بهترین روش کاشی کاری آشپزخانه

یکی از مهم ترین مراحل بازسازی و یا تغییر دکوراسیون آشپزخانه کاشی کاری است. البته این کار باید به بهترین روش انجام شود تا نتیجه رضایت بخش باشد و بازسازی شما با تصورتان مطابقت داشته باشد. در ادامه می خواهیم برخی از بهترین رویکردها برای بازسازی آشپزخانه را با شما در میان بگذاریم.

بهترین روش کاشی کاری آشپزخانه

به گزارش گروه ساختمانی آبان، کاشی کاری بر روی دیوار و کف در در واقع روش یکسانی دارند. طرح کلی کاشی کاری بر روی دیوار مشخص شده و از کف به سقف، کار نصب انجام می شود. کاشی کاری در زمان بازسازی آشپزخانه نیاز به صبر و دقت فراوانی دارد، به خصوص زمانی که از دو طرح کاشی و سرامیک استفاده می کنید، باید طرح اصلی را حفظ کنید.

مهم این است که ملات به خوبی آماده شده و بین کاشی و دیوار قرار گیرد تا چسبندگی لازم ایجاد شود. استفاده از ملات چسب به مقدار کم یا زیاد مشکل ایجاد می کند، در نتیجه نیاز است تا کاشی ها به خوبی با سیمان بندکشی شوند. برای دیوار پشت گاز بهتر است از کاشی فلزی استفاده کنید، زیرا امنیت آن در مقابل آتش سوزی و حرارت بیشتر است.

بهتر است کاشی های فلزی 60 سانتی را استفاده کنید. آن ها را با دستگاه برش دهید. برای پشت گاز کاشی های بزرگ می‌ تواند مناسب تر باشند. کاشی های فلزی را می توان به شکل های متفاوتی به دیوار چسباند، ولی بهترین روش استفاده از چسب اپوکسی است. هر 15 سانتی متر را با تفنگ میخکوب میخ بزنید.

کاشی های چسبی قدیمی سنگین هستند و به سختی به دیوار می چسبند. ولی کاشی های امروزی طراحی بهتری دارند و این مشکل را حل کرده اند. این کاشی ها 30 در 30 هستند، اما می توانید آنها را بر طبق اندازه مورد نظر خود برش دهید. پوسته پشت سرامیک کنده می شود و سرامیک به دیوار می چسبد. پس از این که نصب آن ها انجام شد، باید مانند سرامیک های دیگر از آن ها مراقبت کنید.

کاشی کاری یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه است، به خصوص در زمان حال حاضر که کاشی ها در طرح ها و رنگ های بسیاری متنوع در دسترس هستند. البته برای کاشی کاری آشپزخانه باید به نکات مختلفی توجه شود.

در زمان بازسازی آشپزخانه اگر دیوار از قبل کاشی شده باشد، شاید نیازی نباشد که کاشی های قبلی را از دیوار جدا کنید. البته این روزها کاشی کاری دیوارهای آشپزخانه نسبت به گذشته بسیار آسان تر شده است. چسب های مخصوص به صورت پودری و ملات برای چسباندن کاشی ها استفاده می شوند. قبل از چسباندن کاشی ها ابتدا باید دیوارها تمیز شوند.

نصب کاشی آشپزخانه بر روی دیوارهای کثیف و روغنی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. با استفاده از یک دستمال گرد و غبار و روغن را از روی دیوار پاک کنید تا سطح چسبندگی کاشی و دیوار بیشتر باشد. از کف تا ارتفاع کابینت ها را برای کاشی کاری در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین نکات در کاشی کاری در بازسازی آشپزخانه هم سطح کردن دیوار است.

بهتر است جهت جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافی کاشی های لق را از محل خارج کنید. نکته مهم دیگر تراز کردن کاشی ها هنگام چسباندن است. حتی یک اختلاف سطح جزئی هم در آخر کار را خراب می کند. کاشی کار از شاقول برای تراز کردن خط کاشی ها استفاده می کند. یک نکته مهم را در بازسازی آشپزخانه فراموش نکنید، همیشه کاشی های درجه یک و مرغوب را بخرید.

طول و عرض فضای بین کابینت ها را اندازه گیری کنید تا متراژ کاشی مورد نیازتان به دست آید. اگر از رنگ کاشی های قبلی خسته شده اید، باید تمامی دیوارهای آشپزخانه را مجددا کاشی کاری کنید. بهتر است همیشه یکی یا دو متر کاشی اضافی خریداری کنید. همیشه احتمال شکستن چند کاشی و سرامیک در زمان بازسازی ساختمان وجود دارد. در یک دکوراسیون شیک دیوارها تا سقف با کاشی و سرامیک پوشیده نمی شوند. ارتفاع کاشی کاری آشپزخانه در واقع بالاترین نقطه کابینت دیواری باید باشد.



به "بهترین روش کاشی کاری آشپزخانه" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین روش کاشی کاری آشپزخانه" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش کاشی کاری آشپزخانه"

1 دیدگاه

معصومه میرشکاری صحرایی 3 اسفند 1402

خوب بود فوقالعاده

پاسخ به معصومه میرشکاری صحرایی
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252