اصول بازسازی ملک چه چیزهایی هستند؟

بازسازی ساختمان جنبه ها و نکته های فراوانی دارد که توجه به آنها بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان آورده و عدم دقت باعث نگرفتن نتیجه و هدر رفتن سرمایه شما می شود. در ضمن در نظر نگرفتن اصول بازسازی ساختمان می تواند شما را در خطر قرار دهد، پس همیشه با حرفه ای ها مشورت کنید.

اصول بازسازی ملک چه چیزهایی هستند؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، تغییر محل درها و پنجره ها در بخش خارجی یک ساختمان از اصول برنامه ریزی ساخت است که اجازه می دهد ساکنان ساختمان از منابع طبیعی مانند نور خورشید، نسیم و مناظر بیرونی بهره ببرند. انتخاب زوایای درست در بازسازی ساختمان می تواند تغییری قابل توجه را در بهبود فضای ساختمان به وجود آورد. چشم انداز بیرونی قابل انتخاب نیست ولی با این حال انتخاب زاویه مناسب جهت تغییر فضا و انتخاب چشم انداز خوب با توجه به ویژگی های محیطی، از توانایی های متخصص بازسازی خانه خواهد بود.

اصول بازسازی آپارتمان می گوید در یک ساختمان هر بخش دارای عملکردی مشخص است. تنظیم موقعیت اتاق های مختلف در طراحی ساختمان به گونه ای باید باشد که تمام اتاق ها در هماهنگی کامل با عملکردشان باشند. به عنوان مثال در یک ساختمان مسکونی، اتاق ناهارخوری باید به آشپزخانه نزدیک باشد. یا مثلا آشپزخانه باید از اتاق خواب دور باشد تا از رسیدن بوی غذا به این اتاق جلوگیری شود. در بازسازی باید توجه شود که سرویس بهداشتی از آشپزخانه دور باشد. اتاق خواب ها باید به گونه ای طراحی شوند که دسترسی مستقل و جدا از هر اتاق به سمت اتاق نشیمن وجود داشته باشد.

حفظ حریم شخصی یکی از مهمترین اصول بازسازی ساختمان است به خصوص در ساختمان های مسکونی. محدوده حریم خصوصی یک ساختمان می تواند شامل بخش هایی از همان ساختمان باشد و یا خیابان و ساختمان های مجاور را هم شامل شود. در مورد ساختمان های مسکونی، حریم خصوصی به معنی گستره دید داخلی یک اتاق از اتاق های دیگر، محل مسیر ورودی، حالت نصب درها و پنجره ها و خیلی نکته های دیگر است. اهمیت حفظ حریم خصوصی در مورد مکان هایی مانند اتاق خواب و سرویس بهداشتی شاید بیشتر از بقیه فضاها باشد.



به "اصول بازسازی ملک چه چیزهایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول بازسازی ملک چه چیزهایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252