آن تعمیرش شاید در کوتاه مدت و به صورت سطحی هزینه کمتری داشته باشد اما این خرابی ممکن است گسترش یافته یا تشدید شود و در نهایت یک خرج هنگفت برای‌تان ایجاد کند. اما شما می‌توانید از غافلگیری هزینه‌های بالا خود را دور نگه دارید، اگر یک برنامه منظم و مستمر تعمیرات را برای ساختمان خود ترتیب دهید. در ادامه برخی از مزیت‌های این کار را به شما معرفی می‌کنیم:

  • اجتناب از تعمیرات اساسی: تعمیرات ساختمان با یک برنامه حساب‌شده می‌تواند از وقوع اتفاقاتی دور از انتظار و ناخوشایند جلوگیری کند. شما باید به صورت دوره‌ای و با کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای بررسی کنید که تمامی بخش‌ها و اجزای ساختمان به درستی کار می‌کنند. این گونه است که می‌توانید طول عمر بیشتر ساختمان‌تان را تضمین کرده و مطمئن باشید محل زندگی یا کارتان در بهترین حالتش عمل می‌کند. اگر همه چیز در داخل و بیرون از ساختمان به درستی کار کنند، دیگر نیازی نیست هزینه‌ی گزافی را برای پروژه‌های تعمیرات کلی و جزئی ساختمان کنار بگذارید؛ انواعی از تعمیرات که می‌توانند به راحتی کار و زندگی شما را مختل کنند. ما در مجموعه آبان لوکس می‌توانیم مشکلات را قبل از این که به مسئله‌ای بسیار بزرگ تبدیل شوند پیدا کرده و آنها را مرتفع کنیم. به یاد داشته باشد که شما نمی‌توانید جلوی خرابی و مشکلات را بگیرید، اما می‌توانید آن‌ها را متوقف کنید، قبل از این که به درجه‌ای غیر قابل مدیریت و بحرانی برسند.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها: همانطور که اشاره شد پیشگیری همواره در هر زمینه‌ای آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از درمان است. در مورد تعمیرات ساختمان هم این عبارت درست است. همیشه به یاد داشته باشید که به طور طبیعی تعمیرات اضطراری و فوری خیلی گران‌تر از تعمیرات دوره‌ای و منظم هستند. تعمیرات کلی و جزئی ساختمان به صورت منظم و مستمر و با کمک گرفتن از افراد کارکشته و خبره در این زمینه تضمین می‌کند که ساختمان شما به خوبی بازرسی شده، در صورت نیاز کارهای تعمیراتی روی آن انجام شده و در آینده با مشکلات پر هزینه و مخرب و همچنین کارهای تعمیراتی اضطراری نیاز پیدا نخواهد کرد.
  • به حداقل رساندن خطرها: ساختمان‌های آسیب دیده و همچنین آن‌هایی که به طور ضعیف و غیر اصولی تعمیر و نگهداری شده‌اند، یک محیط خطرناک برای زندگی و کار افراد را فراهم می‌کنند. یکی از مزایای برنامه منظم و مستمر تعمیرات ساختمان به وجود آمدن محیطی امن و سالم برای همه افراد است. محافظت از افرادی که پا به ساختمان شما می‌گذارند، یک رسالت مهم برای مالک ساختمان است؛ چه این افراد مستاجران واحدهای مسکونی باشند، چه کسانی که برای کسب کار و تجارت به شما رجوع می‌کنند. تعمیر و تثبیت جایگاه سنگ‌ها و کاشی‌های شل شده، اطمینان از کار درست سیستم‌های تهویه، جلوگیری از ورود آفت‌ها و جانداران موزی، تعمیر دیوارهای نم کشیده قبل از تخریب‌های جدی‌تر، بررسی عملکرد صحیح سیستم‌های برقی؛ این‌ها نمونه‌هایی از تعمیرات کلی و جزئی ساختمان هستند که یک محیط امن و سلامت را برای ساکنان فراهم می‌کنند.
  • مدیریت هزینه‌ها: ایجاد برنامه زمان‌بندی برای تعمیرات ساختمان به صورت دوره‌ای راهی آسان برای مدیریت هزینه‌ها است. در حالی که نیاز به تعمیرات اضطراری و ناگهانی ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات مالی برای شما شود. شرایط اضطراری و نیاز به تعمیرات آنی می‌توانند هزینه‌های سنگین و غیر قابل پیش‌بینی را روی دوش شما گذاشته و شما را در تنگنای مالی قرار دهند؛ اما اگر تعمیرات کلی و جزئی ساختمان خود را به صورت منظم و حساب‌شده انجام دهید می‌توانید برای بودجه تعمیرات فوری برنامه‌ریزی کنید. به این صورت است که هزینه‌های تعمیرات برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.
  • بهبود شرایط کار و زندگی ساکنان: خیلی سخت است بتوان نظر کسی را در مواجهه اولیه با کسی و مکانی تغییر داد. اگر تعمیرات ساختمان شما به صورت مداوم به دست افراد حرفه‌ای و خبره انجام شود، شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که در نگاه ساکنان ساختمان، کارکنان و حتی خریداران و مستاجران آینده یک تاثیر اولیه مثبت گذاشته‌اید. این کار یک مدیریت ساختمان خوب و حرفه‌ای بودن شما را بازتاب داده و حسی مثبت نسبت به ساختمان را در نظر مخاطبان پدید می‌آورد. در سوی دیگر یک ساختمان کثیف و با آسیب‌های واضح تنها یک تاثیر اولیه منفی را در ذهن مخاطب شکل می‌دهد، تاثیری که به سختی می‌توان تغییر داد. به یاد داشته باشید که یک ساختمان سرزنده و بدون آسیب، همواره در نظر تمام افراد قابل تقدیر و ارزشمند است.

