برنامه ایتالیا برای بازسازی بناهای قدیمی

برای بسیاری از گردشگران و مردم نقاط مختلف جهان، کشور ایتالیا به خاطر سازه های فوق العاده زیبا و تاریخیش شناخته شده است. اما سرپا بودن این سازه های گاها چند هزار ساله، به لطف برنامه منسجم بازسازی ساختمان های قدیمی در این کشور بوده است.

برنامه ایتالیا برای بازسازی بناهای قدیمی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، یکی از رشته های تحصیلی در ایتالیا بازسازی ساختمان قدیمی است، چرا که محصلان این رشته دسترسی به بازار کار خوبی هم دارند. دانشجویان برای وارد شدن به این کار نیاز به داشتن علاقه فردی دارند، یعنی اگر تصور می کنید با این رشته قرار است پول زیادی به دست آورید، باید به این نکته توجه کنید که پس از مدتی بازسازی ساختمان قدیمی می تواند خسته کننده شود (اگر عاشق تعمیرات ساختمان ها نباشید).

شهر رم همانند موزه ای بی انتها و بدون سقف است، موزه ای پر از آثار تاریخی و هنری. به همین دلیل است که به شهر ابدی مشهور است. واضح است که حفظ تمام این ساختمان ها و آثار تاریخی از انواع خطرات محیطی، زمان و هزینه‌ی زیادی خواهد داشت. دولت ایتالیا برای کاهش هرینه های تعمیرات کلی و جزئی ساختمان های قدیمی در این کشور، سیاست جالب توجهی را در نظر گرفته است.

حفظ هویت بناهای تاریخی، بالا بردن احساس وطن دوستی در بین مردم، گسترش مفاهیمی فراتر از تعمیرات و نگهداری ساختمان های قدیمی با تبدیل نگاه از منابع درآمدی به سرمایه های ملی و تاریخی، کمک به افزایش موقعیت های شغلی با کارآفرینی، به علاوه فقرزدایی از محرومان، همگی بخشی از این سیاست هستند. بازسازی بناهای تاریخی گاها با کمک فعالان بخش خصوصی انجام می گرد. با ورود بخش خصوصی به پروژه های حفظ و مرمت ساختمان ها و بناهای تاریخی، احساس مسئولیت مردم نسبت به اهمیت حفظ بناهای تاریخی بیشتر شده است.

با بررسی های کارشناسان فعال در حوزه حفظ و نگهداری بناهای تاریخی، مشخص شده است که حفظ و مرمت ساختمان های قدیمی در ایتالیا نتایج مثبتی را در پی داشته است:

کاهش نرخ بیکاری: با توجه به افزایش آمار مهاجران از روستاها به شهرها، با اجرای سیاست های بازسازی ساختمان های قدیمی و بناهای تاریخی و واگذاری کارها به بخش خصوصی، شغل های زیادی برای جویندگان کار فراهم شده است.

معرفی فرهنگ به توریست ها: با کمک به بازسازی مکان های تاریخی، ریشه فرهنگ و تمدن قومیت های مختلف زنده شده و قومیت های محلی در این کشور با جذب توریست و معرفی فرهنگ خود به آنها، بیشتر دیده می شوند.

افزایش تعلق خاطر به فرهنگ و تاریخ در بین ایتالیایی ها: با اجرای طرح دعوت از عموم مردم برای بازسازی هویت فرهنگ و تمدن، احساس ضرورت همکاری و تعلق خاطر به هویت فرهنگی در بین شهروندان قدرت می گیرد.

زنده نگه داشتن هویت تاریخی: با بازسازی ساختمان های قدیمی، چه توسط دولت و یا با کمک گرفتن از بخش خصوصی، مردم هرگز ریشه های تمدن و فرهنگ خود را فراموش نخواهند کرد، چرا که بناهای تاریخی به عنوان نمادهای فرهنگی شاخص، هویت تاریخی مردم را زنده نگه می دارند.



به "برنامه ایتالیا برای بازسازی بناهای قدیمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه ایتالیا برای بازسازی بناهای قدیمی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ایتالیا برای بازسازی بناهای قدیمی"

1 دیدگاه

yasin 2 اردیبهشت 1402

دوست دارم خانه قدیمی ها را باز دید کنم

پاسخ به yasin
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252