دومین کتابخانه قدیمی آذربایجان غربی در گیر و دار تخریب و بازسازی!

اقصی نخشی پور، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سردشت، در اولین جلسه این انجمن در امسال، گفت: کتابخانه عمومی ابن سینا که زمان تاسیس آن به سال 1342 برمی شود، دومین کتابخانه قدیمی استان آذربایجان غربی است بوده و این نشان از توجه مردم فرهیخته این شهرستان از قدیم الایام به کتاب و کتابخوانی دارد.

دومین کتابخانه قدیمی آذربایجان غربی در گیر و دار تخریب و بازسازی!

به گزارش گروه ساختمانی آبان، وی در ادامه به اعتبارت پروژه تخریب و بازسازی کتابخانه ابن سینا از سال 96 تا سال 98 اشاره نمود و اضافه نمود: متاسفانه با وجود پیگیری های متعدد هنوز پروژه این کتابخانه به مرحله اجرا نرسیده است و این موضوع باید به وسیله مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیری گردد.

نخشی پور از مسئولین درخواست کرد تا با جدیت در این امر، اداره کل کتابخانه های عمومی را در رسیدن به نقطه مطلوب کمک نمایند.

در ادامه این جلسه خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، به آیین نامه ها و قوانین اقتصادی نهاد کتابخانه های عمومی اشاره نمود و اضافه نمود: شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت کتابخانه های عمومی دخیل هستند.

وی خواهان مساعدت ارگان های دخیل برای تسریع در فرایند ساخت و بازسازی کتابخانه های عمومی فرسوده به ویژه کتابخانه عمومی ابن سینا در شهرستان سردشت شد.

معصومی در ادامه سخنان با بیان اینکه با وجود تعطیلی کتابخانه های عمومی فعالیت های کتابخوانی و کتابخانه ها به وسیله فضای مجازی ادامه دارد، گفت: در چند هفته اخیر مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با پیش بینی راهکارهای مختلف و در نظر دریافت پروتکل های بهداشتی و پس از اطمینان از حفظ سلامتی اعضا و کتابداران، پیگیر بازگشایی کتابخانه های عمومی سراسر کشور هستند تا مطابق مقررات و ضوابط ستاد ملی کرونا، خدمات حضوری به مراجعان از سر گرفته گردد.

ناصر خداکمک، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی هم در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت سلامت روان در توسعه فرهنگ جامعه، جهت پیگیری فرایند بازسازی کتابخانه ابن سینا قول مساعد داد.

پیگیری تغییر نقشه کتابخانه ابن سینا به وسیله اداره راه وشهرسازی با نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور، واگذاری تخریب و بازسازی ساختمان این کتابخانه به پیمانکار، پیگیری احداث کتابخانه و مجتمع فرهنگی در شهرهای ربط و میرآباد، پیگیری فرایند ساخت کتابخانه نیمه تمام شهر نلاس، پیگیری موضوع پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی، واگذاری اتاقی برای رئیس اداره کتابخانه های سردشت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهت انجام امورات اداری و پیگیری انتقال موقت کتابخانه ابن سینا از محل کنونی به ساختمان اداره تبلیغات اسلامی تا زمان بازسازی کتابخانه از مصوبات این جلسه بود.



به "دومین کتابخانه قدیمی آذربایجان غربی در گیر و دار تخریب و بازسازی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کتابخانه قدیمی آذربایجان غربی در گیر و دار تخریب و بازسازی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252