راهکارهای نوردهی در زمان مرمت ساختمان

در بخش قبلی برخی از راهکارها برای اضافه کردن مقدار نور طبیعی در خانه را بازگو کردیم. در ادامه می خواهیم روش های متعدد دیگری را به شما معرفی کنیم که با به کار بردنشان در زمان بازسازی ساختمان می توانید محیطی پر نور و با نشاط داشته باشید.

راهکارهای نوردهی در زمان مرمت ساختمان

به گزارش گروه ساختمانی آبان، به کار نبردن پرده های کلفت و تیره و به جای آن استفاده از پرده های روشن، حریر و ظریف تاثیر زیادی در افزایش نور در خانه دارد. پرده های کرکره ای انتخابی مناسب هستند، چرا که هم زیبا بوده و هم می توان با استفاده از آنها میزان نور را کنترل کرد. خیلی مهم است که شیشه ها شفاف باشند. شیشه ها را تمیز نگه دارید، چرا که تمیزی در عبور نور از شیشه تاثیر زیادی دارد و راه حلی کم هزینه و ساده است.

برای بازسازی ساختمان می توانید به جای استفاده از درهای چوبی از درهای شیشه ای استفاده کنید و برای حفظ حریم خصوصی شیشه ها را مات انتخاب کنید. تصمیم در مورد رنگ دیوار را قبل از بازسازی خانه بگیرید. رنگی را انتخاب کنید که تیره نباشد و در ضمن رنگی نباشد که نور را در خود محو می کند. پیشنهاد می کنیم از رنگ های روشن، کاراملی و خنثی مانند خاکستری استفاده کنید تا نور بهتر منعکس شود.

استفاده از رنگ روشن باعث می شود فضای خانه بزرگتر دیده شود. رنگ روشن راحت تر با دکوراسیون خانه هماهنگ می شود. رنگ ها بر روحیه انسان تاثیر مستقیم می گذارند. به کار نبردن رنگ تیره و استفاده از رنگ روشن، روحیه ساکنان را بهبود می بخشد.

استفاده از سطوح براق در آشپزخانه مانند به کار بردن سینک های براق، کف پوش روشن و براق و کابینت های روشن باعث بیشتر شدن انعکاس شده و در نهایت آشپزخانه روشن تری ایجاد می شود.



به "راهکارهای نوردهی در زمان مرمت ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای نوردهی در زمان مرمت ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252