آشنایی با نکات ساخت و طراحی آلاچیق استخری

ساخت آلاچیق در کنار استخری میتواند مزایایی داشته باشد که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

آشنایی با نکات ساخت و طراحی آلاچیق استخری

به گزارش گروه ساختمانی آبان، بسیاری از افراد برای طراحی فضای باز خانه، آلاچیق و پرگولا را برای طراحی محوطه استخر انتخاب می نمایند. آلاچیق در مقایسه با پرگولا از نظر طراحی بسیار فرق دارد.

با طراحی آلاچیق و سایبان در کنار یا روی استخر، فضایی زیبا و مجذوب کننده برای استراحت در محوطه استخر ایجاد کنید.

برای طراحی آلاچیق زیبا در کنار استخر بهتر است، ایده های متنوع بسیاری را مشاهده کنید؛ تا طرح مناسب و ایده آلی را انتخاب نمایید. ما در این مقاله، شما را با برترین ایده های طراحی و هر آنچه که ضروری است درباره طراحی آلاچیق کنار استخر بدانید آشنا می کنیم لذا با ما همراه باشید تا با انواع طرح آلاچیق و سبک های طراحی آن آشنا شوید.

آلاچیق استخری باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

برای استفاده از آلاچیق در طراحی محوطه استخر باید ویژگی های آلاچیق استخری را بشناسید. با شناخت ویژگی های آلاچیق استخری، شما می توانید فضایی زیبا و مجذوب کننده برای محوطه خانه طراحی کنید. آلاچیق استخری فضایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در روزهای گرم تابستانی است. مقاومت بسیار در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی متنوع از ویژگی های اصلی آلاچیق استخری می باشد. بنابراین برای انتخاب متریال و اجرا طرح آلاچیق باید این موارد را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال؛ برای اجرای آلاچیق چوبی کنار استخر باید به انتخاب چوب و طرح آلاچیق توجه کنید. در ادامه مطالب شما را با انواع طرح و سبک های طراحی آلاچیق کنار استخر آشنا می کنیم.

انواع آلاچیق های استخری

آلاچیق های استخری به دو دسته، روی استخر و کنار استخر تقسیم می شوند. شما می توانید با توجه به موقعیت استخر، آلاچیق مورد نظرتان را انتخاب کنید. سبک طراحی استخر، یکی از مواردیست که می تواند در انتخاب آلاچیق به شما یاری کند. بنابراین بهتر است قبل از طراحی آلاچیق به طراحی باغ ویلا و محوطه استخر خانه توجه کنید.

آلاچیق روی استخر

این طرح به شما یاری می نماید در روزهای آفتابی تابستان، فضایی سایه انداز روی استخر داشته باشید. بعلاوه برای افرادی که علاقمند به شنا هستند، فضایی برای استراحت روی استخر فراهم می نماید. برای طراحی آلاچیق روی استخر باید به موضوع کفسازی و آب بندی آن توجه کنید. انتخاب متریال مرغوب و مقاوم در برابر رطوبت یکی از آیتم های اصلی طراحی آلاچیق روی استخر است.

آلاچیق کنار استخر

شما می توانید آلاچیق را در کنار استخر طراحی کنید. هزینه طراحی و اجرای آلاچیق های کنار استخر نسبت به آلاچیق های روی استخر کمتر است. آلاچیق هایی که در کنار استخر طراحی می شوند، معمولا بدون نرده هستند. آلاچیق های خانگی و باغی برخلاف آلاچیق های استخری دارای نرده و حفاظ هستند و این امکان را به شما می دهند که گل و گیاهان تزئینی را روی نرده ها قرار دهید.

متریال مورد استفاده در طراحی و اجرای آلاچیق استخری

برای طراحی آلاچیق استخری شما می توانید از متریال های مختلف بهره ببرید. متریال های سنگ، چوب، فلز از پرکاربردترین آن ها محسوب می شوند. پوشال و حصیر و سفال در طراحی آلاچیق استخری از متریال های بومی به شمار می آیند. نکته بسیار مهم در انتخاب متریال ها، مقاومت و پایداری آن ها در برابر شرایط آب و هوایی منطقه است. نوع اتصالات متریال ها، انتخاب رنگ آن ها از مواردیست که باید در هنگام اجرا توجه کنید. تنوع در استفاده از متریال ها برای طراحی آلاچیق استخری بسیار زیاد است. در ادامه مطالب ما شما را با متریال های پرکاربرد در طراحی آلاچیق استخری آشنا می کنیم.

