بازسازی سالن اجتماعات چگونه است؟

سالن اجتماعات محل رفت و آمد همزمان افراد زیادی است، در نتیجه این فضا باید به بهترین نحو طراحی شود. نکته های فراوان زیادی هم در مورد طراحی و ساخت سیستم های  صمعی و بصری سالن وجود دارد. در ادامه می خواهیم نکته هایی مهم در مورد بازسازی ساختمان سالن اجتماعات را با هم مرور کنیم.

ما در گروه ساختمانی آبان لوکس، با پشتوانه سال‌ها تجربه و مهارت کارکنان توانمند خود می‌توانیم پروژه بازسازی سالن اجتماعات شما را در تهران، کردان، نوشهر، شمال، فشم، هشتگرد، دماوند و سایر شهرهای ایران به بهترین شکل انجام دهیم.

بازسازی سالن اجتماعات چگونه است؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، سالن اجتماعات از نظر فضا به سه بخش مختلف تقسیم بندی می شود؛ بخش اول، ورودی سالن اجتماعات است. این بخش باید به نحوی طراحی شود که افراد ورود و خروج راحتی داشته باشند و به مشکلی بر نخورند. در ضمن فضای مناسب برای انجام بررسی های امنیتی و حتی شاید گیشه ی فروش بلیت هم فراهم باشد.

نکته دیگر در بازسازی ساختمان سالن اجتماعات مربوط به این بخش، جایگیری افراد در فضای سالن است. طراحی باید به گونه ای باشد که در هر متر مربع حداکثر 6 نفر جای بگیرند. اگر افراد به صورت خطی یعنی در صف قرار بگیرند، برای هر 4 نفر 1.87 متر فضا به صورت طولی نیاز است.

دومین بخش مورد توجه در بازسازی ساختمان سالن اجتماعات، سالن انتظار است. به عنوان یک نمونه اگر سالن اجتماعات 240 نفر گنجایش داشته باشد و به ازای هر 6 نفر 1 متر مربع فضا برای سالن انتظار نیاز باشد، برای 240 نفر، حداقل 40 متر مربع فضا برای سالن انتظار احتیاج هست. برای آرامش بیشتر مهمانان، می توان ابعاد فوق را در 2 یا 3 ضرب کرد و سالن انتظار 80 یا 120 متری طراحی کرد.

مهم ترین بخش در طراحی و بازسازی ساختمان سالن اجتماعات، سالن اجرا است. طراحی و تجهیز سالن اجتماعات باید به گونه ای باشد که مراجعه کنندگان در آسایش کامل، زمان خود را سپری کنند. در این بخش باید به طراحی سیستم های صوتی و تصویری، آکوستیک سالن، تهویه مطبوع، نورپردازی، خط دید و شکل و اندازه صحنه نمایش دقت کرد.

به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان چنین سالن هایی علاوه بر مسائل زیبایی شناختی، در زمینه معماری، رنگ و نورپردازی، موارد فنی، نمایشگرها، سیستم کنترل مرکزی، استانداردهای سیستم های صوتی، صحنه، مبلمان، کفپوش و دیوارپوش های آکوستیک باید توجه فراوانی صورت بگیرد.

نکته هایی مهم در مورد بازسازی سالن اجتماعات

در بخش قبلی توضیحاتی در مورد بازسازی ساختمان سالن اجتماعات دادیم؛ در ادامه می خواهیم نکته های بیشتری را در این باره توضیح دهیم. توجه به این نکات باعث می شود سالن اجتماعات ساختمان شما به بهترین شکل پاسخگوی نیاز مراجعان باشد.

یک نکته مهم در بازسازی ساختمان سالن اجتماعات، طراحی صحیح مسیرها و محل استقرار مخاطبان است، چرا که هدف از ایجاد چنین فضایی، ارائه خدمات به حاضران است. در نتیجه اختلاف ارتفاع ردیف ها نسبت به همدیگر باید به گونه ای باشد تا مسیر دید هر تماشاچی مطلوب باشد.

نکته مهم بعدی، نورپردازی است که باید به بهترین شکل انجام شود تا تمام حضار در زمان سخنرانی یا اجراهای روی صحنه، تصویر واضحی از صحنه داشته باشند. به طور کلی برای داشتن جلسه ای با کیفیت و مفید برای حاضران، طراحی باید به گونه ای باشد که فضایی اعتماد بخش و صمیمی فراهم شود.

یکی از مسائل مهم در مورد داشتن دید خوب از صحنه، اختلاف ارتفاع صندلی های سالن اجتماعات نسبت به هم است. زمان کف سازی سالن نیاز است که به این مسئله توجه ویژه ای شود. برای این که دید افرادی نشسته در عقب خوب باشد، نیاز است که اختلاف ارتفاع ردیف ها بین 10 تا 12 سانتیمتر باشد.

عرض راهروهای سالن و تعداد صندلی ها باید به گونه ای باشد که تردد در میان آن ها به راحتی انجام شود. ورود و خروج برای حضار سخت نباشد و همچنین فاصله بین ردیف های صندلی ها به گونه ای باشد که برای رسیدن به صندلی مورد نظر مهمانان با مشکل مواجه نشوند.

زاویه دید باید به گونه ای باشد که شرایط مناسبی برای دید حاضران فراهم شود، چرا که اگر حضار روی صندلی همایش، صندلی سینما یا صندلی آمفی تئاتر دید مناسبی نداشته باشند، نارضایتی آن ها را در پی خواهد داشت، حتی اگر بهترین صندلی ها را تهیه کنید.

برای طراحی کف سالن روش های مختلفی وجود دارند، شامل:

  • ایجاد اختلاف ارتفاع در ردیف ها با استفاده از شیب بندی کف سالن
  • ایجاد اختلاف ارتفاع در ردیف ها با استفاده از ترکیبی از پلکانی کردن کف و چیدمان صندلی
  • ایجاد اختلاف ارتفاع در ردیف ها از طریق پلکانی کردن کف سالن
  • ایجاد اختلاف با ترکیبی که از شیب بندی با چیدمان صندلی ها


به "بازسازی سالن اجتماعات چگونه است؟" امتیاز دهید

21 کاربر به "بازسازی سالن اجتماعات چگونه است؟" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سالن اجتماعات چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252