عایق صدا کردن در بازسازی بناهای فرسوده

یکی از انواع بازسازی ساختمان عایق صدا کردن اتاقهای آن است. با این کار از دست صداهای زننده خودروها، سیستم‌های صوتی خودروها و صدها نوع صدای زننده دیگر راحت خواهید شد. با این وجود، می‌توانیم با عایق صدا کردن کل خانه یا حداقل بخش‌هایی از آن، حجم قابل ‌توجهی از این سر و صدا را کاهش دهیم. عایق صدا کردن اگر به شکلی کاملاً حرفه‌ای انجام گیرد، می تواند تمام صداهای اضافی و آزاردهنده را از بین ببرد. در این مقاله شما را با روش‌‌های عایق کاری صدا در بازسازی ساختمان آشنا خواهیم کرد.

عایق صدا کردن در بازسازی بناهای فرسوده

به گزارش گروه ساختمانی آبان، عایق صدای در ورودی

سطح عایق کاری صدا یکی از توقعاتی است که برخی  از مشتریان بازسازی ساختمان ترجیح می دهند، بعد از اجرای آن، بهتر از گذشته شود. اگر صداهای خانه همسایه روبرویی رو می شنوید، به احتمال زیاد حفره‌های هوایی زیادی در در ورودی خانه‌ شما وجود دارد. صدا همراه با هوا به یک محیط وارد می‌شود و اگر حفره‌ای می‌بینیم که از درون آن نور دیده می‌شود، مطمئن باشید که صدایی که می شنوید از آن حفره بیرون می‌آید.
اگر فضای خالی زیادی در زیر در خانه وجود دارد، می‌توانیم از یک درزگیر مخصوص درهای ساختمانی برای پوشاندن این فضا استفاده کنیم. اگر پس از نصب درزگیر، در به صورت کامل بسته نشد، از کف مخصوص ضد هوا و باد در دور تا دور باقی در استفاده کنید.

استفاده از پرده‌های مخصوص در برای عایق کاری صدا

با استفاده از پرده های جلوی در می‌توان تا حدی از ورود صدا جلوگیری کرد. به طور معمول این پرده‌های مخصوص کمی صخیم بوده و رنگی تیره دارند.

استفاده از پنجره‌های دوجداره

استفاده از پنجره های دوجداره در بازسازی ساختمان، تاثیر محسوسی در کاهش صداهای ورودی به خانه دارد. همچنین استفاده از پرده‌های ضد صدا منجر به تاریکی خانه می شود پس بهتر است از پنجره های دو جداره استفاده نمایید. 

کاهش صدای انعکاس‌شده

استفاده از فرش و قالی در کف خانه بهترین راه برای کاهش صداهای انعکاس شده از سطوح سختی همچون دیوار، کف و سقف خانه است. برای کاهش انعکاس صدا، می‌توانیم دیوارها و حتی سقف را با یک سطح نرم بپوشانیم. در این صورت، سر و صدای بیرون از ساختمان یا درون آن مثل صدای جاروبرقی، منعکس نخواهد شد.

قرار دادن کتابخانه

اگر دلایل نفوذ صدا به داخل دیوارهای خانه نازک هستند و صدا به راحتی از آن‌ها عبور می‌کند، بهتر است از وسیله‌ای مانند کتابخانه که بتواند کل آن دیوار را بپوشاند استفاده کنیم. با اضافه کردن اجسام مختلف در برابر دیوار، می‌توانیم از رد شدن صدا جلوگیری کنیم.

استفاده از پنل‌های آکوستیک

پنل های آکوستیک که به دیوارها نصب می شوند. پنل‌های آکوستیک انواع مختلفی دارند و برخی از آن‌ها برای جلوگیری از انعکاس صدای داخلی طراحی شده‌ و برخی دیگر، مانع به شدت موثری برای ورود صدا از منابع خارجی هستند. پنل آکوستیک بسته به چگالی که دارد می تواند مانع خوبی برای صداهای آزاردهنده باشد.



به "عایق صدا کردن در بازسازی بناهای فرسوده" امتیاز دهید

2 کاربر به "عایق صدا کردن در بازسازی بناهای فرسوده" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایق صدا کردن در بازسازی بناهای فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252