بازسازی بنا برای تغییر کاربری

تغییر کاربری یکی از دلایل برای بازسازی ساختمان قدیمی است. غیر از مجوزهای لازم شما باید به نکته های خیلی مهمی در زمان این کار توجه کنید، نکته هایی که رعایت شان باعث می شود بهترین نتیجه حاصل شود.

بازسازی بنا برای تغییر کاربری

به گزارش گروه ساختمانی آبان، تعریف کاربری ساختمان، نوع به کارگیری زمین یا ساختمان و یا نوع فعالیتی است که در یک قطعه زمین یا ساختمان انجام می شود. طبق قانون شهرداری، تمامی بنا‌های موجود در شهر باید پروانه ساخت داشته باشند. زمانی که پروانه ساخت صادر می شود، شهرداری باید نوع فعالیت آن ساختمان را در نظر داشته باشد و پس از آن پروانه صادر می شود. باید توجه داشته باشید که هر گونه تغییر کاربری و یا ایجاد تغییر در نوع فعالیت ساختمان که با نوع پروانه ساخت آن مغایرت داشته باشد، تخلف به حساب می آید.

تمامی کار‌های ساختمانی یک ساختمان باید تحت نظر مهندس ناظر که نام او در پروانه ساخت درج می شود، انجام شود. امکان ندارد بتوان بدون دریافت پروانه ساخت، تخریب بنا و تغییر کاربری را انجام داد. مهندسان ناظر ساختمان، بر تمامی مسائل فنی، مهندسی و استاندارهایی که جهت تخریب ساختمان لازم است نظارت دارند.

تخریب یک ساختمان و تغییر کاربری آن بدون نظارت مهندس ناظر کاری خطرناک است. در صورت حضور نداشتن مهندس ناظر برای عملیات تخریب بنا، احتمال وقوع حوادث افزایش می یابد. بهتر است که کارفرما برای رعایت اصول بازسازی ساختمان از روش ‌های قدیمی دوری کند. باید قبول کرد که مهندسان ناظر چه نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر به نفع شهروندان و شهر دارند.

در گذشته پروانه ساخت ساختمان به طور جداگانه صادر می شد. پروانه نوسازی زمانی صادر می ‌شد که ساختمان تخریب شده بود و تمامی نخاله ‌های ساختمانی جمع ‌آوری شده بودند. این قانون بعدها تغییر کرد، به نحوی که در حال حاضر پروانه تخریب و همچنین نوسازی همزمان صادر می شوند. دقت کنید که باید قید شود که پروانه بعد از تخریب ساختمان دارای اعتبار است و تا هنگامی که ساختمان به طور کامل تخریب نشده باشد، حق شروع مجدد یک عملیات ساختمانی وجود نخواهد داشت.



به "بازسازی بنا برای تغییر کاربری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بنا برای تغییر کاربری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252