موارد قابل توجه قبل از تعمیرات ساختمان

ضروری است که قبل از شروع تعمیرات کلی و جزئی ساختمان، به شرایط آب و هوایی محل قرارگیری ساختمان توجه شود، چرا که با دقت به وضعیت آب و هوایی خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌توان نوع آسیب‌های احتمالی بر اجزای مختلف ساختمان را شناسایی کرد. برای مثال در مناطق گرمسیری جنوب کشور، بخش‌های بیرون ساختمان تحت تاثیر دائمی رطوبت شدید و تابش نور خورشید شامل اشعه ماورای بنفش هستند. چند نمونه از خرابی‌ها و آسیب‌های ساختمان‌ها در این مناطق با توجه به شرایط آب و هوایی شامل کنده شدن رنگ‌ها، زنگ‌زدگی بخش‌های فلزی و فرسودگی لولاهای درها و پنجره‌ها می‌شوند. قدم بعدی برای انجام تعمیرات ساختمان به شکل صحیح و حساب شده، بررسی موقعیت مکانی خود ساختمان است. برای مثال ساختمان‌هایی که در نزدیکی دریا و رودخانه‌ها ساخته می‌شوند خرابی‌های مشترکی دارند: در این ساختمان‌ها آبی که از داخل زمین می‌آید، باعث نفوذ رطوبت و ناپایداری سازه می‌شود. رطوبت موجود در سازه باعث کریستاله شدن نمک و در نتیجه شوره زدن و سفید شدن دیوارها می‌شود.

مورد قابل توجه دیگر قبل از شروع تعمیرات ساختمان، نوع ساختمان و تغییر کاربری احتمالی آن است. بیشتر ساختمان‌های قدیمی که عملکرد و استفاده اصلی‌شان را حفظ کرده‌اند، مشکلات کمتری دارند. ساختمان‌هایی که کاربردشان و همچنین فضاهای داخلی‌شان تغییر می‌کند، باید تاثیرات این استفاده را در بحث تعمیرات ساختمان در نظر بگیرند. قدم بعدی، در نظر گرفتن عمر ساختمان است؛ بسته به موقعیت مکانی و عملکرد ساختمان، اجزای سازنده آن در دوره مشخصی از زمان فرسوده و کهنه می‌شوند. این جا است که باید برای تعمیرات جزئی و کلی ساختمان به قدمت آن توجه فراوانی کرد. در نظر گرفتن قدمت ساختمان همچنین کمک می‌کند تکنیک‌های ساخت آن در زمان خودش را درک کرده و به این شکل روشی مناسب تعمیرات را در نظر بگیریم.

انواع روش‌ها و رویکردها در تعمیرات ساختمان

تعمیرات کلی و جزئی ساختمان انواع مختلفی دارد؛ هدف تمام این روش‌های تعمیراتی حفظ ساختمان در یک وضعیت خوب و تضمین عملکرد مناسب و بدون مشکل آن در یک دوره زمانی طولانی است. به یاد داشته باشید که انتظار داشتن یک عملکرد مناسب و بدون مشکل از یک ساختمان تجاری یا مسکونی  تنها مربوط به سال‌های اولیه ساختش نیست. این عملکرد باید به بهترین شکل در طول حیات ساختمان ادامه پیدا کند به همین خاطر است که تعمیرات ساختمان یک اصل مهم برای سرپا نگه داشتن تمام ساختمان‌ها در دوره‌های طولانی زمانی حتی برای چند صد سال است. روش‌ها و رویکردهای متفاوتی برای رسیدن به این مقصود وجود دارند؛ در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • تعمیرات زمان‌بندی‌شده: نوعی از تعمیرات و بررسی‌هایی که در یک برنامه مستمر و منظم انجام می‌شوند، مانند سرویس موتورخانه.
  • تعمیرات پیشگیرانه: تعمیراتی که انجام می‌شوند تا اجزای ساختمان به درستی کار کنند یا طول عمرشان بالاتر برود، مانند جایگزینی کاشی‌های شکسته شیروانی یا بهبود ایزوگام سقف قبل از این که شرایط آب و هوایی بد از راه برسد.
  • تعمیرات اصلاحی: این نوع از تعمیرات ساختمان شامل تعمیر قسمت‌های آسیب‌دیده یا شکسته است مانند پنجره‌ها و لوله‌های ناودان.
  • تعمیرات کنش‌گرایانه: نوعی از تعمیرات کلی یا جزئی ساختمان که برای جلوگیری از وقوع خرابی یا شناسایی عیوبی که می‌توانند به خرابی‌های اساسی یا از کار افتادن کل سیستم منجر شوند انجام می‌شوند.

