نکات مهم در مورد طراحی داخلی مطب

در میان تمام فضاهایی که نیاز به طراحی دکوراسیون دارند، مطب ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند چرا که این محیط ها علاوه بر زیبایی و پاکیزگی باید حسی از آرامش را به بیماران انتقال دهند. از این رو طراحی دکوراسیون داخلی مطب را باید به افراد خبره سپرد.

نکات مهم در مورد طراحی داخلی مطب

به گزارش گروه ساختمانی آبان، طراحی داخلی مطب اطفال با مطب ارتوپدی و یا دیگر تخصص ‌ها تفاوت‌ های بسیاری دارد. در نتیجه قدم اول شناخت حوزه فعالیت مطب است. برای نمونه در  طراحی داخلی مطب اطفال باید فضایی شاد و کودکانه ایجاد شود. در حالی که در مطب پزشک اعصاب و روان باید به خصوصیاتی جهت ایجاد آرامش حداکثری در بیماران توجه شود.

نکته مهم بعدی در طراحی داخلی مطب توجه به حال مراجعان است. یک فرد بیمار دارای روحیه حساس ‌تر و ضعیف ‌تری است و مراجعه به یک پزشک سطح مشخصی از استرس را در فرد مراجعه کننده ایجاد خواهد کرد، در نتیجه مهم است که طراحی داخلی مطب به گونه ای باشد که به مراجعه ‌کنندگان احساس آرامش و امنیت بدهد.

انتخاب مبلمان و وسایل مرتبط با حرفه پزشکی و چیدمان آنها یکی از مهم ترین بخش های طراحی داخلی مطب است. فراهم آوردن تسهیلات برای بیماران خاص مهم است. برای نمونه مطبی که مراجعه کنندگانش افراد سالخورده و یا بیماران دچار شکستگی هستند، نیازمند صندلی ‌های راحت ‌تری خواهد بود.

در دندانپزشکی بیماران مدتی را در اتاق انتظار و یا بر روی یونیت دندانپزشکی سپری می‌ کنند. برای طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی، محیطی راحت و تمیز نیاز است. بدون شک بیماران مکانی را برای درمان انتخاب می کنند که در آن تجربه متفاوتی از درمان داشته باشند. طراحی دکوراسیون مطب باید با توجه به شرایط، تخصص پزشک و دندانپزشک، تعداد پرسنل و میزان مراجعه کنندگان انجام شود.



به "نکات مهم در مورد طراحی داخلی مطب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در مورد طراحی داخلی مطب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252