اصول مراقبت از تجهیزات آلاچیق

تمیز نگه داشتن و مراقبت از تجهیزات آلاچیق، زیاد هم کار سخت و مشقت باری نیست. حتما لازم نیست که هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید. اما با مراقبت های کوچک می توانید از خسارت وارده به آنها جلوگیری کنید.

اصول مراقبت از تجهیزات آلاچیق

به گزارش گروه ساختمانی آبان، آسان ترین و ساده ترین کار برای اینکه وسایل آلاچیق شما همواره تمیز بمانند این است که اگر از آنها استفاده نمی کنید روی لوازم فضای باز خود را با یک کاور مخصوص بپوشانید و یا می توانید این لوازم را در یک مکان خشک و امن نگه دارید تا از سرمای زمستان در امان بمانند.

پارچه تجهیزات آلاچیق باغی و ویلایی

پارچه هایی که معمولا برای اثاثیه آلاچیق (مانند بالش ها و روکش صندلی های ست ناهارخوری یا مبلمان باغی) استفاده می شوند معمولا نسبت به تغییرات آب و هوایی و گرد و غبار مقاوم هستند. اما یک شست و شوی ساده باعث می گردد که آنها به برترین شکل ممکن به نظر برسند. برای شستن این لوازم بهتر است که از توصیه های شرکت فراوری نماینده آنها یاری بگیرید. اما بعضی از هدایت های کلی را ما در این قسمت بیان می کنیم:

  • شستن و شوی ماشینی پارچه ها باید دوره و زمان خاصی داشته باشند.
  • برای پارچه های سفید می توانید از سفید نماینده بهره ببرید.
  • بهتر است که از خشک کن برای خشک شدن این وسایل استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن روکش صندلی ها بهتر است آنها را از صندلی جدا کنید که فشار وارد شده بر آنها باعث چروک پارچه نگردد.
  • در فصل زمستان بهتر است که تجهیزات پارچه ای فضای باز را در فضای داخلی مانند انبار نگهداری کنید.
  • استفاده از بالش ها و کوسن های اکرلیک

تجهیزات باغی و ویلایی که با مواد اکرلیک پوشیده شده اند می توانند بسیار گزینه مناسبی برای فضای بیرونی شما باشند به این خاطر که تمیز کردن آنها بسیار کار سهل و آسانی است. این مواد مقاومت خوبی در برابر گرد و غبار دارند. به چند نکته در رابطه یا شستشو و مراقبت از تجهیزات باغی و ویلایی اکرلیک دقت کنید:

با استفاده از یک اسفنج و صابون مایع، اگر لکه یا کثیفی بر روی آنهاست، آن را تمیز کنید سپس با آب تمیز آبکشی نمایید.

برای جلوگیری از خراب شدن و کپک زدن پنبه های درون آنها، آنها را به خوبی خشک کنید.

درست است که این وسایل نسبت به کپک زدگی مقاوم هستند اما ضد کپک نیستند و اگر به درستی مراحل شست و شو را انجام ندهیم ممکن است درون بالش ها و کوسن ها دچار کپک زدگی گردد. برای جلوگیری از کپک زدگی یک پیمانه سفید نماینده، یک پیمانه پودر لباسشویی را به همراه تقریبا 4 لیتر آب را با یکدیگر مخلوط کنید و بر روی سطح پارچه ها اسپری کنید. اجازه دهید محلول نیم ساعت بر روی سطح پارچه بماند سپس با آب تمیز آبکشی نمایید و آنها را در جای مناسب خشک کنید.

بر خلاف چیزی که شما فکر می کنید کیسه پلاستیکی کاور مناسبی برای این نوع وسایل نیست. شاید کیسه های پلاستیکی بتوانند جلوی گرد و خاک را بگیرند اما پلاستیک مانع رسیدن هوا به وسایل می گردد و این امر می تواند سبب کپک زدگی و خشک شدن بالش و کوسن ها گردد.

مراقبت از چترهای فضای باز

چتر و سایبان باغی هم به مقداری تمیزکاری نیاز دارند. کاور پارچه ای آنها نیاز به شست و شو و پایه آنها نیاز به روغن کاری مداوم دارد. همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر به چترها نیاز ندارید و یا در شرایطی که باد شدید می وزد آنها را جمع کنید. بادهای شدید می تواند از طریق چترها خسارت های جانی و اقتصادی به شما وارد نمایند. درباره چترها نیز نکاتی وجود دارد که به چند مورد آن اشاره می کنیم.

شما می توانید با استفاده از یک برس مخصوص، صابون مایع و مقداری آب سرد آنها را به راحتی بشویید.

از اسپری های روغنی چرب نماینده برای لولای پایه چترهای سیمی بهره ببرید. برای چترهای چوبی نیز می توانید از خمیرهای موم مانند بهره ببرید تا درخشندگی و براقیت چوب را حفظ کنید.

با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله همواره می توانید از تجهیزات و محصولات موجود در آلاچیق خود مراقبت کنید و سبب افزایش طول عمر و دوام آنها شوید.



به "اصول مراقبت از تجهیزات آلاچیق" امتیاز دهید

2 کاربر به "اصول مراقبت از تجهیزات آلاچیق" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول مراقبت از تجهیزات آلاچیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252