برای بازسازی بنا چطور آغاز کنیم

بازسازی آپارتمان یکی از اقداماتی است که می تواند تاثیری زیادی بر حس و حال فضاهای خانه بگذارد. گاهی اوقات میتوان با عوض کردن رنگ دیوار یک فضا یا تعویض روکش مبلمان، انقلاب عظیمی در فضای خانه ایجاد کرد. روش های زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد تغییر در فضا و حس و حال آپارتمان ما شود که به  این راهکارها بازسازی آپارتمان گفته میشود.

برای بازسازی بنا چطور آغاز کنیم

به گزارش گروه ساختمانی آبان، اگر آپارتمان شما به طور چشمگیری قدیمی شده است و دیگر با فضاهای آن ارتباط برقرار نمی کنید، بازسازی آن یکی از مهم ترین کارهاست که باید در اولویت کارهای شما قرار گیرد. بازسازی منزل علاوه بر اینکه از نظر ایمنی اهمیت زیادی دارد، در سلامت جسمی و روحی افراد خانواده نیز تاثیر بسزایی دارد.

بازسازی آپارتمان معمولا به چند علت انجام می شود. گاهی اوقات ساختمان قدیمی نیست اما صاحب آن علاقه مند است که تغییراتی در آشپزخانه و کابینت و یا کاشی و سرامیک و رنگ انجام دهد. گاهی اوقات نیز بازسازی به علت قدیمی بودن ساختمان و خرابیهای ناشی از عمر ساختمان است.

بازسازی آپارتمان در تهران یکی از معمول ترین کارها است.شرکت های بازسازی آپارتمان در تهران به وفور یافت میشوند که البته افراد باید برای انتخاب شرکت مورد نظر با توجه به بودجه و سلیقه خود دقت زیادی داشته باشند.

در این مطلب ما قصد داریم صفر تا صد بازسازی آپارتمان را برای شما توضیح دهیم و قصد داریم شما را با تمامی نکات بازسازی مجتمع مسکونی و آپارتمان آشنا کنیم.

بازسازی آپارتمان چه قوانینی دارد؟

به طور کلی قوانین خاصی برای بازسازی آپارتمان وجود دارد. هدف از ایجاد این قوانین کمک به صاحب ملک برای ایجاد تغییر فضای خصوصی مربوط به خودش است، به گونه ای که به زندگی دیگر ساکنین لطمه ای وارد نکند.

یکی از قوانین مهم بازسازی ساختمان عدم تغییر شکل ظاهری آپارتمان مانند: نما، پنجره و…است زیرا آپارتمان‌ باید دارای ظاهری یکنواخت باشند. معمولا بازسازی‌های آپارتمان باید منجر به تغییرات و نوسازی‌های داخلی هر واحد می‌شود. برای آشنایی بیشتر از قوانین بازسازی آپارتمان میتوانید ماده 13 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها را مطالعه کنید.

سوالاتی که باید پیش از شروع کار از خود بپرسید:

  • دوست دارید چه فضاهایی را بازسازی کنید؟
  • چقدر میخواهید برای بازسازی هزینه کنید؟
  • آیا قصد تغییر کاربری فضاها را دارید؟
  • سبک دکوراسیون مورد نظرتان چیست؟
  • نوع متریال و مصالح مصرفیتان چیست؟
  • لوازم خانگی انتخابی شما چیست و دوست دارید از چه برندی استفاده کنید؟

برای بازسازی بهتر است از چه فضایی شروع کنیم؟

  1. آشپزخانه
  2. سرویس بهداشتی
  3. پذیرایی و نشیمن
  4. اتاق ها

نکاتی برای بهتر کار کردن:

پیش از هر کاری بهتراست ابتدا یک لیست از کارها و وسایلی که میخواهید بخرید،تهیه کنید. تهیه ی چک لیست دو مزیت دارد:

  • در تصمیمات خود سردرگم نمی شوید.
  • تخمین هزینه‎ها بسیار آسان می شود.

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است. این فضا نقش بسیار مهمی در زیبایی فضای آپارتمان ایفا میکند. پیش از شروع بازسازی آشپزخانه باید این را بدانید که آیا قصد تغییر مکان اشپزخانه را دارید یا نه. حال مهم ترین مرحله ی بازسازی آشپرخانه عایق کاری کف آشپزخانه است. در مراحل بعدی طراح به طراحی فضای آشپزخانه میپردازد که این کار یکی از لذت بخش ترین اقدامات بازسازی است.

کابینت‌ها حرف اول را در بازسازی آشپزخانه می‌زنند. اگر مدل‌های مختلف و مدرن کابینت‌های آشپزخانه با بودجه مورد نظر شما همخوانی ندارند پیشنهاد ما به شما تعمیر و رنگ‌ آمیزی کابینت‌ها است. همچنین شما میتوانید برای افزایش فضای داخل کابینت‌ها هم از شلف‌ها و قفسه‌های متحرک استفاده کنید.

قرار دادن کانتر در صورتی که فضای مناسبی در آشپزخانه دارید،به شدت توصیه می‌شود. کانتر حتی جایگزین خوبی برای کابینت‌ میباشد زیرا شما میتوانید از فضای زیرین آن به جای قفسه‌ها و کابینت استفاده کنید. دیوارهای آشپزخانه در صورت وجود کاشی میتوانند تعویض یا مرمت شوند. کاشی کاری دیوار با چسب یکی از روش‌های ساده برای تغییر دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه است. روش کم هزینه بعدی برای بازسازی رنگ کردن کاشی و سرامیک آشپزخانه است.

