بازسازی نمای ساختمان چگونه است؟

نمای ساختمان یکی از بخش های مهم هر ساختمانی است، چرا که این بخش اولین جایی است که مخاطب با آن برخورد می کند. تمیزی و سالم بودن آن اهمیت فراوانی دارد، در نتیجه بازسازی نمای ساختمان هم اهمیت بالایی پیدا می کند.

بازسازی نمای ساختمان چگونه است؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، نمای ساختمان ها ممکن است به مرور زمان زیبایی خود را از دست بدهند که یک دلیل آن می تواند کم کیفیت بودن مصالح و دلیل دیگر آن می تواند از مد افتادن نمای ساختمان باشد. مالکان ساختمان های قدیمی معمولا نمای ساختمان را بازسازی می کنند تا به این شکل کل ساختمان نو و تازه دیده شود. از سوی دیگر نمای ساختمان فقط متعلق به مالک نیست؛ نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی شهر دارد.

در بازسازی ساختمان قدیمی باید به معماری آن محله، نوع کاربری ساختمان، نمای قدیمی ساختمان، مقدار بودجه و اسلکت ساختمان توجه کرد، چرا که هر کدام از این موارد می توانند برای انتخاب و اجرای نمای جدید نقش مهمی داشته باشند.

در ایران سنگ تراورتن به دلیل ارزان بودن طرفداران زیادی دارد. برای بازسازی نمای ساختمان با سنگ تراورتن باید نمای قبلی کاملا برداشته شود، در غیر این صورت ملات سیمانی به دیوارها نمی چسبد و خطر سقوط سنگ از دیوار وجود خواهد داشت. نمای آجر هم نسبتا ارزان بوده و انتخاب خوبی برای بازسازی نمای ساختمان است ولی مشکلات نمای سنگ تراورتن را دارد، یعنی هم سرعت اجرای آن کند هست و هم هر طرحی با نمای آجری قابل اجرا نیست.

نمای کامپوزیت با توجه به سرعت بالای اجرا، قیمت پایین، تنوع بالا در رنگ، قابلیت اجرای طرح های متنوع و سبک بودن آن انتخابی مناسب برای بازسازی نماهای قدیمی است. در ساختمان هایی که نمای قدیمی آن آجر یا سنگ است، به راحتی و بدون نیاز به جدا کردن نمای قبلی می توان ساختمان را با نمای کامپوزیت بازسازی کرد. چون نمای کامپوزیت سبک است نیازی به زیرسازی نیست.

برخی از ساختمان های قدیمی قدمت زیادی دارند، در نتیجه برای مالک توجیه ندارد هزینه های زیادی برای بازسازی نما انجام دهد. در این نوع ساختمان ها برای بازسازی نماهای ترکیبی توصیه می شود. در جاهایی از ساختمان که امکان اجرا وجود دارد، از سنگ تراورتن یا آجر و در بخش هایی که نیاز به ایجاد طرح های خاص وجود دارد از نمای کامپوزیت استفاده می شود.



به "بازسازی نمای ساختمان چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی نمای ساختمان چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252