تفاوت بازسازی ملک و نوسازی آن

در دنیای ساخت و ساز بعضی عبارت ها و اصطلاح ها به غلط در بین افراد جا افتاده اند. یکی از آنها به کار بردن عبارت های نوسازی و بازسازی به جای همدیگر است. این دو کار تفاوت های فراوانی با هم دارند. می خواهیم در ادامه در مورد این تفاوت ها صحبت کنیم.

تفاوت بازسازی ملک و نوسازی آن

به گزارش گروه ساختمانی آبان، عبارت های بازسازی و نوسازی معمولا به اشتباه به جای یکدیگر به کار برده می شوند. بسیاری از افراد فکر می کنند که مترادف هم هستند. در ادامه می خواهیم تفاوت نوسازی و بازسازی ساختمان را برایتان توضیح دهیم.

وقتی یک ساختمان به قدری قدیمی شده و زیرساخت های آن تا حدی ضعیف شده اند که در صورت عدم انجام تعمیرات منجر به خرابی و نابودی ساختمان می شود، در این حالت اقداماتی برای افزایش عمر بنا انجام می شوند. این عملیات بازسازی نام دارد و در آن تلاش می شود تا شکل کلی و اصلی ساختمان تغییر چندانی نکند. مانند بسیاری از بناهای تاریخی که با بازسازی و تعمیرات آنها از نابودی بنا به مرور زمان جلوگیری می شود.

در مقابل عبارت نوسازی با بازسازی کاملا متفاوت هستند، چرا که عملیاتی که در این جهت انجام می شود خیلی از مواقع منجر به تغییرات اساسی در ساختمان می شوند. به طور کلی می توان گفت که هدف از نوسازی ساختمان، تبدیل آن به یک مکان جدید با ظاهری زیباتر و جدیدتر از قبل است. اما بازسازی صرفا برای افزایش پایداری و مقاومت ساختمان در اثر تخریب و عوامل طبیعی به کار می رود.

برای انجام بازسازی و یا نوسازی آپارتمان، یک ساختمان مسکونی، بنای تاریخی، مجتمع های چند طبقه، بیمارستان و مکان های دیگر باید با توجه به قوانین بازسازی ساختمان که از طرف شهرداری به تصویب رسیده اند اقدام کنید. شما باید مراحل قانونی آن را به صورت کامل انجام دهید تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.

شما می توانید در وبسایت گروه آبان اطلاعات کامل و مفیدی در مورد نحوه و چگونگی بازسازی خانه و دیگر مکانها به سدت اروید و سپس طبق آیین نامه های بازسازی، بدون هیچ مشکل و ضرر و زیانی عملیات بازسازی ساختمان خود را شروع کنید.



به "تفاوت بازسازی ملک و نوسازی آن" امتیاز دهید

1 کاربر به "تفاوت بازسازی ملک و نوسازی آن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بازسازی ملک و نوسازی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252