آیا آلاچیق پیش ساخته جایگزین مناسبی در مقابل ساخت آن میباشد؟

آلاچیق پیش ساخته میتواند در انواع مختلفی باشد و ویژگی های مختلف و مزایای متفاوتی را به ما بدهد که در نتیجه ممکن است در مواردی نیاز ما را رفع نموده و در زمان و هزینه نیز صرفه جویی ایجاد شود.

آیا آلاچیق پیش ساخته جایگزین مناسبی در مقابل ساخت آن میباشد؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، آلاچیق پیش ساخته دارای انواع مختلفی است که نوع چوبی و فلزی از پر فروش ترین ها به شمار می روند. این محصول دارای ویژگی های مهمی است که یکی از آنها قابل حمل بودن آن در سفرهای مختلف می باشد. در ادامه این نوع آلاچیق را بیشتر مورد واکاوی قرار خواهیم داد و با اجرای آلاچیق مقایسه خواهیم کرد.

آلاچیق پیش ساخته یک سرپناه قابل حمل

شاید برای شما هم رخ داده باشد که در یک روز تعطیل با خانواده و دوستان خود قرار گذاشته باشید که در یک فضای باز از روز خود لذت ببرید. تمامی شرایط طبق مراد است اما با یک تغییر آب و هوایی ناخواسته روز شما مختل شده چرا که زمانی را برای پیدا کردن سرپناه و یا یک آلاچیق باید صرف نمایید. این موضوع می تواند در آخر نتیجه ای در بر نداشته باشد چرا که این احتمال وجود دارد که تمام آلاچیق ها پر شده باشند.

قابل حمل بودن آلاچیق پیش ساخته

یک آلاچیق پیش ساخته در کنار سرپناه بودن از چند ویژگی مهم دیگر نیز برخوردار است که با آنالیز آن ها می توانید برترین خرید را به انجام برسانید. از مهم ترین ویژگی های این نوع محصول که بسیار مورد توجه خریداران و مصرف کنندگان عزیز قرار گرفته است قابل حمل بودن آن است.

آلاچیق های پیش ساخته طوری طراحی می شوند که مصرف کنندگان بتوانند در هر مکانی به راحتی آن ها را دایر کرده و یک سرپناه مستحکم برای خود برپا کنند. قابل حمل بودن نیز به علت طراحی منحصر به فرد این نوع از آلاچیق ها می باشد. با این ویژگی دیگر در سفرهای خود دغدغه ای برای یافتن یک سرپناه نخواهید داشت چرا که با خود یک آلاچیق پیش ساخته حمل می کنید. در ادامه به دیگر ویژگی های آلاچیق های پیش ساخته خواهیم پرداخت.

دوام و استحکام آلاچیق پیش ساخته

از دیگر ویژگی های یک آلاچیق پیش ساخته دوام و استحکام آن است که مهم ترین موضوع به شمار می رود. همان طور که از نام این محصول معین است باید دارای چند ویژگی شاخص و شاخص باشد که سرپناه بودن یکی از آنهاست. وسایل مختلفی را می توان یک سرپناه نامید اما نکته مهم توجه به استحکام و دوام آنهاست.

مقاومت در برابر باد و باران از مهم ترین ویژگی هایی است که این محصول از آن ها برخوردار است چرا که آهن در پایه های آن استفاده شده و بعلاوه برای مقاومت در برابر رطوبت و باران از پارچه هایی با جنس برزنت تشکیل شده است. این دو خصوصیت باعث می گردد که مصرف کنندگان اعتماد کامل به مقاومت آلاچیق پیش ساخته خریداری شده داشته باشند.

وزن و ابعاد آلاچیق پیش ساخته

از مهم ترین خصوصیات یک آلاچیق پیش ساخته ابعاد استاندارد و وزن مناسب آن است. یک آلاچیق که قابلیت حمل دارد نباید وزن سنگینی داشته باشد و بعلاوه ابعاد آن می بایست طوری انتخاب گردد که حمل و استفاده کردن از آن برای مصرف کنندگان کار دشواری محسوب نگردد.

