بازسازی بنای قدیمی چگونه است؟

یکی از مهمترین انواع بازسازی ساختمان بازسازی خانه های قدیمی است. بازسازی خانه های قدیمی باعث ایجاد محیطی امن برای ساکنان یک شهر و محله می شود و سطح کیفی زندگی آنها را بالا می برد. اما مانند هر نوع بازسازی این کار هم اصول و قواعدی دارد که باید به آنها توجه شود.

بازسازی بنای قدیمی چگونه است؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، قبل از شروع پروژه ابتدا باید مجوزهای لازم را کسب کرده، قوانین و اصول بازسازی ساختمان قدیمی را به خوبی درک کرده و در تمامی مراحل ساخت و ساز از آن پیروی کنید. ابتدا مواردی که نیاز به بازسازی دارند را مشخص کرده و طرح اولیه از آن چه که قرار است انجام شود را بکشید.

کسب اطمینان از درک درست پیمانکار، به توافق رسیدن در رابطه با طرح نهایی، تنظیم جدول زمان بندی کارها و توافق بر سر زمان تحویل پروژه قدمهای اولیه هستند. در آخر هم برای شروع مرحله بازسازی ساختمان قدیمی، شما باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به پیمانکار پرداخت کنید. در زمان شروع کار، اگر نمای بیرونی ساختمان نیاز به اعمال تغییرات دارد، با رعایت اصول بازسازی ساختمان در اولین قدم نمای بیرونی تخریب می شود.

بر اساس اصول بازسازی ساختمان قدیمی برای تمامی کارها باید مجوز بازسازی تهیه شود و همه کارها تحت نظر مهندس ناظر که پروانه ساخت دارد، انجام شوند. در تمامی مراحل کار نظارت مهندس ناظر بسیار مهم است. بر اساس قوانین موجود در اساس نامه قوانین ساختمانی، صدور پروانه ساخت برای تمامی ساختمان ها الزامی است و در هنگام صدور این مجوز، باید نوع فعالیت و کاربری ساختمان عنوان شود. اگر کاربری ساختمان با آن چه که در پروانه ساخت ذکر شده، متفاوت باشد، تخلف محسوب شده و جریمه دارد. در نتیجه، بر طبق اصول بازسازی ساختمان قدیمی اگر قصد تغییر نوع کاربری را دارید، در زمان اخذ مجوز باید به شهرداری اطلاع داده و تاییدیه های لازم را اخذ کنید.



به "بازسازی بنای قدیمی چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بنای قدیمی چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252