آشنایی با انواع بازسازی در ساختمانها

بازسازی یک روش به صرفه تر از ساخت یک ساختمان از نو است. بازسازی ساختمان هم از لحاظ هزینه و زمان برای شما به صرفه است. بازسازی ساختمان اصولی دارد که در این مقاله به معرفی آنها پرداخته ایم.

آشنایی با انواع بازسازی در ساختمانها

به گزارش گروه ساختمانی آبان، با رعایت اصول بازسازی ساختمان تعداد خطاها و اشتباهات انسانی به شدت کاهش یافته و باعث ایجاد نظم در روند اجرای بازسازی ساختمان افزایش می گردد.

این که شکل ساختمان به طرح دایره ای و یا مستطیلی باشد، در اصول بازسازی آن تفاوت چندانی ایجاد نمی کند اما ممکن است روند اجرای بازسازی در طرح های دایره ای سخت تر باشد. شیوه بازسازی، تغییر و یا افزایش المانی به یک سازه، با ساختمان های جدید متفاوت بوده و نیاز به اجرای طرح و اصول بازسازی ساختمان نوین دارد.

اولین قدم در هر پروژه بازسازی یک ساختمان، بررسی نقشه کشی ساختارهای موجود آن است و باید همه اجزای ساختمان تحت بررسی اصولی قرار بگیرند. بدون تهیه نقشه، نمی توان کار بازسازی ساختمان را آغاز کرد چرا که خطای بازسازی به شدت بالا می رود.

 در نقشه ساختمان باید شرایط سازه و جزئیات مربوط قسمت هایی همچون نمای ساختمان، زیر زمین، اتاق های خواب و پذیرایی، اتاق نشیمن و آشپزخانه و حتی سقف پلکان ها به طور کامل شرح  داده شود. بر روی نقشه باید قسمت های معیوب و قسمت هایی که می توان آنها را بازسازی نمود را تعیین نمود. باید محل سیستم های حرارتی و سرویس های بهداشتی که به علت قدمت بالای ساختمان معمولا از بخش هایی هستند که باید تعویض شوند، بر روی نقشه همراه با توضیحات تعیین گردند.

بازسازی ساختمان بسته به نو.ع ساختمان به دو نوع زیر تقسیم می گردد:

بازسازی ساختمان سبکی

در این روش سبک طراحی به مانند قبل مانده و تیکه‌های جایگزین به جای تکیه‌های فرسوده قبلی جایگذاری می گردد. این روش بازسازی بیشتر برای بنا‌های تاریخی فرسوده کاربرد دارد. در روش بازسازی ساختمانی سبکی با کمترین تغییرات بازسازی انجام می گیرد.

بازسازی ساختمان حفاظتی

این روش با هدف افزایش سطح ایمنی ساختمان اجرا می گردد. برای اجرای بازسازی محافظتی باید تمام جوانب ایمنی را رعایت نمود.



به "آشنایی با انواع بازسازی در ساختمانها" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با انواع بازسازی در ساختمانها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع بازسازی در ساختمانها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252