استفاده از آینه کاری در ساختمان

آینه کاری از گذشته جز هنرهای شاخص معماری ایرانی به شمار می رفته است. به نوعی می توان گفته ایرانی ها در این زمینه در دنیا پیشرو و استاد بوده اند. اجرای آینه کاری نوعی از تزیین در بازسازی ساختمان است که با استفاده از چسباندن قطعات مختلف آینه که می تواند در اشکال مختلف باشد اجرا می گردد. در زمان های گذشته آینه کاری به عنوان یک تزیین سنتی با تزیین کلاسیک در طراحی داخلی یا معماری به حساب می آمد، اما امروزه ابداعات آینه کارها در هنر و خلاقیت باعث شده است که آینه کاری جای خود را در طراحی داخلی سبک مدرن نیز باز کند.

استفاده از آینه کاری در ساختمان

به گزارش گروه ساختمانی آبان، موارد استفاده از آینه کاری در دکوراسیون خانه :

1.دکوراسیون ورودی و راهرو:

اولین فضایی که هنگام ورد به خانه به چشم می آید فضای ورودی و یا راهروی ورودی می باشد. این فضا بسیاری از مواقع بدون توجه و یا بی اهمیت باقی گذاشته می شود. در حالی که می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی خانه شما داشته باشد و هر فردی را هنگام ورود به خانه با طرح زیبای خود غافلگیر کند. آینه کاری برای تزئین ورودی خانه می تواند بسیار کاربردی نیز باشد و در ترکیب با دکور جاکفشی و یا جالباسی کنار درب ورودی خانه طراحی شود.

2. دکوراسیون فضای تجاری:

اجرای آینه کاری در فروشگاه ها مانند بوتیک ها و یا فروشگاه های دکوری و مانند اینها می تواند یک طراحی داخلی خوب در فضای شما برای جلب مشتری باشد. اجرای آینه در این فضاها می تواند فضای فروشگاه شما را به یادماندنی و خاص کند.

3. دکوراسیون پذیرایی:

کاهش حدود 80 الی 100 کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمیکند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده چشم گیری باقی میگذارد.

ویژگی آینه کاری در دکوراسیون داخلی:

یکی از مهمترین ویژگی های آینه که آن را به یک فاکتور عملکردی تبدیل می کند. ویژگی بزرگتر نشان دادن فضا می باشد. این امتیاز باعث می شود که یک انتخاب عالی برای فضاهای کوچک باشد.

و البته انعکاسی که از طریق بازتاب نور بر روی سطوح آینه ایجاد می شود باعث افزایش روشنایی محیط می شود. به همین دلیل توصیه طراحان دخلی برای فضاهای کم نور و تاریک استفاده از آینه های متعدد می باشد.

آینه در علم فنگ شویی نماد پاکی و آب نیز می باشد. به کار بردن آینه در فضای داخلی خانه می تواند انرژی فضا را تقویت کند. یک عنصر انرژی بخش محسوب می شود.

طریقه استفاده از چسب مخصوص آینه:

  1. سطح مورد استفاده خشک، تمیز و بدون چربی باشد.
  2. دمای محیط هنگام استفاده بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد باشد.
  3. حدود 5 تا 10 دقیقه زمان نیاز است تا آینه به سطح مورد نظر بچسبد.
  4. برای جلوگیری از تکان خوردن آینه ها در هنگام نصب، آنها را با چسب نواری به صورت موقت فیکس کنید.
  5. برای خشک شدن کامل کار، حدود 24 ساعت صبر کنید.
  6. چسب مخصوص آینه را به صورت دایره ای و ضربدری استفاده نکنید.


به "استفاده از آینه کاری در ساختمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "استفاده از آینه کاری در ساختمان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از آینه کاری در ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252