نوسازی دیوار:

برای آغاز کار ابتدا باید دیوارهای فرسوده و قدیمی را نوسازی کنید. معمولا طراحان دکوراسیون داخلی کاری به دیوارهای حمال ندارند و این دیوار هارا را تخریب نمیکنند زیرا به هیچ عنوان کار صحیحی نیست و میتواند منجر به تخریب ساختمان شود.برای نوسازی دیوارها ابتدا باید دیوارهای نمدار و خراب را تا رسیدن به لایه ی آجری تراشید. در مرحله ی بعدی باید یک لایه گچ و خاک بر روی دیوار کشید.و پس از خشک شدن گچ و خاک باید سفید کاری را با گچ شروع کرد تا دیوارها با ظاهری نو و جدید نمایان شوند.

بازسازی سرویس بهداشتی

حال پس از نوسازی دیوارها نوبت به بازسازی سرویس بهداشتی میرسد. حمام و سرویس بهداشتی یکی از گران قیمت‌ترین بخش‌های بازسازی آپارتمان است. دلیل آن هم وجود جزئیات زیادی مانند لوله‌کشی، کاشی‌ها، وان و توالت فرنگی و.. است.معمولا دیوارهای نمدار مربوط به دیوارهای مرتبط با حمام و دستشویی میباشند زیرا عایق های رطوبتی به کار رفته در این فضاها پس از گذشت زمان از بین میروند و خاصیت خود را از دست میدهند. پس از بازسازی دیوارها و جلوگیری از نفوذ رطوبت به آن باید ایزوگام و یا قیرگونی داخل حمام و دستشویی را تعویض کرد. برای تعویض عایق رطوبتی ابتدا باید کف سرویس را تخریب کرد و سپس مجددا عایق کاری را شروع کرد.

دوش و شیرآلات از اصلی‌ترین قسمت های مربوط به بازسازی سرویس بهداشتی میباشد. برای بازسازی سرویس بهداشتی‌های کوچک از توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری استفاده کنید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

بازسازی سرویس بهداشتی

پرده حمام یا درب شیشه‌ای انتخاب با شما است. ولی به یاد داشته باشید که هزینه درب‌های شیشه‌ای با وجود کاشی کاری اندکی گران قیمت‌تر است. همچنین محفظه شیشه‌ای با اشغال فضای بیشتر، ابعاد حمام را کوچک‌تر می‌کند.

بررسی سیستم سازه ای ساختمان

یکی دیگر از نکات مهم در بازسازی آپارتمان بررسی سقف و ستونهای ساختمان است. مثلا اگر ستونهای ساختمان مقاومت کافی ندارند باید آن را مقاوم سازی کنید. سقف فصاهایی که بر اثر سرما و یا گرما و یا نم ترک و یا گچ ان ریخته است را باید مرمت کنید. همچنین اگر آپارتمان شما در طبقه آخر قرار دارد و سقف شما پشت بام محسوب میشود باید عایق بندی سقف را چک کنید.

اتاق نشیمن یکی از فضاهایی است که معمولا کارشناسان معتقدند این بخش یکی از ارزان‌ترین بخش‌ها در بازسازی آپارتمان می‌باشد.

برای بازسازی نشیمن چه اقداماتی باید انجام داد؟

  • تعبیه شومینه مناسب با بودجه و فضا
  • ایجاد کتابخانه یا شلف برای کتاب ها و وسایل دکوری
  • تعویض پنجره برای افزایش کارایی فضا
  • تغییر مدل سقف
  • تغییر کف
  • تغییر مبلمان
  • طراحی نورپردازی

روش هایی برای تغییر و بازسازی آپارتمان های کوچک

برای بازسازی آپارتمان کوچک در تهران یا ایجاد تغییرات در واحدها کوچک، پیشنهاد ما استفاده از درهای کشویی یا پارتیشن‌های متحرک برای جدا سازی فضاها است. پارتیشن ها علاوه بر اینکه باعث افزایش کیفیت فضا میشوند، فضای زیادی را اشغال نکرده و هروقت فرد قصد تغییر فضا را داشت به آسانی میتواند آن را جمع آوری کند.

بازسازی آپارتمان های کوچک

دومین اقدام برای تغییر فضای واحد های آپارتمانی کوچک، دور ریختن وسایل جاگیر و استفاده از وسایل کم جا و چند کاربرده است.

بازسازی آپارتمان‌ های کوچک به مراتب نسبت به واحد های بزرگ کار راحت‌تر است. شما میتوانید برای بازسازی آپارتمان‌های کوچک روی آیتم‌های زیبایی و طراحی داخلی بیشتر وقت بگذارید. مثلا برای دیوارها از رنگ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید یا دکورهای کوچک ایجاد کنید. همچنین استفاده از رنگ‌های روشن و سفید میتواند فضای کلی آپارتمان شما را بزرگتر نشان دهد.

برای مبلمان آپارتمان‌های کوچک میتوانید از میزهایی با قابلیت تنظیم پایه استفاده کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به تهیه میزهای جداگانه نخواهید داشت. اگر فکر میکنید که مبلمان فضای داخلی آپارتمان‌تان را کوچک‌تر میکند، دقت خود را به انتخاب کابینت‌های آشپزخانه معطوف کنید. کابینت‌های مناسب میتوانند نیاز شما را به میزهای غذاخوری مرتفع کنند.



به "برای بازسازی بنا چطور آغاز کنیم" امتیاز دهید

5 کاربر به "برای بازسازی بنا چطور آغاز کنیم" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بازسازی بنا چطور آغاز کنیم"

1 دیدگاه

پرنسا 31 اردیبهشت 1402

میخواییم خونمون رو بازسازی کنیم 40متری هست چقدر هزینه میبره؟

پاسخ به پرنسا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252