چطور بازسازی ویلا را انجام دهیم؟

بازسازی ویلا فرصت خوبی است تا شما عملکرد صحیح را به ویلای خود باز گردانید. ساختمان ویلا جایی است که عملکرد تک تک بخش ها و درست کار کردنشان اهمیت فراوانی دارد، چرا که معمولا شما زمان اندکی را در ویلای خود سپری می کنید و دوست دارید در این زمان کوتاه تنها از امکانات آنجا استفاده کنید.

ما در گروه ساختمانی آبان لوکس، با پشتوانه سال‌ها تجربه و مهارت کارکنان توانمند خود می‌توانیم پروژه بازسازی ویلا ی شما را در تهران، کردان، نوشهر، شمال، فشم، هشتگرد، دماوند و دیگر شهرهای ایران به بهترین شکل انجام دهیم.

چطور بازسازی ویلا را انجام دهیم؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، در بازسازی ویلا سعی بر این است که تا ساختمان به وضعیت خوب قبل برگردد. در صنعت ساختمان، بازسازی ساختمان به فرایند بهبود یا مدرن کردن یک ساختمان قدیمی، آسیب‌دیده یا غیر قابل استفاده اشاره دارد. این کار اساسی‌تر از کاری مانند بهسازی است، زمانی که تمرکز تنها بر بهبود از طریق تمیز کردن، رنگ‌آمیزی، تزئینات و دکوراسیون و اضافه کردن تجهیزات جدید است.

غیر از صاحبان خانه‌ها و ویلاها، خیلی معمول است که سرمایه‌گذاران، یک ویلای قدیمی و یا کهنه را بخرند و آن را بازسازی کنند تا به ارزش و قیمت آن افزوده شود. عموما کار بازسازی خانه در دو دسته ساختاری و تزئینی قرار می‌گیرد.

بازسازی خانه و ساختمان اصول و قواعدی دارد و باید به درستی انجام شود تا موجب آسیب جدی به ساختمان نشود. در ابتدای بازسازی ویلا باید به وضعیت و استحکام سقف و ستون‌ها توجه ویژه‌ای کنید. در صورت خرابی یا وجود نم در سقف باید علت آن پیدا شود و به سرعت کار تعمیر شروع شود.

بخش بسیار مهمی از استحکام ساختمان به دیوارها وابسته است. اگر دیوار دچار نم یا نشست و ترک خوردگی و یا شکستگی شود، شما به بازسازی ساختمان آن هم به صورت اساسی احتیاج دارید. دیوارهای اصلی را نباید تخریب کرد، چرا که وزن سقف و ستون‌ها را تحمل می‌کنند. دیوارهایی که حامل بار سقف یا ستون‌ها نیستند را می‌توان با رعایت اصول ایمنی تخریب کرد تا فضای بیشتر و مفیدتری ایجاد شود.

برای بازسازی ویلا قدیمی حتما باید یک سری وسایل را تعویض کنید، از جمله در و پنجره‌ها. امروزه با وجود پنجره‌های دوجداره می‌توان هم ظاهر زیبایی به ویلای خود بدهید، هم ویلا را در برابر سر و صدا، آلودگی، سرما و گرما عایق کنید. با استفاده از درب‌های ضد سرقت هم امنیت ویلا را چند برابر کنید.

برای بازسازی ویلاهای قدیمی از کجا شروع کنیم

این روزهای با نوسانات شدید قیمتی ملک در ایران شاید بهترین ایده خرید ویلاهای قدیمی و بازسازی آنها باشد، اما برای این کار از کجا شورع کنیم؟

بازسازی و نوسازی ویلا قدیمی

مسلما اینکه ویلای شما چه قدمتی دارد و یا آن که شما قصد چه مقدار تغییر در ویلا را دارید، می توانید قسمت های مختلف را بازسازی و نوسازی کنید. به طور مثال یک ویلای قدیمی ممکن است نیازمند تغییرات اساسی بوده و می بایست به طور کلی ترمیم و احیا شود بنابراین تمام قسمت های آن تخریب شده و تنها سازه ‌ای که وزن ساختمان بر روی آن قرار دارد حفظ می شود. در طرف دیگر سازه هایی نیز هستند که تنها نیازمند تغییرات جزئی بوده و نیازی به تخریب کلی ساختمان ندارند.

بنابراین در اولین قدم برای بازسازی ویلا قدیمی باید به طور دقیق بدانید که میزان تغییرات مورد نیاز شما براساس سلیقه و البته بودجه تان چقدر است و سپس برای مراحل اولیه این کار اقدام کنید.

برای بازسازی و طراحی مجدد ویلا قدیمی می توانید از طراحان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید تا نیازمند هزینه های اضافی و یا دچار شدن به مشکلات بعدی نشوید.

