آلاچیق های چوبی ضد حشرات، لذت طبیعت بدون آزار پشه ها

گذراندن اوقات فراغت در طبیعت و دل سپردن به زیبایی های آن، یکی از لذت بخش ترین تجربیات زندگی است. اما گاهی اوقات، حضور حشرات مزاحم مانند پشه ها، این لذت را تلخ می کند. خوشبختانه، الاچیق های چوبی ضد پشه راهکاری عالی برای برخورداری از طبیعت بدون آزار این موجودات هستند.

آلاچیق های چوبی ضد حشرات، لذت طبیعت بدون آزار پشه ها

به گزارش گروه ساختمانی آبان، الاچیق چوبی که از شما در برابر حشرات محافظت می نماید

ایا در یک روز گرم تابستانی می خواهید سرگرمی کنید و از طبیعت لذت ببرید اما موجودات مزاحم شما را به حال خود رها نمینمایند؟ بدون شک الاچیق بسته می تواند چاره کار شما باشد. این الاچیق های میتوانند به روش های مختلفی از ورود پشه به داخل جلوگیری نمایند. شما می توانید هم به وسیله توری های پشه بند و هم شیشه از ورود آن ها به داخل جلوگیری کنید. قبل از هر چیز شما را با روش های دوری از حشرات مزاحم در طبیعت آشنا می سازیم. سپس مدلهای زیبا و امروزی اجرای آلاچیق های ضد پشه را به شما نشان می دهیم.

روش های کاهش پشه در باغ یا محوطه سبز

علاوه بر استفاده الاچیق ضد پشه یا پشه بند روش های دیگری نیز وجود دارد که شما شر این مزاحمان راحت خواهد نمود که در موارد زیر به آن ها اشاره میکنیم.

  • اگر در باغ یا محوطه سبز خود حوض یا رودخانه ای دارید به احتمال زیاد پشه در باغ شما بیشتر خواهد بود. سعی کنید در این باغ ها الاچیق خود را نزدیک به آب نسازید. اگر حوض بزرگی دارید در آن ماهی نگه دارید تا باعث کاهش تعداد پشه های باغ گردد.
  • هنگام رفتن به باغ از خوردن موز اجتناب کنید. جذب روغن موز در خون باعث می گردد که افراد بیشتر در معرض گزیدگی پشه قرار بگیرند. پشه ها کالا خون حاوی قند را ترجیح می دهند.
  • در الاچیق خود به جای نور سفید از لامپ های با نور سفید بهره ببرید. این راه چاره، روش سودمندی برای دفع پشه است.
  • در کنار الاچیق خود محل مناسبی برای روشن کردن آتش در نظر بگیرید. پشه ها میانه خوبی با اتش ندارند.
  • پشه های یک بار در سال جفت گیری نموده و در بقیه سال از صدای پشه نر فرار می نمایند. دستگاه هایی به باز امده که صدای پشه نر فراوری میکندو زمانی پشه های ماده می شنوند و از آن فرار می نمایند.
  • آب جمع شده زیر گلدان های درون آلاچیق یا اطراف آن را به حداقل برسانید.
  • اگر در باغ خود از حیوان نگهداری میکنید ظرف غذای او را مرتب تمیز نگه دارید.
  • اگر در باغ خود استخر دارید، حتما آب استخر را خالی نمایید تا راکد نماند.
  • چمن ها را کوتاه نموده و علف های هرز را مرتب هرس کنید.
  • کاشت گل های همواره بهار و هم چنین شمعدانی راهکار مناسبی برای دور کردن پشه ها می باشد.
  • چناچنچه می خواهید با خیال راحت در باغ خود استراحت کنید یا در فضای سبز آن شب را بگذرانید و بخوابید الاچیق های شیشه ای یا با توری راهکار مناسبی خواهند بود. در ادامه مدل هایی از این آلاچیق چوبی آورده شده است.

آلاچیق های چوبی ضد حشرات

بودن حشرات علاه بر سلب آرامش شما می تواند سلامت شما را نیز تهدید کند. از خارش، تورم و قرمزی گرفته تا بیماری هایی مثل مالاریا، تب دانگ و... به وسیله این حشرات منتقل می شوند. جالب است بدانید که پشه ها در زمانی که رطوبت هوا بیش از حد معمول می توانند طعمه های خود را از راه دور شناسایی نمایند. از این رو برای جلوگیری از مزاحمت آن ها می توانید الاچیق های نو ضد پشه را در باغ خود طراحی نموده و بسازید.

