عملیات بازسازی چه مراحلی دارد؟

بسیاری دوست دارند تا ساختمان قدیمی خود را بازسازی کنند تا بتوانند در فضایی آرامش بخش و دلنشین مطابق با استانداردهای روز زندگی کنند، اما سوال اصلی این است که بازسازی ساختمان چه مراحلی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این مراحل را مرور کنیم.

عملیات بازسازی چه مراحلی دارد؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، در اولین مرحله از بازسازی ساختمان، شما باید بودجه اختصاصی خود را مشخص کنید. بعد از آن به شرکت های بازسازی ساختمان مراجعه کنید تا مشاوره های لازم در این زمینه را قبل از تخریب به شما ارائه بدهند. مهندسان بازسازی ساختمان تعیین می کنند که با توجه به بودجه شما، کدام فضای ساختمان و تا چه مقدار قابل بازسازی می باشد. آنها مشخص می کنند که دیوارهای اصلی و حائل ساختمان شما کدام هستند.

پس از طی کردن مرحله تعیین بودجه و بررسی سازه، نوبت به مرحله بازسازی ساختمان به طور عملی می رسد. شروع کار، مرحله تخریب ساختمان است. این مرحله باید زیر نظر مهندسان و ناظران خبره انجام شود تا کمترین آسیب به ساختمان برسد. قبل از تخریب ساختمان دیوار های باربر باید در نقشه مشخص شوند. دقت کنید که دیوارهای باربر، امکان تخریب ندارند چرا که وزن سازه های ساختمان بر روی آنها استوار است. در بازسازی دیوارها باید پوسته دیوار تا رسیدن به آجر تراشیده شود. سپس سطح دیوار خشک می شود تا رطوبت در آن از بین رفته و صدمه ای به پوشش جدید وارد نشود.

در بازسازی ساختمان، مرحله ساخت مرحله بعدی است. دیوارکشی ها، ساخت اتاق های جدید و تعمیرات کلی و جزئی ساختمان، از اقداماتی است که در این مرحله با افزودن عناصر جدید در ساختمان همراه است. کیفیت ساخت و نوع مصالح به کار رفته در این مرحله، تضمین کننده کیفیت بازسازی ساختمان است.

پس از مرحله ساخت، نوبت به گچ کاری دیوارها و سقف (سفید کاری) می رسد. در بازسازی ساختمان مهم است که از چه گچی برای گچ کاری استفاده می کنید، زیرا که کیفیت گچ عمر آن را مشخص می کند. برای بازسازی سقف ساختمان معمولا از سقف کاذب یا کناف استفاده می کنند.

پس از گچ کاری، نوبت به انتخاب کفپوش و دیوارپوش مناسب می رسد. انواع بسیار زیادی برای پوشش کف و دیوار وجود دارند، در نتیجه انتخاب در این مرحله بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد. برای انتخاب مناسب می توانید از مشاوران ما مشورت بگیرید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

آخرین مرحله پس از انتخاب نوع کفپوش یا دیوارپوش، بررسی بخش های نیازمند تعمیرات کلی و جزئی ساختمان هستند. معمولا برای حفظ امنیت ساختمان، درهای قدیمی با درهای ضد سرقت تعویض می شوند. درها می توانند نقشی مهم در زیبایی ساختمان شما هم داشته باشند.



به "عملیات بازسازی چه مراحلی دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "عملیات بازسازی چه مراحلی دارد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازسازی چه مراحلی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252