بازسازی آشپزخانه به بهترین شکل

بازسازی آشپزخانه اهمیت فراوانی دارد و باید با دقت و با کمک نیروهای متخصص این کار را انجام داد. آشپزخانه یکی از جذاب ترین بخش های خانه برای بازسازی است؛ به این خاطر که این بخش کاربرد زیادی دارد و همچنین زیبایی خاصی به هر خانه می دهد، حتی زمانی که خانه به صورت کامل خالی است.

آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ای است و البته یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان، که عموما ساکنان خانه وقت قابل ملاحظه ای را در آن سپری می کنند. در دکوراسیون داخلی آشپزخانه طیف وسیعی از انتخاب ها پیش روی شما خواهد بود، به همین خاطر یکی از بخش های هیجان انگیز دکوراسیون داخلی است. برخی از کارهایی که برای بازسازی آشپرخانه می توانید انجام دهید شامل  تغییر کابینت آشپزخانه، تعویض سینک و شیرآلات ظرفشویی، ساخت جزیره آشپزخانه، به روز کردن گاز، هود و فر و خرید مبلمان آشپزخانه هستند.

ما در گروه ساختمانی آبان لوکس، با پشتوانه سال‌ها تجربه و مهارت کارکنان توانمند خود می‌توانیم پروژه بازسازی آشپزخانه شما را در تهران، کردان، نوشهر، شمال، فشم، هشتگرد، دماوند و سایر شهرهای ایران به بهترین شکل انجام دهیم.

بازسازی آشپزخانه به بهترین شکل

به گزارش گروه ساختمانی آبان، قبل از شروع کار بازسازی آشپزخانه، باید برنامه ریزی کنید تا متوجه شوید کدام بخش ها دچار خرابی و مشکلات بیشتری هستند و برای کجاها می بایست وقت بیشتری بگذارید تا کار به موقع و به نحو احسنت به پایان برسد.

یکی از مزیت های برنامه ریزی و نوشتن وسایلی که باید تهیه کنید تا برای بازسازی آشپزخانه از آن ها استفاده کنید، این است که تقریبا هزینه کلی بازسازی ساختمان تخمین زده می شود و می توانید متناسب با بودجه تان مراحل بازسازی را پیش ببرید.

شما می توانید با ایجاد قفسه هایی به رنگ روشن و یا تیره (متناسب با رنگ کلی آشپزخانه و خانه)، در بالای کابینت ها و با چیدن وسایل روی آن قفسه ها، آن ها را به نمایش بگذارید و پویایی، تحرک و انرژی زیادی را به آشپزخانه تان اضافه کنید.

چیدمان نامرتب و درهم کابینت ها و عدم هماهنگی بین رنگ ها می تواند فضای آشپزخانه تان را کوچک تر از آن چیزی که هست نشان دهد. یکی از مناسب ترین و ارزان ترین راه ها در زمان بازسازی آشپزخانه برای ایجاد تغییرات زیاد، رنگ کردن دیوارها و تغییر رنگ کابینت ها است. رنگ هزینه چندانی ندارد و در مقابل تغییرات چشم گیر و شگفت انگیزی می تواند در فضا به وجود بیاورد.

تعویض کلی کابینت ها و یا انجام تغییرات متناسب با فضایی که در اختیار دارید، می تواند در ایجاد تنوع در فضای خانه تاثیر زیادی داشته باشد. اگر آشپزخانه تان کابینت های چوبی و رنگ پریده و شکسته دارد، بهتر است آنها را با کابینت های ام دی اف و یا فایبر گلاس تعویض کرده و یک تغییر بسیار زیبا در آشپزخانه به وجود بیاورید.

بازسازی آشپزخانه چه مراحلی دارد؟

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای است؛ بخشی که زمان زیادی در آن سپری شده و تاثیری مهم بر آسایش و آرامش ساکنان یک خانه دارد. بازسازی آشپزخانه به شما این فرصت بی نظیر را می دهد تا این فضا را مطابق با سلیقه و نیازهایتان تغییر داده و یکی از پر کاربردترین بخشهای خانه خود را به بهترین شکل ممکن در آورید.