کدام بخش های ویلا قابلیت بازسازی دارند؟

همانطور که گفتیم در قدم اول بایستی به طور دقیق بدانید که قصد انجام چه تغییراتی را دارید. اما به طور کلی در طراحی یک ویلای قدیمی می توانید قسمت های مختلف زیر را مد نظر قرار داده و بازسازی آن ها را به بهترین شکل ممکن براساس سلیقه ی خود و سبک های مختلف به انجام برسانید. در حقیقت امروزه انواع سبک های مدرن و کلاسیک وجود دارند که شما می توانید براساس برنامه مورد نظر خود، تغییراتی را بر روی هر بخش اعمال کنید.

حذف یا اضافه کردن دیوار

حذف یا اضافه کردن دیوار ها یکی دیگر از روش هایی است که می توانید به کمک آن تغییرات کلی در ساختمان ایجاد کنید. به طور مثال حذف دیوار های بزرگی که در گذشته برای جداسازی فضای آشپزخانه ها از ان استفاده می شده است و جایگزین کردن اوپن آشپزخانه، می تواند شما را در این مهم به خوبی یاری کند.

همچنین اضافه کردن دیوار هایی برای ایجاد اتاق های بیشتر و یا حذف دیوار های اضافی که منجر به دید نازیبا در ویلا شده است نیز از دیگر روش های طراحی ویلا قدیمی می باشد.

کفپوش، دیوار پوش و سقف

انتخاب یک کفپوش مناسب ( امروزه انواع کفپوش های چوبی، پی وی سی، لمینت و انواع سمنت و … در بازار موجود می باشد) با نوع فضا و بسته به سلیقه نیز از دیگر راهکار ها برای تغییر دکوراسیون داخلی ویلا می باشد. همچنین شما می توانید به خوبی از انواع دیوارپوش های مدرن برای ایجاد تغییرات عمده در فضای داخلی ویلای خود بهره ببرید.

طراحی آشپزخانه ویلا قدیمی

آشپزخانه که قلب تپنده و مهم ترین بخش در دید هر خانه و ویلایی است، یکی از بخش هایی است که با تغییراتی می تواند نقش مهمی در تغییر ویلای شما داشته باشد.

برای طراحی آشپزخانه ویلا چنانچه تمایل دارید تا از سبک های مدرن استفاده نمایید، می توانید به طور کلی کابینت ها، هود، گاز و … را با انواع شکیل و مدرن امروزی تعویض کرده و به این طریق تغییرات زیادی در ظاهر ویلای خود ایجاد کنید. اما اگر قصد دارید سبک کلاسیک ویلای خود را با حفظ اصالت تنها تغییر دهید نیز می توانید تنها کابینت های خود را با انواع طرح و رنگ های دیگر تغییر دهید.

علاوه بر این ها، اوپن آشپزخانه اهمیت زیادی در ایجاد تغییرات کلی داشته و می توانید برای تغییر طراحی داخلی ویلا آن را نیز تغییر دهید.

طراحی نمای ویلا قدیمی

نما یکی دیگر از بخش های مهم در طراحی ویلا قدیمی است که توجه به آن می تواند تغییرات اساسی در ظاهر ساختمان ایجاد کند. برای این منظور نیز شما 2 راه پیش روی خود دارید: نخست آن که نمای ویلا قدیمی را تنها با تمیز کردن و تغییرات جزئی همچون اضافه کردن نورپردازی و … به آن، تغییر دهید و هم آن که می توانید به طور کلی مسالح به کار رفته در نمای ویلا قدیمی را تغییر داده و بسته به آب و هوای محل سکونت خود، از دیگر انواع مصالح موجود در بازار برای ایجاد تغییرات استفاده کنید.

همچنین علاوه بر نما، درب ورودی ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و پیشنهاد می کنیم برای ایجاد تغییرات این قسمت را نیز فراموش نکنید.

محوطه ویلا قدیمی

بدون شک محوطه سازی ویلا ها یکی از بخش های مهم در بازسازی ویلا ها به شمار رفته و می تواند تاثیر به سزایی در نوسازی ویلای شما داشته باشد. بدون شک شما می توانید محوطه سازی های مدرن و امروزی را جایگزین محوطه ی ویلای قدیمی خود کرده و به این ترتیب فضای باز و سرسبز محیط ویلای خود را برای بهره مندی بهتر از آن در تعطیلات، تغییر دهید.

برای بازسازی ویلای لوکس از کجا شروع کنیم؟

حتما بازسازی ویلا شخصی ایده هیجان انگیز و جذابی است، چون فکر کردن به نتیجه آن و داشتن خانه‌ای مطابق میل و سلیقه خود می‌تواند بسیار آرامش‌بخش و دلپذیر باشد، اما ممکن است مسیری که برای داشتن منزل دلخواهتان باید طی کنید به نظرتان اندکی دشوار بیاید. اگر چنین است مطلب امروز راستا دقیقا برای شما تهیه شده است.

