طراحی ویلا چگونه باید باشد؟

ویلاها همواره گزینه هایی برای دور شدن از زندگی روزمره شهری و بودن در فضایی آرامش بخش بوده اند؛ مکان هایی که ساخته می شوند تا بتوانند این تجربه متفاوت از زندگی را هر چند برای دوره ای کوتاه به صاحبانشان ارائه دهند. به همین خاطر است که طراحی ویلا نیازمند به کارگیری ملزومات و توجه به نکاتی است که بتوانند این نتیجه مطلوب را ایجاد کنند.

طراحی ویلا چگونه باید باشد؟

به گزارش گروه ساختمانی آبان، مهم ترین نکته ها در طراحی ویلا، ایجاد فضاهای بزرگ با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی محیط است. طراحی باید به گونه ای باشد دیوارهای پیرامونی علاوه بر داشتن وظیفه جدا کردن فضای داخلی و خارجی، دسترسی به فضای خارجی را به گونه ای هنرمندانه فراهم سازند. پیشنهاد می شود برای یک طراحی جذاب امروزی، از معماری دوبلکس و سقف های بلند استفاده کنید. در این مدل از طراحی ویلا، فضاهای عمومی و خصوصی، برای استفاده مناسب تر کاربران از یکدیگر جدا شده است.

وجود درهای بازشونده بزرگ هم نکته بسیار مهمی است که میتواند در بعدازظهرها و غروب، فضای داخلی را به فضای خارجی متصل کرده و باعث افزایش بهره وری نوری و نشاط ساکنان شود. پس از طراحی فضاهای داخلی ویلا، نوبت به طراحی فضای خارجی  ویلا می رسد. هدف از استفاده از فضای بیرونی ویلا، لذت بردن از فضای سبز و آب و هوای دلچسب محیط است، در نتیجه طراحی این بخش می بایست به گونه ای باشد که حداکثر کارایی و رضایت ساکنان را ایجاد کند.

قرار دادن صحیح بخش هایی مانند آلاچیق، باربیکیو، آبنما و استخر از مهم ترین بخش های طراحی ویلا است. باغچه های گل کاری شده، فضای سبز زیبا، چیدمان صحیح درختان و انتخاب نوع پوشش گیاهی منطبق با محیط، تاثیر مهمی در زیبایی فضای ویلا و بدل کردن آن به یک مکان دوست داشتنی و عالی دارند.

استفاده از فناوری های روز جهان در زمینه تامین برق مصرفی از طریق پنل های خورشیدی، تامین آب گرم با به کارگیری آبگرمکن های خورشیدی، تجهیز تمامی فضاها به سیستم های امنیتی و کنترل از راه دور آنها، استفاده از آبیاری قطره ای در فضاهای بیرونی و هوشمندسازی آن، از مواردی است که یک طراحی ویلا، باغ یا باغچه را دارای مزیت رقابتی می کند. در ضمن نورپردازی جذاب و البته کاربردی، هم در داخل و هم در خارج و همچنین نورپردازی بین گیاهان و درختان و استفاده از سیستم های هوشمند در این زمینه نیز از مهم ترین نکات قابل توجه در طراحی ویلا با یک رویکرد مدرن و هوشمندانه است.



به "طراحی ویلا چگونه باید باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا چگونه باید باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252