رنگ المانی است که می تواند فضای یک خانه یا آشپزخانه را به کل دگرگون کند. استفاده از رنگ سفید در طراحی و اجرای کابینت ها و استفاده از ویترین هایی در دو طرف آشپزخانه (با پوشش شیشه ای) یک چهره متفاوت به هر آشپزخانه ای می دهد. همخوانی ویترین ها با کابینت های داخلی که در طراحی آنها هم از شیشه استفاده شده، یک همگونی تماشایی را ایجاد می کنند. وجود پنجره در یک آشپزخانه، نور طبیعی را به داخل انتقال می دهد که یک نکته مثبت در بازسازی آشپزخانه است.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، جزیره به یک کابینت یا مجموعه ای از کابینت ها گفته می شود که با دیگر کابینت های آشپزخانه تماسی ندارند و عموما در مرکز آشپزخانه قرار دارند. طراحی جزیره طوری انجام می شود که در عین جدا بودن، یکپارچگی طراحی دکوراسیون آشپزخانه حفظ شود. طراحی جزیره در زمان بازسازی آشپزخانه می تواند به صورتی انجام شود که در دو طرف آن برای قرار دادن وسایل کوچک مثل ظروف دکوراتیو کوچک هم فضا وجود داشته باشد.

در بازسازی آشپزخانه قسمت هایی برای قرار دادن یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و دیگر وسایل برقی در نظر گرفته می شود. بهتر است کابینت بالای یخچال (که وسایل سبکی در آن قرار داده می شود)، فشار زیادی به یخچال وارد نکند. یک ایده این است که در  کنار یخچال ها کابینت های بلند و عمودی یک تکه طراحی شود که بتوانند برخی از  وسایل برقی بزرگ مانند ماشین ظرفشویی و لباسشویی را از دید پنهان کنند. گاهی با توجه به درخواست صاحبخانه، این درها که از جنس کابینت ها هستند، برای یخچال هم طراحی می شوند؛ به این صورت تمامی وسایل بزرگ از دید پنهان می شوند.

طراحی دکوراسیون در بازسازی آشپزخانه

وقتی بحث از بازسازی آشپزخانه باشد، تنها در مورد تعویض شیرآلات صحبت نمی کنیم. بازسازی فرصتی عالی برای شما است تا علاوه بر تعمیر بخش های خراب، بتوانید با طراحی دکوراسیون حرفه ای، چهره ای جدید به آشپزخانه و خانه خود بدهید.

یکی از مهم ترین بخش های آشپزخانه کف آن است. این بخش به دلیل رفت و آمد مداوم و رطوبت و شست و شوی آشپزخانه، باید به خوبی بازسازی شود تا هم از نظر بهداشت و هم از نظر مالی مشکلات زیادی به وجود نیاید.

در بازسازی آشپزخانه معمولا برای کف آشپزخانه ها از سرامیک، سنگ و یا کاشی یا عموما کفپوش های ضد آب استفاده می کنند. شما می توانید متناسب با سلیقه و شکل کلی آشپزخانه و طرح دیوارها، مدل های مختلفی را برای سرامیک، سنگ یا کاشی کف در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم برای رنگ کفپوش آشپزخانه، رنگ های تیره تر را انتخاب کنید، چرا که جای لک ها و کثیفی ها را کمتر نشان می دهد.

در آشپزخانه پر نور، علاوه بر وجود انرژی مثبت، می توان به راحتی آشپزی کرد و هنگامی که هوا تاریک می شود، احتیاجی به نور هود و یا نور موبایل نخواهد بود. یکی دیگر از دلایل اهمیت وجود نور کافی در آشپزخانه این است که کم نور بودن فضا می تواند آشپزخانه را کوچک تر نشان دهد.

از این رو یکی از مهم ترین مسائلی که در بازسازی آشپزخانه باید به آن اهمیت دهید، نورپردازی آشپزخانه است. استفاده از نورهای مخفی در کابینت ها و یا نورپردازی در کابینت های ویترینی هم جلوه خاصی به آشپزخانه تان می بخشد.

نورپردازی بالای اپن آشپزخانه هم بسیار اهمیت دارد، چرا که در مواقعی که هوا تاریک تر است می توانید با روشن کردن چراغ های آن بالا از روشنی فضا لذت ببرید. حتی اگر طراحی ساده باشد، اما با ظرافت و توجه به نکات اصولی می توان با بازسازی آشپزخانه تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون داخلی خانه ایجاد کرد.

پس اگر دکوراسیون آشپزخانه تان قدیمی شده و احتیاج به تعمیرات اساسی دارد، حتما در سریع ترین زمان ممکن برای بازسازی آن اقدام کنید تا مشکلات فنی آن رفع شده و شما بتوانید ساعات زیادی را با آرامش فکری در آنجا سپری کنید.

نکات مهم در بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای است. بازسازی آشپزخانه می تواند فضای کلی یک آپارتمان یا خانه را تغییر داده و به آن روحی تازه ببخشد. البته برای این بازسازی شما باید به نکته های فراوانی توجه کنید تا کار به بهترین نحو انجام شود.

