تعویض پنجره های قدیمی در بازسازی بنا

پنجره های قدیمی معایب زیادی دارند که از آن جمله می توان به ایمنی پایین، خطرناک بودن به خاطر نوع شیشه های مورد استفاده در آنها و همچنین کارایی بسیار ضعیف در ایجاد عایق حرارتی و صوتی اشاره کرد. پس بهتر است در بازسازی ساختمان به فکر تعویض آنها باشید.

تعویض پنجره های قدیمی در بازسازی بنا

به گزارش گروه ساختمانی آبان، در زمان بازسازی ساختمان و تعویض پنجره‌‌ های قدیمی با پنجره دوجداره upvc بدون تخریب، ابتدا باید لنگه‌‌ ها و شیشه‌‌ ها از جای خود بیرون آورده شوند. در صورت نیاز به برش برخی از بخش ها، این کار با استفاده از دستگاهی مخصوص انجام خواهد شد. در قدم بعدی، پنجره دوجداره upvc روی فریم‌‌ های قبلی قرار داده شده و با پیچ به آن اتصال داده می شود. سپس با چسب درزگیری و فوم، دور تا دور پنجره را می ‌‌پوشانند تا کاملا عایق شود.

نکته مهم در فرآیند نصب پنجره در زمان بازسازی ساختمان، اندازه ‌‌گیری دقیق آن است. با گذشت زمان و فشار مصالح ساختمانی، در اندازه اولیه چهارچوب پنجره تغییراتی به وجود می ‌‌آید. در نتیجه نصب دقیق پنجره دوجداره، نیازمند اندازه ‌‌گیری های صحیح است. طرح پنجره دوجداره جدید باید با مدل قبلی نصب ‌‌شده متناسب باشد، تا هیچ ‌یک از بخش ‌‌های پنجره قدیمی مشخص نشوند و یا کمتر در دید باشند.

پنجره‌‌ باید به طریقی نصب شود تا استفاده از آن ‌‌برای همه میسر باشد. امنیت و نحوه باز شدن از نکات مورد توجه است. انتخاب پروفیل مناسب برای این کار هم بسیار مهم است، چرا که پروفیل باید تمام قاب پنجره قبلی را در برگیرد. استفاده از شیشه دوجداره صنعتی با کیفیت بالا، انتخاب نوع مرغوب upvc و یراق ‌‌آلات از دیگر نکات مهم در فرآیند نصب پنجره جدید است. قبل از نصب پنجره دوجداره باید لوازم آسیب ‌‌پذیر خانه مانند فرش و مبل ‌‌ها را از محل نصب دور کرده و یا آن‌‌ ها را با پارچه یا کاور بپوشانید تا از نشستن گرد و براده بر روی آن‌‌ها جلوگیری شود.



به "تعویض پنجره های قدیمی در بازسازی بنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویض پنجره های قدیمی در بازسازی بنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252