خدمات تعمیرات کلی و جزئی ساختمان

تعمیرات ساختمان به صورت منظم و زمان‌بندی‌شده امری ضروری برای تضمین عملکرد عالی بخش‌های مختلف ساختمان و محافظت از آن در برابر خرابی‌های زودهنگام است. یک ساختمان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام در جاهای مختلف قرار گرفته‌اند، هر کدام از این بخش‌ها هم از مواد و مصالح مختلف ساخته شده‌اند، اما تمامشان در یک چیز مشترک هستند: اگر به آنها رسیدگی نشود به مرور زمان مستعد زوال طبیعی هستند. تعمیرات کلی و جزئی ساختمان از نوع منظم و مستمر می‌تواند شامل تمیز کردن، سرویس، روغن‌کاری، گچ‌گاری دوباره، نقاشی دیوارها باشد. در یک ساختمان بخش‌های مختلفی وجود دارند که نیازمند این تعمیرات و بررسی‌های مداوم و منظم هستند؛ برخی از کارها روزانه یا هفتگی و برخی دیگر در بازه‌های زمانی مشخص باید انجام شوند.

با انجام تمامی اقدامات پیشگیرانه و انجام تعمیرات کلی و جزئی ساختمان به صورت منظم باز هم با گذشت زمان ساختمان دچار آسیب و فرسودگی می‌شود. اینجا است که نوعی از تعمیرات درمانی نیاز است. در این رویکرد هر بخش آسیب دیده، غیر قابل استفاده و فرسوده‌ی بنا، با نمونه‌های جدید جایگزین می‌شود. گاهی این نوع تعمیرات ساختمان باید در سطحی گسترده انجام شوند، تا خرابی موجب آسیب‌های شدیدتر به دیگر بخش‌ها نشود. توجه داشته باشید که تعمیر سطحی و گزینشی بدون توجه به مبدا اصلی خرابی تنها باعث آسیب‌های جدی‌تر در آینده خواهد شد.

تعمیرات کلی و جزئی ساختمان

کارهای معمول

بنایی و ساخت و ساز

ساخت دیوار، خراب کردن دیوار، گچ کاری، سیمان کاری، نماکاری (سنگ مرمر، سنگ آنتیک، کامپوزیت)، دیوار کناف، ساخت سرویس بهداشتی، ایزوگام

سیستم‌های برقی و الکتریکی

نصب پریز و کلید، تابلوی برق، سیم‌کشی

لوله کشی و فاضلاب

رفع نم سرویس بهداشتی، سرویس شوفاژ یا گرمایش مرکزی، نصب پکیج، نصب یا تعمیر پمپ آب، سرویس موتورخانه، هواگیری شوفاژ، ساخت توالت فرنگی

تجهیزات حفاظتی

نصب در ضد سرقت، حفاظ بالکن، نرده راه پله، حفاظ پنجره، در اتوماتیک پارکینگ، نصب دوربین مدار بسته

به "خدمات تعمیرات ساختمان، تعمیرات کلی و جزئی ساختمان" امتیاز دهید

183 کاربر به "خدمات تعمیرات ساختمان، تعمیرات کلی و جزئی ساختمان" امتیاز داده اند | امتیاز: 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات تعمیرات ساختمان، تعمیرات کلی و جزئی ساختمان"

1 دیدگاه

فرید 28 آذر 1398

به نظر شما هزینه تعمیرات کلی مثل لوله کشی یه آپارتمان 40 متری چقدر برام تموم میشه

پاسخ به فرید
* سوالتان را از کارشناس ما بپرسید، در صورتی که تمایل دارید با شما تماس گرفته شود، اطلاعات تماس خود را هم در فرم زیر درج نمایید (اطلاعات تماس شما در سایت نمایش داده نخواهد شد)
به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252