آلاچیق چوبی استخری

آلاچیق چوبی استخری، یکی از طرح های پرکاربرد آلاچیق کنار استخر است. آلاچیق های چوبی در کنار استخر، زیبایی محوطه خانه شما را دوچندان می نمایند. اما برای استفاده از متریال چوب در طراحی و اجرای این نوع آلاچیق ها باید مقاومت آن را در برابر شرایط آب و هوایی متنوع مد نظر قرار دهید. چوب مرغوب و مقاوم در برابر نفوذ حشرات و تغییر دمای محیط برای طراحی آلاچیق استخری مناسب است. رطوبت با گذر زمان باعث پوسیدگی و خراب شدن چوب می گردد. ما چوب ترموود را برای طراحی آلاچیق استخری پیشنهاد می کنیم. چوب ترموود یکی از انواع چوب های مرغوب در طراحی محوطه ساختمان به شمار می آید. شما می توانید از چوب ترموود به عنوان کفپوش در طراحی محوطه استخر بهره ببرید.

آلاچیق فلزی کنار استخر

فلز در طراحی آلاچیق استخری، یکی از متریال های پرکاربرد محسوب می گردد. شما می توانید به یاری متریال فلز، طرح های متنوع آلاچیق استخری را اجرا کنید. ورق های گالوانیزه برای پوشش سقف آلاچیق های فلزی بسیار مناسب است. اگر مایل هستید محوطه استخر خانه را به سبک مدرن طراحی کنید؛ آلاچیق فلزی انتخاب مناسبی است. آلاچیق شیشه ای در کنار استخر با پروفیل فلزی هم به صورت مدرن طراحی می گردد. برای ضد زنگ کردن آلاچیق فلزی از رنگ های مرغوب بهره ببرید.

آلاچیق سنگی کنار استخر

آلاچیق سنگی نسبت به آلاچیق فلزی وزن بیشتری دارند. با طراحی یک دیوار سنگی و شومینه در فضای آلاچیق، محیطی دنج و زیبا برای محوطه خانه ایجاد کنید. شما می توانید به یاری ستون های سنگی، آلاچیق استخری خانه را به سبک کلاسیک طراحی کنید. طراحی فضای باربیکیو در آلاچیق استخری، امکان تجربه یک آشپزی دلنشین را به شما می دهد.

آلاچیق و سایبان چتری کنار استخر

در طراحی آلاچیق استخری شما می توانید از سایبان چتری بهره ببرید. سایبان های چتری به علت وزن کم، امکان جا به جایی را به شما می دهند. سازه های چتری قابلیت جمع شدن یا باز و بسته شدن را دارند. بنابراین به عنوان سایبان های موقتی استفاده می شوند. در طراحی محوطه استخرهای کوچک، استفاده از سایبان های چتری بسیار پرکاربرد است. زیرا فضای کمتری را اشغال می نمایند.

کاربرد و مزایای طراحی آلاچیق کنار استخر

طراحی و اجرای آلاچیق کنار استخر، یک مزیت برای طراحی محوطه خانه های ویلایی محسوب می گردد. با وجود آشفتگی های ذهنی و خستگی های روزانه، ضروری است افراد خانه در ساعات پایانی روز، فضایی را برای استراحت و دورهمی های خانوادگی انتخاب نمایند. یکی از فضاهای پرکاربرد در محوطه ساختمان، آلاچیق استخری می باشد. در ادامه مطالب شما را با کاربرد و مزایای طراحی آلاچیق استخری در محوطه خانه آشنا می کنیم.

