طراحی ویلای کلاسیک

طراحی ویلا به سبک کلاسیک به دلیل زیبایی و نقش و نگار آن از گذشته تا به حال یکی از محبوب ترین ها بوده است.

طراحی ویلای کلاسیک

به گزارش گروه ساختمانی آبان، مبدا طراحی ویلا به سبک کلاسیک به دوران رنسانس در رم برمی گردد. به طور معمول در طراحی ویلای کلاسیک از ستون های بلند، سرستون، مجسمه های تزئینی، طاق و قوس ها و تزئینات دیگر استفاده می شود. در طراحی ویلا از نوع کلاسیک مواد مصرفی، ترکیب حجمی و طراحی نما غلظت کمتری نسبت به طراحی ویلای مدرن دارد چرا که در طراحی ویلای کلاسیک بیشتر از نمای سنگ استفاده می شود. نورپردازی در طراحی نمای کلاسیک بسیار مهم بوده و به زیبایی و جذاب بودن آن کمک می کند.

به کاربردن سنگ، دیوارهای بلند، ستون های بلند، پنجره های متقارن و بلند، ابزارها، مبلمان استیل و سلطنتی، مجسمه ها و اشیاء تزیینی، آینه های قدی، کاغذ دیواری از عواملی هستند که باعث محبوبیت هر چه بیشتر سبک کلاسیک شده اند. به کاربردن رنگ سفید، کرم، رنگ های پخته و غنی و نور طبیعی و مصنوعی در طرح های داخلی از دیگر ویژگی های ویلاهایی هستند که به سبک کلاسیک طراحی شده اند.

در طراحی ویلای کلاسیک از زاویه های نرم به جای استفاده از زاویه های تیز استفاده می شود. در طراحی ویلا به سبک کلاسیک برای القای حس آرامش از خطوط منحنی دار استفاده می گردد. جدا از طرح ساختمان در دکوراسیون داخلی ویلا از مبلمان گرم و نرم و تعداد زیادی کوسن استفاده می شود. فرش های دستبافت و گرانقیمت یکی دیگر از المان هایی است که در دکوراسیون ویلای کلاسیک از آن استفاده می شود.
تقارن یک اصل جدانشدنی از طراحی ویلای کلاسیک به شمار می رود.

هزینه طراحی ویلای کلاسیک

سبک کلاسیک به خاطر استفاده از ابزارها و تزئینات، متریال سنگ و... هزینه ساخت بالایی دارد. برای کاهش هزینه طراحی ویلای کلاسیک می توان نمای سنگی را با سیمیانی جایگزین کرد و یا تزئینات طرح را کمی کاهش داد.



به "طراحی ویلای کلاسیک" امتیاز دهید

3 کاربر به "طراحی ویلای کلاسیک" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلای کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252