آوردن نور طبیعی به خانه در عملیات بازسازی

نور عاملی مهم در سلامت و نشاط ساکنان یک ساختمان است. هر چه قدر نور طبیعی بیشتری در خانه باشد، ساکنان آن خانه زندگی بهتر و سلامت‌تری خواهند داشت. بازسازی ساختمان فرصتی عالی به شما می دهد تا با بازنگری در بعضی بخش ها، نور و روشنی بیشتری را به خانه خود بیاورید.

آوردن نور طبیعی به خانه در عملیات بازسازی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، در زمان بازسازی ساختمان می توانید با بررسی خانه و استفاده از ترفند های مختلف مقدار نور طبیعی خانه را افزایش دهید. در قدم اول و قبل از انتخاب رنگ ها، دکوراسیون و حتی شروع بازسازی خانه، میزان نور طبیعی که برای هر اتاق لازم دارید را مشخص کنید. تمامی اتاق ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق نشیمن را بررسی کنید. در قدم دوم باید بررسی کنید که نور طبیعی از کدام زاویه وارد خانه می شود و مشکل نرسیدن نور از کجا است. بررسی کنید که آیا اتاق خاصی کم نور است و این که همه اتاق ها نور بیشتری نیاز دارند یا نه.

کف پوش با رنگ تیره می تواند نور طبیعی را کم کند. می توانید از کف پوش روشن در بازسازی خانه استفاده کنید، یا کف پوش خود را با تمیز کردن و یا جلا دادن براق کنید. راهکار دیگر این است که از المان های روشن مثل فرش یا مبلمان روی کف پوش تیره استفاده کنید. در ضمن این تضاد باعث زیباتر شدن خانه شده و ابعاد خانه را بزرگتر نشان می دهد.

هرچه سطوح درخشان تر باشند، در افزایش نور خانه تاثیر بیشتری می گذارند. استفاده از سطوح درخشان مانند آیینه، لوسترهای برنجی و استفاده از المان های فلزی باعث انعکاس نور می شود و نور بیشتری در خانه جریان پیدا می کند. به کاربردن آینه در دکوراسیون خانه نور زیادی را به همراه دارد اما جای آیینه هم مهم است.

سعی کنید آیینه ها را رو به پنجره یا رو به روی هم قرار دهید. اگر خانه شما پنجره های کوچکی دارد کنار پنجره آیینه ای هم اندازه پنجره قرار دهید. به این شکل پنجره بزرگتر به نظر خواهد آمد و نور بیشتری به خانه وارد می شود. انتهای راهرو کوچک، آینه های بزرگ قرار دهید تا راهرو بزرگتر به نظر برسد.



به "آوردن نور طبیعی به خانه در عملیات بازسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوردن نور طبیعی به خانه در عملیات بازسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252