افزایش عمر سازه های چوبی در بازسازی ملک

مانند هر نوع خانه دیگری، خانه های چوبی هم با رعایت نکاتی مهم عمری طولانی خواهند داشت. به خصوص اگر به بازسازی ساختمان توجه کنید و بازرسی های معمول را برای خانه چوبی خود انجام دهید. در ادامه می خواهیم شما را با نکاتی مهم در این زمینه آشنا کنیم.

افزایش عمر سازه های چوبی در بازسازی ملک

به گزارش گروه ساختمانی آبان، از مزایای استفاده از چوب در ساخت خانه می توان به ارزانتر بودن اشاره کرد. مزیت دیگر استفاده از چوب این است که به خوبی با محیط اطراف هماهنگ می شود. مقاومت در برابر زلزله، عمر طولانی، سرعت در ساخت و بازگشت سرمایه، کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش هدر رفتن مصالح ساختمانی از دیگر مزایای استفاده از چوب است.

در بازسازی ساختمان اگر مصالح چوبی خود را با مواد ضد قارچ بپوشانید، ساختمان شما از آسیب های پوسیدگی ناشی از برف و باران در امان خواهد بود. استفاده از روکش لمینتی بر روی سازه های چوبی واجب است چرا که چوب را در برابر تاثیرات محیطی محافظت می کند. چوب به صورت طبیعی رطوبت دارد در نتیجه اگر به درستی محافظت نشود، خیلی زود دچار ترک خوردگی، انقباض، تاب خوردگی یا قارچ زدگی می شود.

در زمان بازسازی ساختمان اگر ترکیبات خاصی بر روی مصالح چوبی استفاده شود، عمر آن بین 5 تا 7 سال بیشتر می شود. در ضمن بر زیبایی آن هم افزوده می شود. هنگام نگهداری چوب، در صورت وجود رطوبت نامطلوب، انواع مختلف قارچ در سازه چوبی رشد می کنند. ممکن است به خاطر اشتباه در هنگام ساخت، سطح رطوبت چوب بالا برود و از آن خارج نشود. پس ساخت مهندسی سازه های چوبی و همچنین بازسازی خانه چوبی بسیار مهم است.

باید در اطراف خانه چوبی چمن کاشته شود؛ به این صورت چوب ها دیرتر فرسوده می شوند. زندگی در یک ساختمان چوبی به آن زندگی می دهد. هوای گرمی که در میان دیوارها رد و بدل می شود باعث تعدیل سطح رطوبت و آب و هوای داخل خانه می شود. وقتی خانه چوبی خالی از سکنه رها شود، سطح رطوبت و رشد قارچ ها در آن افزایش می یابد و چوب عمر کمتری می کند. برای افزایش دوام خانه چوبی تابستانی، صاحبان خانه باید در طول زمستان هم حداقل هفته ای یکبار خانه را گرم کنند.



به "افزایش عمر سازه های چوبی در بازسازی ملک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عمر سازه های چوبی در بازسازی ملک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252