گفتنی است که خطر گزندگی به وسیله پشه ها در مردان بیشتر از زنان، در بزرگتر ها بیشتر از کودکان و بعلاوه در افرادچاق بیشتر از افراد لاغر می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که دارای گروه خونی oهستند بیشتر در معرض خطر گزیدگی می باشند.

اکثرپشه ها شبها یعنی از غروب خورشید تا سپیده دم آغاز به گشت زنی مینمایند. درست زمانی که شما قصد دارید در طبیعت پس از گذراندن یک روزسخت استراحت کنید. پشه های نر از گیاهان تغذیه می نمایند اما پشه های ماده خون انسان و جانوران را می مکند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که پشه ها قبل از نیش زدن محل گزیدگی را بی حس مینمایند تا هنگام گزیده شدن، دردی احساس نکنید.

طرح آلاچیق ضد پشه:

در ساخت آلاچیق های چوبی ضد از درب نیز استفاده می گردد تا ورود و خروج افراد آسانتر گردد. ساخت آلاچیق بسته این امکان را برای شما فراهم می نماید تا در فصل زمستان با گذاشتن شیشه آلاچیق خود را به یک آلاچیق زمستانی گرم مبدل کنید.

نکات تکمیلی:

  1. الاچیق های چوبی ضد پشه با استفاده از توری های پشه بند یا شیشه، مانعی برای ورود حشرات به داخل فضای آن ها ایجاد می کنند. این امر، امکان لذت بردن از طبیعت بدون نگرانی از گزش پشه ها را فراهم می آورد.
  2. علاوه بر الاچیق های ضد پشه، روش های دیگری نیز برای کاهش حضور این حشرات در باغ یا محوطه سبز وجود دارد. از جمله می توان به دور نگه داشتن الاچیق از آب های راکد، استفاده از لامپ های با نور زرد، روشن کردن آتش و کاشت گیاهان دافع پشه اشاره کرد.
  3. پشه ها علاوه بر ایجاد آزار و ناراحتی، می توانند سلامت انسان را نیز به خطر بیندازند. آن ها ناقل بیماری هایی همچون مالاریا و تب دانگ هستند. بنابراین، محافظت در برابر آن ها اهمیت ویژه ای دارد.
  4. طراحی و ساخت الاچیق های چوبی ضد پشه، امکان لذت بردن از طبیعت در فصول مختلف سال را فراهم می آورد. در فصل زمستان، با قرار دادن شیشه در این الاچیق ها، می توان از یک فضای گرم و راحت در میان طبیعت برخوردار شد.
  5. انتخاب مصالح با کیفیت و طراحی زیبا، از دیگر مزایای الاچیق های چوبی ضد پشه است. این سازه ها علاوه بر کارایی، می توانند به زیبایی محیط اطراف نیز بیفزایند.
  6. نصب درب در الاچیق های ضد پشه، ورود و خروج را آسان تر می کند. این امر، استفاده از فضای داخلی الاچیق را برای انجام فعالیت های مختلف، از جمله پذیرایی از میهمانان، تسهیل می بخشد.
  7. الاچیق های چوبی ضد پشه می توانند در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته شوند. این امر، امکان انتخاب الاچیقی متناسب با نیازها و فضای موجود در باغ یا محوطه سبز را فراهم می آورد.
  8. ساخت الاچیق های ضد پشه با چوب، گزینه ای سازگار با محیط زیست است. چوب یک ماده طبیعی و تجدیدپذیر است که می تواند به حفظ پایداری زیست محیطی کمک کند.
  9. نگهداری و تعمیر الاچیق های چوبی ضد پشه، نسبتاً ساده است. با رعایت نکات مراقبتی و انجام تعمیرات لازم در زمان مناسب، می توان از عمر طولانی این سازه ها برخوردار شد.
  10. در نهایت، الاچیق های چوبی ضد پشه، فرصتی برای گذراندن اوقات خوش در کنار خانواده و دوستان را در طبیعت فراهم می آورند. آرامش، آسایش و امنیت از گزش حشرات، از جمله مزایای استفاده از این الاچیق هاست.

سخن پایانی

الاچیق های چوبی ضد پشه، راهکاری کارآمد و زیبا برای برخورداری از لذت طبیعت بدون آزار حشرات مزاحم هستند. با ساخت و استفاده از این سازه ها، می توانید از تجربه ای لذت بخش و آرام در محیط سبز برخوردار شوید، بدون نگرانی از گزش پشه ها و دیگر حشرات آزاردهنده.



به "آلاچیق های چوبی ضد حشرات، لذت طبیعت بدون آزار پشه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلاچیق های چوبی ضد حشرات، لذت طبیعت بدون آزار پشه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252