بازسازی خانه قدیمی و کلنگی

بازسازی خانه قدیمی و کلنگی اهمیت فراوانی دارد، چرا که این خانه ها علاوه برا ایجاد مشکل ایمنی برای ساکنان، چهره شهرها را هم خراب می کنند. در ادامه می خواهیم شما را با رویکرد مناسب برای بازسازی ساختمان قدیمی کلنگی آشنا کنیم.

بازسازی خانه قدیمی و کلنگی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، مهم‌ترین نکته قبل از شروع بازسازی ساختمان قدیمی، تعیین یک بودجه منطقی برای آن است. اگر قرار باشد عملیات بازسازی ساختمان شما خیلی خرج داشته باشد و شما نتوانید از پس هزینه‌هایش بر بیایید، بهتر است کار را اصلا شروع نکنید.

بعد از مشخص شدن بودجه، تنها 90 درصد از آن را به عملیات بازسازی ساختمان اختصاص داده و 10 درصد باقیمانده را برای مخارج پیش‌بینی‌نشده نگه دارید. تعیین بودجه، مسیر بازسازی خانه را برای شما هموارتر و روشن تر می کند، چرا که در آن حالت می دانید از چه مصالحی می توانید استفاده کنید و چگونه نیروی متخصص مورد نیازتان را استخدام کنید.

سوال اصلی که پیش از طراحی باید از خودتان بپرسید این است که اگر این تغییرات در خانه‌ اعمال شود، آیا در بازار کسی حاضر می‌شود آن را بخرد یا نه؟ اگر در همسایگی شما خانه ای دکوراسیون چوبی یا استخر ندارد، احتمالا می توان نتیجه گرفت که در منطقه‌ی شما چنین ویژگی‌هایی خواهان ندارند. به این ترتیب اگر زمانی بخواهید خانه‌تان را بفروشید، به سختی هزینه بازسازی خانه به شما بر می‌گردد.

برای شروع بازسازی خانه قدیمی باید از وضعیت فعلی آن اطلاعات کافی داشته باشید. قدمت، شرایط لوله کشی آب و گاز، سیم‌کشی برق، وضعیت فاضلاب، استحکام ستون‌ها و دیوارها؛ تمام این ها باید بررسی شوند تا شما بتوانید کار درست را در ادامه انجام دهید.

پس از مشخص شدن بودجه و هزینه بازسازی ساختمان و ارزیابی، زمان طراحی فرا می رسد. در طراحی نباید عجول باشید و اجازه دهید به مرور زمان طرح بازسازی ساختمان شکل بگیرد. لیستی از نیازها و اهداف تان از بازسازی خانه کلنگی تهیه کنید. پس از آن تحقیق کنید و طرح‌های مختلف را بررسی کنید. اگر می‌خواهید یک بازسازی اساسی و حرفه ای انجام دهید، لازم است که از یک طراح داخلی یا معمار خبره کمک بگیرید.



به "بازسازی خانه قدیمی و کلنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه قدیمی و کلنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252