طراحی ویلا دوبلکس

داشتن یک ویلای دوبلکس، لذت بودن در این خانه بیرون شهری را دو چندان می کند؛ به خصوص وقتی به درستی و با فکر طراحی و ساخته شود. طراحی ویلای دوبلکس امکاناتی را در اختیار ساکنانش قرار می دهد که در ویلاهای یک طبقه وجود ندارند. این نوع ویلاها برای خانواده ها یک گزینه عالی هستند، جایی که هر کسی می تواند فضای کسب آرامش مختص خودش را داشته باشد.

طراحی ویلا دوبلکس

به گزارش گروه ساختمانی آبان، طراحی ویلا دوبلکس اصول تقریبا ثابتی دارد؛ اما آن بخشی که تفاوت های بزرگ و بارز ایجاد می کند و می تواند یک فضای آرامش بخش و ایده آل ایجاد کند، رعایت نکات بسیار کوچک اما بسیار مهم هست. رعایت این نکات ویلایی را می سازد که با ورود به آن احساس دلنشین و مفرحی خواهید داشت و این تفاوت ها را احساس خواهید کرد. در ادامه برخی از نکات شاید کوچک اما حیاتی طراحی ویلای دوبلکس را با شما مرور می کنیم. با رعایت این نکته ها، طراحی ویلا دوبلکس شما یک طراحی خیره کننده خواهد بود که لذت آن نصیب خودتان و اطرافیانتان خواهد شد.

در یک زمین بزرگ بهترین مکان برای طراحی ویلای دوبلکس شمالی ترین بخش است. خورشید از سمت مشرق طلوع می کند و در طول روز (با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران)، متمایل به جنوب به سمت مغرب حرکت می کند. در  طراحی ویلا اگر مطابق این جهت نمایی عمل کنید، نتیجه ای عالی برای دریافت نور و صرفه جویی در مصرف انرژی خواهید دید. در این حالت نمای ویلا دوبلکس شما هم به سمت خورشید خواهد بود؛ نور خورشید در ساعت های میانی روز می تواند فضای داخلی ویلای شما را به خوبی روشن نگه دارد.

توجه به اندازه فضاها، ابعاد اتاق ها و ارتفاع سقف ها در طراحی ویلا با طراحی یک آپارتمان بسیار متفاوت است. برای مثال آپارتمان ها محدودیت های بسیار زیادی برای گرفتن نور طبیعی دارند، در حالی که یک ویلای دوبلکس چنین محدودیت ندارد. پس در زمان طراحی ویلا دوبلکس توجه داشته باشید که در حال طراحی آپارتمان نیستید. طراحی داخلی ویلا اهمیت زیادی دارد چرا که این فضا قرار است حداکثر آرامش را به ساکنان ارائه دهد. اگر مهمان های زیادی خواهید داشت و همچنین از داشتن فضاهای بزرگ لذت می برید، به سالن اصلی خانه توجه فراوانی کنید.

شما می توانید به جای یک سالن بزرگ، دو یا حتی سه سالن برای ویلا دوبلکس در نظر بگیرید. چنین طرح جداکننده ای می تواند کمک بزرگی به طراحی ویلا دوبلکس شما کند و محل قرار گرفتن اتاق ها را مشخص کند. در بخش هایی از ساختمان که در معرض تابش نور مستقیم خورشید هستند، از پنجره های کف تا سقف و بزرگ استفاده کنید. محل قرارگیری پله های ارتباطی طبقات، یکی از مهمترین نکات در طراحی ویلا دوبلکس است. شما باید بهترین محل را برای پلکان انتخاب نمایید. حتما دقت کنید پله ها جلوی ورود نور را نگیرند، فضاهای اصلی را اشغال نکنند و امکان دسترسی از بخش های پایینی و بالایی پله به قسمت های دیگر ویلا به راحتی وجود داشته باشد.



به "طراحی ویلا دوبلکس" امتیاز دهید

3 کاربر به "طراحی ویلا دوبلکس" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا دوبلکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252