اگر شما هم قصد بازسازی ویلا یا خانه باغ خود را دارید خواندن مطلب امروز راستا به شما کمک خواهد کرد که با نکات مهمی که در حین بازسازی ویلا باید رعایت کنید بیشتر آشنا شده و کار بازسازی را راحت‌تر انجام دهید.

در بازسازی ویلا باغ و محوطه بیرونی را از یاد نبرید.

در بازسازی ویلا بهتر است به بازسازی و مرتب کردن محوطه و باغ نیز توجه کرده و همزمان با برنامه بازسازی داخلی برنامه تغییرات محوطه را نیز تهیه کنید.

برای بازسازی محوطه و باغ به نوع چینش درختان توجه کرده و در صورت لزوم آن‌ها را جابه‌جا نمایید، از طرف دیگر برای توسعه باغ خود نیز برنامه‌ریزی کرده و درخت‌ها و گیاهان لازم را در محل مناسب بکارید.

در حین انجام بازسازی ویلا می‌توانید به یک آلاچیق یا فضای مناسب نشستن در محوطه نیز فکر کرده و آن را طراحی و اجرا نمایید.

انجام تعمیرات مورد نیاز

مورد بعدی که در بازسازی ویلا اهمیت دارد انجام تعمیرات مورد نیاز ویلا است. برای این کار بهتر است با چند متخصص در امور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی مشورت کرده و در صورت نیاز سیم‌کشی‌ها، لوله‌کشی‌ها و عایق‌بندی‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

در صورتی که نیاز به نور بیشتری در ویلای خود احساس می‌کنید، می‌توانید از مهندس تاسیسات بخواهید که امکان افزودن روشنایی به بخش‌های تاریک منزلتان را بررسی کند.

همچنین با مشورت گرفتن از یک مهندس سازه و یک معمار می‌توانید محل ستون‌ها و دیوارهای باربر را مشخص کرده و در صورت لزوم دیوارهای غیر باربر را حذف کنید و به این ترتیب فضای بزرگ‌تر و مدرن‌تری داشته باشید.

دیوارها، سقف و کف در بازسازی ویلا

مورد بعدی در بازسازی ویلا و به خصوص در رابطه با ساختمان‌های با عمر بیشتر رفع ترک‌ها و مشکلاتی است که ممکن است بر اثر تغییرات حرارتی یا زلزله ایجاد شده باشد.

در این صورت پس از اطمینان از سلامت سازه برای ترمیم گچ‌کاری دیوارها و سقف اقدام کنید.

در مرحله بعد پوشش دیوارها و رنگ آن‌ها را نیز انتخاب نمایید.

کف ویلا را نیز از نظر سلامت بررسی کرده و در صورت لزوم پوشش آن را تعویض کنید.

مدیریت زمان و هزینه

موردی که در بازسازی ویلا بسیار اهمیت دارد مدیریت زمان و هزینه است. با یک مدیریت صحیح می‌توانید از هدر رفتن زمان و هزینه جلوگیری کنید.

به این منظور پیش از شروع بازسازی ویلا یا خانه باغ خود جدول زمان بندی منظمی تهیه کنید و در آن فهرستی از اقدامات لازم و مدت زمان و هزینه‌ای که برای هر یک باید صرف شود را یادداشت نمایید.

افزودن فضاهای دیگر به ویلا

در صورتی که در ویلای شما فضاهایی مانند پارکینگ خودرو یا انباری وجود ندارد می‌توانید ساخت چنین فضاهایی را نیز به برنامه بازسازی ویلا بیفزایید.

در افزودن فضاهای جانبی به ویلا باید به هماهنگی فرم آن‌ها با ساختمان اصلی و محوطه توجه کنید. همچنین مکان‌یابی احداث این فضاها باید به گونه‌ای انجام شود که در فعالیت‌های دیگر اخلال ایجاد نکند.

چطور بخش های مختلف ساختمان ویلایی را بازسازی کنیم

ویلا باید محلی برای آرامش و آسایش ساکنانش باشد، کسانی که به امید گذراندن چند روز دور از شلوغی و هیاهوی شهرهای بزرگ دوست دارند به مکانی آرام پناه ببرند، در نتیجه این مکان باید به بهترین شکل خواسته‌های ساکنان را برآورده کند. این جا است که بازسازی ساختمان ویلایی اهمیت فراوانی دارد.

هر ویلا بخش های مختلفی از نظر ساختار و کاربرد دارد که می تواند شامل سرویس ها، اتاق خواب ها و آشپزخانه باشد. بازسازی ساختمان ویلا می تواند تفاوتی اساسی در هر کدام از این بخش ها ایجاد کند.

