بازسازی خانه دوبلکس

خانه های دوبلکس مزایا و معایب مختلفی دارند، با این وجود نمی توان پنهان کرد که این خانه ها جذابیت ویژه ای دارند. نکات مهمی را باید در زمان طراحی خانه دوبلکس رعایت کرد؛ همچنین در زمان بازسازی. در ادامه بازسازی خانه دوبلکس را بررسی می کنیم.

بازسازی خانه دوبلکس

به گزارش گروه ساختمانی آبان، یکی از مزایای خانه های دوبلکس حفظ حریم خصوصی در آنها است. با طراحی نقشه مناسب منزل، می توان فضاهای عمومی همانند اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی را در طبقه اول و بخش های خصوصی خانه مانند اتاق خواب ها و حمام را در طبقه بالایی قرار داد. در نتیجه حریم خصوصی افراد خانواده به بهترین شکل ممکن حفظ خواهد شد و کاربردی بودن فضاهای خانه به اشکال بر نخواهد خورد.

در طراحی آپارتمان های کوچک، ایجاد یک خانه دوبلکس باعث افزایش فضای مفید آپارتمان می شود. با این نوع طراحی، زمانی که شما امکان استفاده از سطح افقی را ندارید، از ارتفاع استفاده کرده و فضاها را در طبقه بالاتر شکل می دهید. این کار باعث می شود تا در آپارتمان های کوچک فضای بیشتری در اختیار ساکنان قرار بگیرد.

راه پله خانه دوبلکس بخش جذاب و جدانشدنی این نوع ساختمان است. راه پله دوبلکس می تواند فرم گرد، نیم دایره و سه طرفه داشته باشد که بستگی به طراحی و مساحت زمین دارد. باید در هنگام بازسازی ساختمان به این نکته توجه کنید.

استفاده از راه پله گرد بیشترین جذابیت را به خانه دوبلکس می دهد، ولی در خیلی از موارد باعث ایجاد فضاهای اضافی هم می شود. به همین خاطر در طراحی راه پله خانه دوبلکس باید به طور حساب شده عمل کرد.

البته مشکل پله ها بیشتر از جانب ساکنان مسن خانه های دوبلکس مطرح می شود و آنها از رفت و آمد دائم از راه پله ها شکایت دارند. البته این موضوع برای خانواده های بچه دار هم می تواند مشکل ساز باشد. در نتیجه در هنگام طراحی و ساخت پله، رعایت استانداردها و همچنین کار گذاشتن نرده های ایمنی از اهمیت فراوانی برخوردار است.



به "بازسازی خانه دوبلکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازسازی خانه دوبلکس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه دوبلکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252