  • طراحی آلاچیق در کنار استخر برای قرار دادن تخت و استراحت در فضای باز
  • فضایی مجذوب کننده برای برگذاری دورهمی های محبت آمیز و خانوادگی در محوطه استخر
  • محیطی مناسب کنار استخر برای استراحت پس از یک شنای طولانی
  • محیطی آرامش بخش برای نوشیدن چای با قرار دادن میز و صندلی های زیبا
  • فضایی برای قرار دادن انواع گیاهان تزئینی و فلاورباکس ها در کنار استخر

انواع طراحی آلاچیق استخری

آلاچیق 8 ضلعی کنار استخر

آلاچیق های 8 ضلعی یکی از انواع آلاچیق های استخری می باشد که در طراحی محوطه استخر استفاده می گردد. برای طراحی آلاچیق های چند ضلعی باید به این نکته توجه کنید که با افزایش هر ضلع آلاچیق، مصالح بیشتری برای اجرا استفاده می گردد. بهتر است قبل از طراحی آلاچیق 8 ضلعی، ابتدا متریال مناسب را انتخاب کنید، سپس یک برآورد کلی از هزینه اجرای آن را به دست آورید. شما می توانید از آلاچیق های 8 ضلعی پیش ساخته با قیمت مناسب برای طراحی محوطه استخر خانه بهره ببرید.

آلاچیق استخری بدون نرده

از موارد پرکاربرد استفاده از آلاچیق های بدون نرده می توان در طراحی محوطه استخر اشاره کرد. آلاچیق استخری بدون نرده این امکان را به شما می دهد که در زمان استفاده از محیط آلاچیق، فضای استخر روباز را کاملا ببینید. بنابراین برای استفاده از فضای این نوع آلاچیق ها شما می توانید از مبلمان های مخصوص بهره ببرید. تخت و میز و صندلی های تاشو همراه با بالشتک ها و کوسن ها از موارد پرکاربرد محسوب می شوند.

آلاچیق استخری مستطیلی

آلاچیق های 4 ضلعی برای طراحی محوطه ساختمان به سبک مدرن بسیار مناسب هستند. آلاچیق استخری مستطیلی، یک نوع پرکاربرد از آلاچیق های 4 ضلعی محسوب می گردد. بعضی از افراد به طراحی آلاچیق های ساده، لوکس و مدرن علاقمندند. فضای آلاچیق مستطیلی برای طراحی دکوراسیون ساده و شیک بسیار مناسب است. به علت وجود هندسه ساده شما می توانید از مبلمان های متنوع در طراحی فضای آلاچیق بهره ببرید.

آلاچیق گرد کنار استخر

آلاچیق ها با طرح و هندسه های مختلف طراحی می شوند. آلاچیق های گرد، یکی دیگر از انواع طرح های آلاچیق های استخری هستند. برای طراحی آلاچیق های دایره ای و گرد می توانید از متریال های متنوع بهره ببرید. متریال چوب یکی از متریال های پرکاربرد طراحی آلاچیق استخری می باشد. آلاچیق گرد کنار استخر با متریال چوب، جلوه ای مجذوب کننده و زیبا به محیط استخر خانه شما می بخشد. آلاچیق گرد روی استخر، زیبایی محوطه استخر را دوچندان می نماید.

برترین سبک های طراحی آلاچیق استخری

آلاچیق استخری مدرن

اگر به فضاهای ساده و شیک علاقمندید، سبک مدرن برای طراحی آلاچیق در کنار استخر بسیار مناسب است. طرح ها و هندسه های ساده از مشخصه های سبک مدرن محسوب می گردد. آلاچیق های 4 ضلعی ساده برای طراحی محوطه استخر به سبک مدرن انتخاب مناسبی هستند. برای طراحی فضای آلاچیق مدرن استخری از اکسسوری های شیک و زیبا بهره ببرید. مکرومه ها، بالشتک های رنگی از انواع لوازم تزئینی فضای آلاچیق استخری محسوب می شوند.

آلاچیق استخری سنتی

مصالح بومی مانند؛ چوب، حصیر، سفال و پوشال برای طراحی آلاچیق های سنتی کنار استخر بسیار پرکاربرد هستند. متناسب با نوع آب و هوای هر منطقه ای شما می توانید از مصالح بومی برای طراحی آلاچیق بهره ببرید. پوشال برای پوشش سقف آلاچیق در منطقه ها شمالی بسیار پرکاربرد است.

