ضرورت بازسازی ملک قدیمی

بازسازی ساختمان قدیمی یکی از ضرورت های شهرهای امروزی است، چرا که وجود ساختمان های قدیمی علاوه بر تخریب چهره شهر می تواند آسیب هایی به شهروندان بزند. به همین خاطر این ساختمان ها باید به بهترین شکل بازسازی شوند.

ضرورت بازسازی ملک قدیمی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، هر نوع ساختمانی مانند آپارتمان، برج های بلند، اماکن تاریخی و همچنین منازل معمولی یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که تمامی این ساختمان ها  با گذر زمان کهنه و فرسوده می شوند، البته عمر مفید ساختمان هایی که امروزه در حال ساخت هستند، بسیار کمتر از سازه ها و بناهای تاریخی است. عمر مفید برج ها و سازه های آپارتمانی و همچنین خانه ها در ایران به طور میانگین بین 50 الی 60 سال است. این عدد با توجه به کیفیت مصالح، روش معماری و بازه زمانی تعمیرات می تواند افزایش و یا کاهش داشته باشد.

از نظر اقتصادی بازسازی ساختمان قدیمی بسیار اقتصادی تر و عاقلانه تر از ساخت یک ساختمان جدید است. برای کسانی که مزایا و معایب بازسازی ساختمان قدیمی را مقایسه می کنند، زمان فاکتور بسیار مهمی به حساب می آید. صاحبخانه هایی که به طور فصلی از منزل خود استفاده می کنند، قطعا دوست ندارند از زمان تعطیلات و مسافرت آن ها کاسته شود.

بازسازی خانه قدیمی شاید در ابتدا خوشایند به نظر بیاید، اما این کار محدودیت های خودش را دارد. بزرگ ترین مزیت آن این است که به شما اجازه می دهد تا در محله ای که دوست دارید بمانید. از دیگر مزایای بازسازی ساختمان قدیمی می توان به مصرف بسیار کمتر مصالح ساختمانی نسبت به ساخت ساختمان جدید، نیاز به نیروی انسانی کمتر، نیاز به زمان کمتر جهت اتمام پروژه، امکان تغییرات داخلی فراوان در ساختمان، افزایش عمر مفید ساختمان بین 10 الی 20 سال و افزایش ارزش ملکی ساختمان اشاره کرد.



به "ضرورت بازسازی ملک قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بازسازی ملک قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252