این نوع محصول اغلب دارای وزنی در حدود 40 کیلوگرم بوده و در بعضی شرایط این اندازه براساس نوع میله ها و پارچه به کار رفته در آن قابل تغییر است. باز و بسته کردن این نوع آلاچیق طبق طراحی صورت گرفته روی آن بسیار آسان و راحت می باشد و در طول سفر هیچ گونه مسئله ای در رابطه با برپا کردن آن وجود ندارد. ارتفاع قابل تنظیم آلاچیق پیش ساخته از دیگر ویژگی های آن شناخته می گردد.

کاربردهای آلاچیق پیش ساخته

در زمان طراحی آلاچیق پیش ساخته به چند کاربرد متنوع آن نیز توجه بسیاری شده است. این محصول تنها مناسب برای استفاده در سفرهای شخصی نیست. در فضاهای مختلف منزل خود نیز می توانید از این آلاچیق به برترین شکل ممکن استفاده نمایید.

اگر ساختمان شما دارای حیاط با ابعاد مناسبی است می توانید این آلاچیق را در فضایی کنار باغچه و یا استخر خود برپا کنید و خوردن یک عصرانه دلپذیر را در سایه آن با خانواده خود تجربه نمایید. اگر حیاط کوچکی دارید نگران نباشید می توانید از آن در پشت بام منزل خود نیز بهره ببرید. استفاده از این نوع آلاچیق ها در طراحی روف گاردن بسیار ایده جالبی است که آن را به طراحان عزیز نیز پیشنهاد می کنیم.

آلاچیق پیش ساخته از نوع فلزی

آلاچیق پیش ساخته دارای انواع مختلفی است که براساس طرح و مدل مشخص می شوند. یکی از این نوع آلاچیق ها از جنس فلز می باشد که دارای استحکام و دوام بالایی است. جالب است بدانید که بیشتر آلاچیق های پیش ساخته با جنس فلز طراحی و فراوری می شوند. قیمت مناسب آلاچیق های پیش ساخته فلزی از مهم ترین مزیت های آن ها به شمار می رود چرا که در مقابل این نوع آلاچیق ها مدل های چوبی، بتنی و سیمانی قیمت بالایی را به خود اختصاص داده اند که این موضوع مانع از خرید آن ها شده است.

با توجه به این موضوع آلاچیق پیش ساخته فلزی از مقرون به صرفه ترین آلاچیق های قابل حمل به شمار می روند. نصب راحت و قابل حمل بودن این نوع آلاچیق ها نیز باعث پر هوادار شدن آن شده است.

آلاچیق پیش ساخته از نوع چوبی

همان طور که در بخش قبلی نیز عنوان کردیم آلاچیق پیش ساخته دارای انواع مختلفی است که نوع چوبی نیز یکی از آن ها به شمار می رود. این نوع محصول را می توان از گران ترین آلاچیق های پیش ساخته معرفی کرد. نمای زیبا و منحصر به فرد آلاچیق چوبی باعث شده است که بسیاری آن را در حیاط منزل خود نصب کنند.

ابعاد و ارتفاع آلاچیق های چوبی طوری انتخاب شده است که قابل مونتاژ باشند. دوام بالای این آلاچیق به خاطر موادی است که در آن استفاده شده است. بسیاری از مصرف کنندگان آلاچیق پیش ساخته از نوع چوبی پس از سال ها از دوام و استحکام آن احساس رضایت کرده اند.



به "آیا آلاچیق پیش ساخته جایگزین مناسبی در مقابل ساخت آن میباشد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا آلاچیق پیش ساخته جایگزین مناسبی در مقابل ساخت آن میباشد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آلاچیق پیش ساخته جایگزین مناسبی در مقابل ساخت آن میباشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252