سمینار معماری ایرانی در ایتالیا

سمینار معماری ایران با عنوان خشت و آیینه، معماری معاصر در ایران در ایتالیا برگزار گردید.

سمینار معماری ایرانی در ایتالیا

به گزارش گروه ساختمانی آبان، بیش از یکصد و پنجاه معمار تراز اول ایرانی و ایتالیایی به همراه اساتید دانشگاه ها، محققین و دانشجویان این رشته در این همایش که در معتبرترین محل اجتماعات معماران ایتالیایی برگزار گردید، شرکت کردند.

در این سمینار علاوه بر نمایشگاهی از پانل طرح های مورد آنالیز، کلیه مقالات به شیوه چند رسانه ای و با پخش تصاویر نماها، طرح ها و برش ها ارائه شد و با توجه به کیفیت بالای محتوای مباحث ارائه شده، بسیاری از دانشکده های معماری شهر رم، شرکت در آن را برای دانشجویان معادل گذراندن 3 واحد درسی محاسبه کردند.

ابوالحسن حاتمی معمار ایرانی مقیم ایتالیا در این سمینار توضیحات مختصری را با اشاره به تناسب معماری با ویژگی های جغرافیایی، اقلیمی و فرهنگی ایران زمین ارائه کرد و به دنبال او حسین ماهوتی پور و مهوش عالمی به معرفی 15 طرح معماری معاصر ایران پرداختند که با استقبال حضار روبرو شد.

برپایه این گزارش، انتونینو ساجو و السندرا د چزاریس دو معمار ایتالیایی از دانشگاه ساپیئنتزا شهر رم و لودوویکو میکارا از دانشگاه پسکارا ضمن ارائه گزارشی اجمالی از کارگاه آموزشی با موضوع شیوه های احیاء و کاربری های نوین کاروانسراهای کویری ایران، کتاب دو زبانه (فارسی- ایتالیایی) ایران، شهرها، مسیرها، کاروانسراها که با مشارکت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به چاپ رسید را معرفی کردند.

لازم به ذکر است که این کتاب قرار است روز 21 فروردین ماه به مناسبت ماه فرهنگی ایران در محل موزه ملی هنرهای شرقی شهر رم رونمایی گردد.

مارگریتا گوچونه رئیس بخش معماری موزه MAXXI هنرهای قرن بیست و یک شهر رم ضمن تاکید بر اهمیت آنالیز معماری در زمینه فرهنگی، آمادگی موزه متبوع خود برای برپایی نمایشگاهی از پانل های همایشخشت و آیینه را اظهار داشت.

این همایش به همت انجمن معماران ایرانی در ایتالیا و مشارکت خانه معماران رم؛ گروه معماران رم و حومه؛ بخش معماری موزه هنرهای قرن بیست و یکم رم برگزار گردید.



به "سمینار معماری ایرانی در ایتالیا" امتیاز دهید

5 کاربر به "سمینار معماری ایرانی در ایتالیا" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمینار معماری ایرانی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252