راهنمای بازسازی بنا های قدیمی

مانند دیگر انواع ساختمان ها، آپارتمان ها هم به بازسازی نیاز پیدا می کنند. گاهی این بازسازی محدود به یک واحد است، گاهی کل ساختمان را شامل می شود. نکته های مهمی وجود دارند که باید آنها را رعایت کرد تا بهترین نتیجه از این سرمایه گذاری به دست آید.

راهنمای بازسازی بنا های قدیمی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، قبل از شروع بازسازی آپارتمان قدیمی، نقاط دارای آسیب جدی را شناسایی کنید. تاسیسات، سیم ‌کشی ‌های برق و لوله‌ کشی ساختمان را بررسی و از سلامت آن‌ها مطمئن شوید. این کار از دوباره‌ کاری و صرف هزینه ‌های بیشتر جلوگیری خواهد کرد. از عدم وجود نم و آسیب‌ های جدی ساختمان در پی و شالوده اصلی با کمک کارشناسان اطمینان حاصل کنید.

ایمنی ساختمان اولویت بالاتری نسبت به هر کاری دارد. اضافه کردن دیوارها و یا حذف بخش ‌های مختلف، احتمال ایجاد آسیب را چند برابر می‌کند، به خصوص اگر این تغییرات اصولی نباشند. ستون ‌های ساختمان نقشی مهم در استواری آن دارند. در طول عملیات بازسازی خانه از سلامت‌ آن ‌ها اطمینان حاصل کنید.

در بازسازی آپارتمان استفاده از عایق ‌های صوتی و حرارتی را فراموش نکنید. با استفاده از آن‌ ها آرامش و آسایش بیشتری را برای خانواده فراهم می کنید. تعویض پنجره ‌های قدیمی با پنجره ‌های دو یا سه جداره جدید بخش دیگری از فرایند بازسازی است. می ‌توانید پنجره‌ هایی با ابعاد بزرگ ‌تر نصب کنید تا  نور بیشتری داشته باشید که همزمان از ورود حرارت، صدا، گرد و خاک از بیرون به داخل منزل جلوگیری می کنند.

همیشه با تغییرات کوچک می ‌توانید منزل خود را به خانه مورد علاقه‌ تان تبدیل کنید. می توانید با استفاده از رنگ، کاغذ ‌دیواری، دیوار پوش و کف ‌سازی مناسب با پارکت یا سرامیک و همچنین نورپردازی مناسب به فضاهای خانه و آپارتمان خود جلوه بهتری بدهید. آشپزخانه از اصلی ‌ترین فضاهای داخلی منزل است که می ‌توان با ایجاد تغییرات در آن به هر چه زیباتر شدن خانه کمک کرد.



به "راهنمای بازسازی بنا های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازسازی بنا های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252