استفاده از کاشی در عملیات ساخت و بازسازی

کاشی یکی از متداول ترین مصالح در بازسازی خانه است. طرح های متنوع، راحتی نصب و مقاومت بالا ویژگی هایی هستند که باعث شده اند کاشی ها انتخابی خوب برای ساخت و بازسازی ساختمان باشند.

استفاده از کاشی در عملیات ساخت و بازسازی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، با وجود این که استاندارد صنعتی مشخصی برای مقاومت کاشی وجود ندارد، بیشتر کاشی ها با استفاده از رتبه بندی PEI به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

  • بدون رفت و آمد
  • رفت و آمد کم
  • رفت و آمد متوسط رو به کم
  • رفت و آمد متوسط تا زیاد
  • رفت و آمد زیاد تا خیلی زیاد

بیشتر کاشی های چینی در ردیف 4 یا 5 قرار می گیرند، یعنی مقاومت بالایی دارند.

کاشی ها قابلیت شسته شدن را دارند، بنابراین از نظر بهداشتی گزینه ای کاملا ایده آل هستند. کاشی درصد بسیار پایینی از آب را به خود جذب می کند و به همین خاطر برای مکان های مرطوب عالی است. دوام و طول عمر کاشی ها هم بالا است.

مقاومت کاشی در برابر نور خورشید بالا است و دچار تغییر رنگ نمی شود. کاشی همچنین ضد حریق است و در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. البته توجه کنید که کاشی شکننده است و در زمان بازسازی خانه و در هنگام نصب آن بر روی دیوار باید دقت لازم را به خرج داد. قبل از نصب کاشی، لایه زیری آن باید عایق بندی شود چرا که آب می تواند از درزهای بین کاشی به پشت دیوار نفوذ کند.

کاشی از دو قسمت قطعه سفالی و لعاب رویی تشکیل شده است. بخش سفالی در حکم پایه کاشی است و لعاب روکش آن به حساب می آید. اگر لعاب روی کاشی از جنس سرامیک باشد، به آن کاشی سرامیکی یا سرامیک گفته می شود. تفاوت دیگر کاشی با سرامیک در میزان مقاومت آن است. کاشی به دلیل ظرافت و وزن سبک برای پوشش دیوار و سرامیک به دلیل وزن بالاتر و مقاومت بیشتر به عنوان کفپوش استفاده می شود.

کاشی استحکام بالایی در برابر تغییرات دمایی و فشار ندارد، به همین خاطر از آن در محیط های بسته و دیوارهای خشک استفاده می شود. در طرف مقابل مقاومت سرامیک در برابر گرما، سرما و فشار بالاتر از کاشی است. کاشی ها آب را بیشتر از سرامیک جذب می کنند، به همین خاطر از آن ها به عنوان دیوارپوش استفاده می شود اما سرامیک هم می تواند به عنوان دیوارپوش و هم برای کفپوش استفاده شود.



به "استفاده از کاشی در عملیات ساخت و بازسازی" امتیاز دهید

4 کاربر به "استفاده از کاشی در عملیات ساخت و بازسازی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از کاشی در عملیات ساخت و بازسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252