آلاچیق استخری کلاسیک

متریال سنگ و چوب برای طراحی آلاچیق به سبک کلاسیک بسیار پرکاربرد هستند. ستون ها، طاق ها و گنبد ها برای طراحی به سبک کلاسیک از عناصر اصلی این سبک محسوب می شوند. به علت تجملاتی بودن این سبک، سعی کنید برای ارائه جزئیات عناصر این سبک از متریال سنگ استفاده نمایید. سنگ های مقاوم برای طراحی سرستون ها و طاق ها بسیار مناسب هستند. طراحی آبنماهای فواره ای سنگی در کنار فضای استخر، مجذوب کنندهیت محوطه ساختمان را دوچندان می نمایند.

از چه وسایلی در کنار آلاچیق استخری استفاده کنیم؟

شما می توانید در کنار آلاچیق استخر از وسایل متنوع با کاربردهای فرق داردفاده کنید. انواع صندلی ها، چترها، تخت، میز ناهارخوری، پارچه ها و پرده ها، تجهیزات نورپردازی و قفسه هایی برای نگهداری وسایل باغبانی از موارد پرکاربرد محسوب می شوند. در ادامه مطالب شما را با انواع وسایل کاربردی در کنار آلاچیق استخر آشنا می کنیم.

1. صندلی در کنار آلاچیق استخری برای نشستن و نوشیدن چای در محیط باز بسیار مناسب است. صندلی های تاشو همراه با کوسن ها و بالشت ها به شما این امکان را می دهند در فضای باز استراحت یا مطالعه کنید.

2. چتر ها در محوطه استخر برای سایه اندازی در روزهای گرم و آفتابی تابستان بسیار پرکاربرد هستند. چترها به راحتی باز و بسته می شوند. بنابراین این امکان را به شما می دهند به راحتی آن ها را جا به جا کنید. چترها در ابعاد و مقدار های متنوع طراحی می شوند.

3. تخت در فضای الاچیق کنار استخر این امکان را به شما می دهد که پس از یک شنای طولانی، استراحت کوتاهی داشته باشید. تخت ها و ننوهای زیبا در محوطه استخر به عنوان استراحتگاه استفاده می شوند. البته شما می توانید از روکش استخر برای سایه اندازی این فضا استفاده نمایید.

4. حصیرها و پرده ها در جداره های آلاچیق استخری برای سایه اندازی در روزهای آفتابی بسیار پرکاربرد هستند. گیره های نگهدارنده پرده ها و حصیرها از طریق میله های نصب شده در بالای چارچوب آلاچیق، فضای آفتاب گیر مناسبی به وجود می آورند.

5. تجهیزات نورپردازی در محیط آلاچیق کنار استخر این امکان را به شما می دهند، دور همی های خانوادگی و محبت آمیز خود را در شب برگذار کنید. با نورپردازی مناسب و استفاده از لامپ های ال.ای.دی یا ریسه های نور، فضایی زیبا و مجذوب کننده برای آلاچیق استخری خانه خود ایجاد کنید.

6. قفسه هایی برای نگهداری وسایل باغبانی در فضای آلاچیق استخری در نظر داشته باشید. این کار باعث می گردد در فضای باز به راحتی به وسایل باغبانی دسترسی داشته باشید. طراحی قفسه های چوبی در فضای آلاچیق چوبی کنار استخر زیبایی آن را دوچندان می نماید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد؛ آلاچیق کنار استخر، فضایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و برگذاری دورهمی های محبت آمیز است. بنابراین شما می توانید متناسب با موقعیت عناصر مختلف طراحی محوطه خانه، طرح آلاچیق مناسبی را برای محوطه استخر انتخاب کنید. از این رو اگر مایل هستید، فضایی دنج و زیبا در کنار استخر خانه خود داشته باشید، سایبان ها و آلاچیق ها انتخاب مناسبی هستند.



به "آشنایی با نکات ساخت و طراحی آلاچیق استخری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نکات ساخت و طراحی آلاچیق استخری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252