آشپزخانه یکی از پر جزئیات‌ترین فضاهای هر خانه یا ویلایی است. به خصوص در یک خانه خالی، امکانات و ظاهر آشپزخانه بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید. به همین دلیل در میان بخش‌های مختلف بازسازی ساختمان، بازسازی آشپزخانه یکی از اولین و مهم‌ترین کارها است.

بازسازی آشپزخانه همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای افزودن به ارزش خانه یا ویلا است. به خصوص اگر تمایل دارید بعد از کار نوسازی ویلای خود را بفروشید. بازسازی آشپزخانه می‌تواند با هدف‌های گوناگونی از جمله افزایش فضای قابل استفاده، ساخت کابینت‌های جدید، اضافه کردن وسایل الکتریکی و استفاده از شیرآلات و لوله‌کشی‌های جدید انجام شود.

اضافه کردن اتاق، یک انتخاب محبوب در زمان بازسازی و طراحی ویلا است. بسیاری از خانواده‌ها دوست دارند بچه‌ها اتاق‌های جداگانه داشته باشند. گاهی می‌توان با تغییر دادن مکان دیوار این فضای اضافه را ایجاد کرد. البته دقت کنید که در این حالت مقدار تغییرات و هزینه‌ها زیاد خواهند بود، چرا که عملا ساختار کلی خانه شما در این نوع بازسازی ساختمان تغییر خواهد کرد.

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام به شما این امکان را می‌دهد تا لوکس و مدرن بودن را به فضای ویلای خود اضافه کنید. این بخش از بازسازی ویلا می‌تواند شامل اضافه کردن شیرآلات مدرن تا تغییر کلی لوله‌کشی یا اضافه کردن یک وان و اتاق دوش را شامل شود.

در ضمن در بیشتر ویلاها تعداد سرویس‌های بهداشتی از حالت ایده‌ال کمتر است؛ در زمان بازسازی ویلا شما این فرصت را دارید که یک سرویس بهداشتی به ویلای خود اضافه کنید.

نکته های مهم در نوسازی و بازسازی ویلا

ویلاها مقصدهایی هستند برای کسب آرامش و کمی دور شدن از روزمرگی شهرهای شلوغ. به همین خاطر طراحی ویلا اهمیت فوق‌العاده ای دارد. در زمان بازسازی شما می توانید انتخاب هایی را انجام دهید که این محیط بیرون شهری را بیشتر از همیشه دلپذیر و جذاب کند.

برای شروع کار طراحی ویلا و یا نوسازی آن در اولین مرحله نوبت به کشیدن یک طرح اولیه و آوردن آن چه که می خواهید بر روی کاغذ است. پس از آن باید با یک طراح حرفه ای مشورت کنید؛ کسی که به اصول ساخت و ساز و قوانین بازسازی ساختمان آشنایی کامل دارد. طرح تان را به او نشان دهید و در موردش با او مشورت کنید.

معمارها، نقشه بردارها و مهندسان متخصص و حرفه ای را انتخاب کنید. انتخاب متخصص حرفه ای و کار کشته باعث جلو رفتن سریعتر کار بر طبق اصول بازسازی ساختمان خواهد شد. با استخدام متخصص برای طراحی ویلا می توان پیگیری امور مربوط به دریافت گواهینامه ها و مجوزها را شروع کرد تا پس از آماده شدن مجوزها، روند بازسازی ویلا و یا نوسازی آن آغاز شود.

در این مرحله از طراحی ویلا و بازسازی آن باید به کمک تیم متخصص و مدیر پروژه، هزینه های مختلف  (با در نظر گرفتن نرخ تورم) شامل هزینه مواد و مصالح، دستمزد کارگران، هزینه های نوسازی، هزینه های ثابت، هزینه های بیمه کارگران، مشخص کردن نوع مواد و مصالح و همچنین تعیین میزان بودجه را برای چگونگی پیشرفت پروژه مشخص کنید.

مانند دیگر پروژه های ساختمانی، برنامه ریزی نقش خیلی مهمی در طراحی ویلا و ساخت آن دارد. با برنامه ریزی می توان روند پیشرفت پروژه را کنترل و مدیریت کرد. مشخص کردن زمان لازم برای اخذ مجوزها بدون اتلاف وقت، تعیین زمان بندی برای اعلام گزارش کار تیم استخدامی پروژه ساخت ویلا و زمان بندی اتمام کار در زمان مقرر بر اساس برنامه ریزی انجام شده از مواردی هستند که برنامه ریزی برای آنها باید صورت بگیرد.



به "چطور بازسازی ویلا را انجام دهیم؟" امتیاز دهید

7 کاربر به "چطور بازسازی ویلا را انجام دهیم؟" امتیاز داده اند | 3.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بازسازی ویلا را انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252