بازسازی خانه به سبک ایرانی

سبک ها و الگوهای متفاوت و متنوعی برای بازسازی خانه وجود دارند اما یکی از بهترین آنها بازسازی به سبک ایرانی است. در این روش نوسازی به اصول معماری و هنری ایرانی توجه فراوان می شود تا محصول نهایی محیطی ایده ال و دلنشین برای زندگی شود.

بازسازی خانه به سبک ایرانی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، از آنجایی که ساخت یک خانه پدیده ای فرهنگی به حساب می آید، شکل و فضای داخلی آن به شدت تحت تاثیر فرهنگی است که به آن تعلق دارد. حتی از زمانی که خانه برای بشر اولیه به عنوان سرپناه مورد استفاده قرار می گرفته، عملکرد خانه تنها در فایده رسانی خلاصه نمی شده است. جنبه سرپناه بودن خانه به عنوان وظیفه انفعالی تلقی می شده و جنبه ی مثبت مفهوم خانه، ایجاد محیطی مطلوب برای زندگی خانواده به عنوان یک واحد اجتماعی کوچک بوده است.

در معماری ایرانی، معماری خانه بر پایه اصول و الگوهای ویژه انجام می شده است. این اصول چه در ساخت و چه در بازسازی ساختمان قدیمی و چه در خانه های اشراف و چه خانه مردم عادی مورد استفاده قرار می گرفته است. خانه ایرانی جلوه ای زیبا از ارزش های معنوی و فرهنگی و شیوه زندگی ابرانی است. در نوسازی ساختمان منطبق با فرهنگ ایرانی، مسکن یکی از مهمترین فضاهای معماری است که رابطه ای مستقیم با انسان دارد.

در معماری و بازسازی ساختمان با فرهنگ ایرانی، مانند دیگر هنرها می توان تاثیر برخی از پدیده ها و جلوه های عمیق فرهنگ ایرانی را به شکل الگوها و  طرح هایی چشم نواز مشاهده کرد. برخی از این طرح ها و الگوها در معماری ایرانی مثل چهار باغ از عوامل و پدیده های اصلی فرهنگ و تمدن این ملت هستند؛ البته پایداری آنها به معنای عدم وجود پویایی نیست. توجه به فرهنگ، روح طراحی است و ایجاد یک محیط موفق تنها با توجه کامل به وجه اجتماعی و فرهنگی قابل رسیدن است. معماری دارای هویتی است که ارزش های حاکم بر جامعه را نشان می دهد، در ضمن نمایش دهنده ارزش هایی است که جامعه به سوی آنها تمایل دارد. معماری همچنین بیانگر عوامل هویت فرهنگی است.



به "بازسازی خانه به سبک ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه به سبک ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252