استفاده از کناف در فرایند بازسازی

کناف به یکی از محبوب ترین مصالح در طراحی و بازسازی ساختمان تبدیل شده است. کناف مزایای فراوانی دارد، به همین خاطر بسیاری از سازنده ها و مهندسان سعی می کنند برای بهره گیری از این مزیت ها از کناف در طراحی شان استفاده کنند.

استفاده از کناف در فرایند بازسازی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، کناف یک پوشش یک دست و بدون درز است؛ پوششی که انعطاف بالایی در زمینه ساخت دارد و به همین خاطر اجرای انواع طرح ها از جمله طرح های منحنی با استفاده از آن امکان پذیر است. کناف ها پنل های گچی آماده ای هستند که وزن کمی دارند و به راحتی در بخش های مختلف ساختمان نصب می شوند.

آسان بودن نصب در کنار مزایای بسیار دیگر، از جمله زیبایی و پوشش مناسب برای عیوب و نقص ها، کناف را به انتخابی محبوب و مشهور در سرتاسر دنیا تبدیل کرده اند. در بازسازی ساختمان از کناف علاوه بر سقف، برای پوشش دیوار هم استفاده می شود، چرا که علاوه بر زیبایی، سبب عایق شدن صدا و حرارت هم می شود.

برای نصب سقف کناف در بازسازی ساختمان آن را به زیرسازی فولادی که خود به سقف بتنی اصلی متصل است پیچ می کنند. پس از نصب پنل ها، با استفاده از درزگیرهای مخصوص درز بین شکاف ها گرفته شده و در نهایت کل کار رنگ می شود.

چنانچه که سقف کناف شما به هر دلیلی دچار شکستگی شود، جای نگرانی ندارد، چرا که مهندسان بازسازی ساختمان قادر به رفع آن هستند. برای این کار قطعه بریده شده از کناف جدید را روی محل شکستگی قرار داده تا اندازه به صورت دقیق مشخص شود. بعد از آن دور تا دور آن را برش می دهیم.

سپس شکستگی را از کناف جدا کرده و از یک یا دو قطعه چوب استفاده می شود تا در محل برش خورده  قرار داده شده و به خوبی پیچ شوند. کناف جدید با استفاده از پیچ و مهره به دیوار متصل می شود. پس از نصب با استفاده از نوار درزگیر مخصوص کناف دور تا دور محل نصب پوشانده شده و بتونه می شود. پس از خشک شدن بتونه، آن قسمت رنگ می شود.



به "استفاده از کناف در فرایند بازسازی" امتیاز دهید

2 کاربر به "استفاده از کناف در فرایند بازسازی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از کناف در فرایند بازسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252