بر شمردن انواع آلاچیق ویلایی

برای اینکه باغ و ویلای زیبایی داشته باشید میتوانید از یک آلاچیق برای بهبود فضا سازی و داشتن محیطی برای استراحت و کسب آرامش استفاده نمایید.

بر شمردن انواع آلاچیق ویلایی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، هیچ چیزی مانند یک آلاچیق ویلایی نمی تواند فضای باغ یا ویلای شما را زیبا و خاص کند. اجرای آلاچیق در باغ یا فضای باز باغ، مکانی منحصر بفرد و دنج برای تفریح، استراحت و بطور کلی گذراندن اوقات فراغت است.

کاربرد آلاچیق در فضای باز باغ یا ویلا

گذراندن بخشی از روز در فضای باغ و استفاده از هوای تازه برای سلامت روح و جسم مفید است، اما تصور کنید در عین حال که از فضای باز لذت می برید، فضایی برای نشستن و سقفی بالای سرتان داشته باشید تا از بادهای شدید، باران و آفتاب در امان بمانید. در این زمان، داشتن یک آلاچیق ویلایی بسیار مجذوب کننده و وسوسه انگیز است.

آلاچیقِ ویلایی ضمن آنکه فضای باز شما را زیبا می نماید می تواند فضای مناسبی برای قرار دادن یک میز غذاخوری باشد تا بتوانید به همراه خانواده و دوستان به دور آن جمع شوید و لحظات شادی را سپری کنید.

بعلاوه می توانید در فصل پاییز یک وان آب گرم داخل آلاچیق قرار دهید و از آب تنی در آن لذت ببرید.

به علاوه انواع آلاچیق ویلایی می تواند یک فضای خصوصی و آرام، درون باغ برای مکالمه و دورهمی با دوستان یا خانواده باشد.

برترین نقطه برای قرار دادن آلاچیق ویلایی و باغی

برای تصمیم گیری درباره مکان قرارگیری آلاچیق باید چندین نکته را مدنظر قرار دهید.

اول اینکه اغلب در چه ساعتی از روز می خواهید از آلاچیق ویلایی خود بهره ببرید. با در نظر داشتن آب و هوای منطقه ای که باغ شما در آن واقع شده، بهتر است آلاچیق را در مکانی نصب کنید که در تابستان از سایه و باد خنک و در زمستان از گرمای خورشید بهره مند شوید.

مکان قرارگیری آلاچیق بسته به سلیقه و ایده ال شما می تواند در قسمت آفتاب گیر یا بخشی از فضای باز که سایه بیشتری دارد، نصب گردد. مهم ترین فاکتور در نصب آلاچیق ویلایی، راحتی شما و نوع طراحی فضای باز باغ یا ویلای شماست.

سعی کنید آلاچیق را کمی دور از درختان قرار دهید، چرا که این موضوع ممکن است برایتان دردسرساز باشد.

مسئله بعدی، انتخاب کنید آلاچیقتان روی خاک ساخته گردد یا روی سنگ. البته تمام این موارد بهتر است با توجه به سلیقه شما و بعلاوه نظر یک کارشناس، انجام گردد.

انواع آلاچیق ویلایی و باغی

آلاچیق ها عمدتا از جنس چوب یا فلز هستند. در این بخش قصد داریم مزایا و معایب آلاچیق چوبی و آلاچیق فلزی را برشماریم.

آلاچیق باید علاوه بر زیبایی ظاهری، بسیار دنج باشد. هدف از ایجاد این فضای خاص در باغ یا ویلا، در امان ماندن از نور مستقیم خورشید، برف و باران یا وزش باد است تا به این ترتیب در هر موقعیتی بتوانید از لحظات خود در آلاچیق ویلایی خود لذت ببرید.

آلاچیق چوبی

آلاچیق های چوبی عمدتا رایج ترین نوع آلاچیق هستند. آنها در عین سنتی بودن، بسیار مجلل، زیبا و پرطرفدار هستند.

آلاچیق های چوبی جلوه ویژه ای به باغ شما می دهند چرا که با فضای باغ همخوانی دارند. چوب یکی از برترین متریال برای ساخت آلاچیق است. زیرا هم برای ساخت آلاچیق های سنتی یا کلاسیک کاربرد دارد و هم برای ساخت آلاچیق های مدرن و فانتزی مناسب است.

مزایای آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی بسیار دنج است و به شما احساس آرامش، امنیت می بخشد. به علاوه چوب بسیار مقاوم و پایدار است و عمر طولانی دارد. بعلاوه می توانید به راحتی سقف آن را عایق بندی کنید.

چوب صنوبر و ترمو از محبوب ترین چوب ها برای ساخت آلاچیق چوبی ست.

با این حال دقت داشته باشید چوب یک متریال طبیعی است و قاعدتا آسیب پذیز است و باید راه های مراقب از آن را بدانید.

معایب آلاچیق چوبی

یکی از معایب آلاچیق چوبی، آسیب پذیری در برابر رطوبت و هوای نامساعد است. ضمن آنکه چوب محصولی بسیار گران قیمت است و نصب آلاچیق چوبی هزینه بالایی برای شما به همراه خواهد آورد.

اگر به آلاچیق چوبی علاقه دارید باید بدانید مراقبت از آن ممکن است کمی سخت باشد. مراقبت از چوب در برابر باران، تگرگ، برف، موریانه، گرد و غبار باید بصورت دقیق انجام پذیرد. برای جلوگیری از خیس شدن و جذب گرد و غبار می توانید چوب آن را به روغن یا لاک الکل آغشته کنید تا بدین گونه از آلاچیق چوبی خود محافظت کنید.

اگر باغ شما در منطقه مرطوبی واقع شده باید بدانید آلاچیق شما ممکن است به وسیله خزه ها احاطه گردد.

البته اگر جنس چوبی که انتخاب می کنید با کیفیت و مرغوب باشد، آسیب پذیری آلاچیق ویلایی کاهش می یابد.

آلاچیق فلزی

ممکن است شما در پی یک آلاچیق مدرن و امروزی باشید. در نتیجه آلاچیق فلزی برای شما مناسب تر است.

برای ساخت آلاچیق فلزی عمدتا از آلومینیوم یا ورق استیل استفاده می گردد. این متریال به شما امکان می دهد از رنگ های متنوع بهره مند شوید.

مزایای آلاچیق فلزی

از مزایای آلاچیق فلزی می توان به سهولت در نظافت آن اشاره نمود. آلاچیق فلزی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، بسیار مقاوم است و نسبت به نمونه چوبی مقرون بصرفه تر می باشد. آلاچیق فلزی را می توان در ابعاد متفاوتی فراوری کرد در حالیکه این امکان برای آلاچیق های چوبی وجود ندارد.

دوام و طول عمر آلاچیق های فلزی مورد دیگری است که می توان جزو مزایای آنها به حساب آورد.

معایب آلاچیق فلزی

آلاچیق های فلزی کمی خنک هستند و ممکن است برای فصل زمستان انتخاب مناسبی نباشند.

بعلاوه ظاهر آنها نسبت به نوع چوبی ساده تر است و ممکن است مانند آلاچیق چوبی مجلل نباشند.



به "بر شمردن انواع آلاچیق ویلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر شمردن انواع آلاچیق ویلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252