آشنایی با انواع سقف آلاچیق

یکی از نکاتی که میتواند آلاچیق شما را متفاوت نماید و یا در هزینه های شما موثر باشد انتخاب نوع سقف میباشد

آشنایی با انواع سقف آلاچیق

به گزارش گروه ساختمانی آبان، سقف هایی با شیب 35 تا 50 درجه در دسته سقف های شیروانی قرار می گیرند. سقف شیروانی یک پاسخ مناسب برای نیازهای اقلیمی است و بیشتر در منطقه ها پربارش استفاده می گردد. ساخت سقف شیروانی با متریال متفاوتی انجام می گردد. سقف شیروانی از عمر نسبتا بالایی برخوردار است، نصب آن سریع و آسان انجام می گردد و به زیبایی نمای بنا نیز یاری می نماید. اگر می خواهید در اجرای آلاچیق سقفش این امتیازات را داشته باشد بهتر است با انواع سقف شیروانی آشنا شوید و سقف شیروانی مناسب ساختمان خود را انتخاب کنید.

سقف چوبی

سقف شیروانی چوبی از قدیمی ترین انواع سقف شیروانی است. چوب متریالی است که با طبیعت و محیط زیست سازگاری دارد و یکی از متریال های معماری پایدار محسوب می گردد. چوب برای بناهایی با سبک معماری سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. سقف شیروانی چوبی به مراقبت نیاز دارد و در صورت نگهداری درست و اصولی 25 تا 35 سال عمر مفید دارد. بهتر است از چوب در منطقه های که مستعد آتش سوزی هستند استفاده نگردد.

سقف فلزی

در ساخت سقف شیروانی فلزی، از فلز به شکل ورقه های نازک استفاده می گردد. فلز متریال کاملا مقاومی است و یکی از برترین انتخاب ها برای اجرای سقف شیروانی است. این نوع سقف برای هر نوع آب و هوایی مناسب است. سقف فلزی عایق مناسبی برای حرارات است و از نفوذ سرما و برودت و هدر رفتن گرما جلوگیری می نماید. این نوع سقف برای هر نوع آب و هوایی مناسب است. نصب سقف شیروانی فلزی نسبت به سایر انواع سقف شیروانی آسان تر است.

سقف دکورا

دکورا نوعی پوشش مناسب برای سقف است که از فولاد گالوانیزه ساخته شده است و برای اجرای شیروانی مناسب است. دکورا از چند لایه تشکیل شده است و علاوه بر فولاد گالوانیزه متریالی مثل اکریلیک رزین، لایه سنگ ریزه، پوشش لعابی و... در ترکیب دکورا نقش دارند. دکورا با وجود وزن بسیار کم، مقاومت بالایی دارد. وجود یک لایه سنگریزه در دکورا باعث شده است تا این نوع سقف به عایق صوتی و حرارتی تبدیل گردد. دکورا در رنگ های مختلفی فراوری می گردد و به رنگ آمیزی نیاز ندارد. در صورت اجرای درست سقف دکورا، ماندگاری و عمر مفید این نوع سقف شیروانی بسیار بالا خواهد بود.

سقف طرح سفال

ورق های طرح سفال از زیباترین متریالی هستند که می توان در ساخت سقف شیروانی مورد استفاده قرار داد. این نوع متریال زیبایی سفال را دارد اما برعکس سفال مقاومت بسیار بالایی دارد و دچار شکستگی و پوسیدگی نمی گردد. وزن پایین ورق های طرح سفال از ویژگی هایی است که این متریال را به انتخاب مناسبی برای استفاده در اجرای سقف شیروانی تبدیل نموده است. ورق های طرح سفال از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع فراوری می شوند.

سقف آندولین

آندولین متریالی است که از ترکیب الیاف سلولز با قیر طبیعی فراوری می گردد. آندولین به شکل ورقه هایی با ضخامت کم ساخته می گردد. یکی از مزیت های سقف آندولین ثبات رنگ آن است زیرا رنگ آندولین به واسطه تزریق ایجاد می گردد و از بین نمی رود. آندولین عایق کاملا قدرتمندی در برابر آب و رطوبت است و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی گردد به همین علت برای منطقه ها مرطوب و پربارش انتخاب مناسبی است. سقف شیروانی آندولین به مراقبت و نگهداری خاصی نیاز ندارد و تا مدت ها سالم باقی میماند.

سقف سنگی

استفاده از سنگ برای ساخت سقف شیروانی نمای زیبا و خیره کننده ای به وجود می آورد. سقف شیروانی سنگی در برابر عوامل آسیب زننده محیطی مثل رطوبت، تابش نور خورشید، تغییرات آب و هوایی و... مقاومت بسیار بالایی دارد. اجرای این نوع سقف شیروانی کار آسانی نیست و پس از اجرا وزن زیادی خواهد داشت و به همین علت خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرد. سقف شیروانی سنگی از نظر ظاهری با محیط های طبیعی هماهنگی بالایی دارد.

سقف بتنی

برای ساخت سقف شیروانی بتنی از صفحه هایی از جنس بتن استفاده می گردد. این صفحه ها به شکل موج دار ساخته می شوند. سقف شیروانی بتنی نسبت به سایر سقف های شیروانی ساخته شده با متریال دیگر وزن بالایی دارد. بتن در برابر هر شرایط آب و هوایی مقاوم است و به همین علت برای استفاده در هر اقلیمی مناسب است.

سقف فایبرگلاس

فایبرگلاس یک ماده پلاستیکی است که از ترکیب انواع رزین پلیمر با پشم شیشه به وجود می آید. پوشش فیبرگلاس از جمله پوشش های ضد آب و ضد آفتاب است و به همین علت در ساخت سقف های شیروانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این متریال از جمله متریال سبک و مناسب برای اجرای سقف شیروانی است. پوشش فایبرگلاس به علت مقاومت بالا، مدت زمان زیادی سلامت و کیفیت خود را حفظ می نماید و به مراقبت خاصی نیاز ندارد.



به "آشنایی با انواع سقف آلاچیق" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با انواع سقف آلاچیق" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع سقف آلاچیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252