بازسازی ملک قدیمی چه مزیت هایی دارد؟

خانه های قدیمی بافت های فرسوده را در شهرها ایجاد می کنند، بافتی که کیفیت زندگی افراد یک محله را پایین می آورد و هزینه های فراوانی را روی دست شهرداری و البته ساکنان محله می گذارد. به همین خاطر بازسازی ساختمان قدیمی مزیت های فراوانی دارد.

بازسازی ملک قدیمی چه مزیت هایی دارد؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، بازسازی ساختمان قدیمی و نوسازی بافت فرسوده با هدف افزایش کارآیی و بهره‌ وری و بازگرداندن حیات شهری به یک محله انجام می شود. درجه فرسودگی ساختمان ها را می توان در چند رده تقسیم بندی کرد: در رده فرسودگی مطلق، کارایی ساختمان به طور کامل از بین رفته و امکان بازسازی وجود ندارد.

فرسودگی نسبی نوعی از فرسودگی است که در یکی از عناصر مهم فضای شهری به وجود آمده و به دنبال خود موجب فرسودگی نسبی فضای شهری شده است. امکان مرمت و تعمیر در این حالت وجود دارد. فرسودگی کامل فرسودگی است که در آن هر دو عنصر فضای شهری یعنی کالبد و فعالیت تحت تاثیر قرار گرفته و در نتیجه آن فرسودگی کامل فضا ایجاد شده است.

هدف اصلی نوسازی و بهسازی بافت قدیمی و فرسوده شهرها و بازسازی خانه قدیمی، توسعه محیط زندگی برای انسان ها است. این اهداف می توانند شامل اهداف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشند.

فضاهای شهری از نظر اقتصادی نتیجه سرمایه گذاری و ترکیبی از نیروی کار انسانی، مهارت ها، مواد و مصالح مختلف هستند. با سرمایه گذاری در جهت حفظ و تقویت آن ها به منظور پاسخگویی به نیازهای جدید جامعه می توان از هدر رفتن سرمایه های اقتصادی جلوگیری کرد و به جای گسترش بیش از اندازه در زمین های حاشیه شهرها، این بافت های قدیمی را با بهسازی و نوسازی مجددا احیا کرد.

با بررسی ابعاد بحران در بافت قدیمی شهرها می توان گفت که ضرورت بهسازی، نوسازی و ساماندهی بافت های قدیمی شهری، بیشتر از پیش دیده می شود.



به "بازسازی ملک قدیمی چه مزیت هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ملک قدیمی چه مزیت هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252