70 ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 70 ویلای احداث شده در حریم رودخانه زاینده رود در سطح استان تخریب شد.

70 ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد

به گزارش گروه ساختمانی آبان، به گزارش ایرنا، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اعلام این خبر اضافه نمود: از فروردین سال جاری اقدام های ضربتی و جدی تری برای آزادسازی حریم زاینده رود در استان، انجام و تیم های مختلفی در شهرستان ها فعال شدند.

وی با اشاره به واقع شدن بیشتر این ویلاها در محدوده شهرستان لنجان گفت: ویلاهای ساخته شده با حکم دادگاه، تخریب و حریم رودخانه آزادسازی شد.

شیشه فروش توضیح داد: این اقدام ها علاوه بر حفاظت از عرصه های زیست محیطی، با هدف کاهش تهدیدهای ناشی از سیلاب صورت می گیرد بطوریکه در احداث و بازسازی واحدهای تخریب شده بر اثر سیل فروردین سال جاری، بر رعایت حریم رودخانه ها تاکید شده است.

پیش از این، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام نموده بود که بیش از 240 هکتار ساخت وساز غیرمجاز، بیشتر به شکل ویلا، در حریم رودخانه زاینده رود وجود دارد که باید تخریب گردد.

حسن ساسانی با بیان این که این شرکت هیچگونه تبعیضی بین دستگاه ها و اشخاص حقیقی برای آزادسازی حریم زاینده رود قائل نمی گردد، اضافه نمود: در سه سال اخیر افزون بر 140 هکتار تصرف و ساخت وساز غیرمجاز در حریم رودخانه در استان، متوقف و تخریب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به روند بازسازی و احداث خانه های آسیب دیده از سیلاب های فروردین سال جاری گفت: پنج هزار و 721 پرونده در این زمینه در استان برای مسکن شهری و روستایی، تشکیل و پیگیری و اعتبارات سه هزار و 320 واحد از آنها اخذ شده است.

شیشه فروش، این اعتبارات را شامل 175 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 26 میلیارد تومان یاری بلاعوض اعلام نمود و اضافه نمود: واحدهای مذکور بیشتر در شهرستان های فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و بویین و میاندشت قرار دارند که پیشرفت فیزیکی واحدهای تعمیری 93 درصد و واحدهای احداثی 40 درصد است.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران اصفهان، جلسه هایی را برای آمادگی برای هر گونه تهدید ناشی از سیل در پاییز و زمستان سال جاری برگزار نموده است، از شهرداری ها، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خواست تا برای برنامه های پیشگیرانه، نصب تابلوهای هشداردهنده و کنترل پل ها و سیل بندها اقدام نمایند.

شیشه فروش گفت: مقرر است سال جاری 28 طرح آبخیزداری با اعتبار 54 میلیارد تومان برای کنترل روان آب در استان اصفهان اجرا گردد.

در پی بارش های بهاره و جاری شدن سیل، بخش هایی از مناطق جنوبی استان از جمله سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خور و بیابانک و نائین و شهرستان های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند.



به "70 ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "70 ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 ویلا در حریم رودخانه زاینده رود تخریب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252