اولین نکته ای که در بازسازی آشپزخانه باید به آن توجه کنید، اهمیت نور است. یک آشپزخانه پر نور، علاوه بر انتقال انرژی، به حفظ بهداشت داخل خانه هم کمک می کند. زمانی که دسترسی کافی به نور طبیعی و مصنوعی وجود داشته باشد، جذابیت و کارآیی محیط افزایش خواهد داشت. در بازسازی و طراحی آشپزخانه مدرن، وجود حداکثر میزان نور از طریق بزرگ کردن پنجره ها، نصب درها و پنجره های شیشه ای و نصب لنگرگاه گزینه های مناسبی هستند.

در زمان بازسازی آشپزخانه به خصوص برای بناهای قدیمی، نشت سیستم لوله کشی پشت دیوارها یکی از مسائل معمول است. بهتر است تیم متخصص کل ساختار و لوله کشی را بررسی کنند تا مشکلات احتمالی برطرف شوند. سپس برای دیوار طراحی جدیدی انتخاب کنید، مانند طراحی بتنی، آجری و یا خشتی. یک دیوار جدید فضایی نو را ایجاد می کند. از کاشی های سرامیکی برای تزئین استفاده کنید که مشکلات رطوبتی دیوارها را هم مرتفع می کند. کاشی های سرامیکی در رنگ های متنوع و با قیمت های مقرون به صرفه در دسترس هستند. برداشتن دیوار و تبدیل آن به آشپزخانه باز از مواردی است که باعث باز شدن فضا و بزرگ تر به نظر آمدن محیط می شود.

در بازسازی آشپزخانه، استفاده مناسب از فضا و مدیریت آن بسیار مهم است. تغییر کابینت ها گزینه خوبی برای این نوسازی است. قبل از نصب کابینت های جدید، اشکالات دیوار را برطرف کنید و کاشی ها را عوض کنید. انتخاب رنگ های روشن برای آشپزخانه به پر نور شدن و بزرگ نشان داده شدن فضا کمک می کند و ظاهر آن را تمیز و مرتب نشان می دهد. جاهایی که امکان افزایش ارتفاع سقف و یا امکان نصب سقف کاذب وجود دارد، می توان تغییراتی اساسی در آشپزخانه ایجاد کرد.

برای بازسازی آشپزخانه چه طرحی مناسب است؟

بازسازی آشپزخانه یکی از بهترین انواع بازسازی است، چرا که آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای است. یک آشپزخانه زیبا و مدرن حال و هوای هر خانه ای را دلپذیر می کند. نکته های مهمی در این مورد وجود دارد که باید در زمان بازسازی به آنها توجه کرد.

آشپزخانه هایی با طراحی مدرن و خطوط روشن و همچنین دارای ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی فضا حسابی به چشم می آیند. بسیاری از ما محیط و فضای آشپزخانه را بسیار مهم می دانیم و آن را اصلی ترین فضا در منزل به شمار می آوریم. رسیدن به طراحی آشپزخانه با کیفیت عالی در زمان بازسازی ساختمان می تواند نتیجه ای را به همراه داشته باشد که انتظارش را نداشته باشید.

در یک طرح عالی جهت طراحی آشپزخانه مدرن، توجه فراوانی به کف، دیوارها و همچنین کابینت آشپزخانه می شود. رنگ سفید به هماهنگی کلی طراحی کمک می کند. بهتر است که برای نور آشپزخانه از چراغ های سقفی و پنهان استفاده کنید. اگر فضای محدودی در آشپزخانه تان دارید، در زمان بازسازی ساختمان از کابینت هایی با فضاسازی خوب استفاده کنید. از یخچال های یکپارچه استفاده کنید.

استفاده از رنگ های خنثی باعث می شود تا یک آشپزخانه، کوچک به چشم بیاید. میز آشپزخانه را می توان با سنگ گرانیت تزئین کرد. آشپزخانه های سنتی عموما بر پایه مواد طبیعی ساخته می شوند، ولی آشپزخانه های مدرن با استفاده از مواد پلاستیکی و سرامیک بنا می شوند. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن از سطوح مسطح و کف براق استفاده می شود.

اگر در فضای آشپزخانه خود با کمبود فضا مواجه هستید، بهتر است که در زمان بازسازی ساختمان از کابینت هایی با کشوهای مدرن و زیبا جهت جمع آوری و قرار دادن ظروف استفاده کنید. یک آشپزخانه مدرن، نمایی زیبا و جذاب به کل فضای منزل شما خواهد داد. شما از ماندن در آنجا احساس خستگی نخواهید کرد. آشپزخانه اگر تهویه مناسبی داشته باشد و همچنین نکات مهم در بازسازی آشپزخانه رعایت شده باشند، از بودن در این مکان لذت فراوانی خواهید برد.



به "بازسازی آشپزخانه به بهترین شکل" امتیاز دهید

11 کاربر به "بازسازی آشپزخانه به بهترین شکل" امتیاز داده اند | 2.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آشپزخانه به بهترین شکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252