انتخاب مبلمان مناسب برای آلاچیق

برای اینکه در انتخاب مبلمان مناسب برای آلاچیق به بهرتین نتیجه برسید، لازم است نکاتی را بدانید.

انتخاب مبلمان مناسب برای آلاچیق

به گزارش گروه ساختمانی آبان، روزهای بلند بهار و تابستان برترین زمان برای گذران وقت در فضای باز و لذت بردن از آن است. بسیاری از افراد علاقه مند به صرف وعده غذایی خود در زیر نور آفتاب هستند. برای لذت بردن از این شرایط، وجود یک مبلمان باغی در آلاچیق باکیفیت کاملا لازم است.

آیا وقت آن رسیده که صندلی های قدیمی باغ کوچکتان را تعویض کنید؟ آیا در پی تغییر دکوراسیون و ظاهر باغ یا منزل خود هستید؟ در این مطلب شما را با انواع مبلمان باغی که جهت استفاده در محیط های باز طراحی شده اند، آشنا خواهیم کرد.

انتخاب مبلمان مخصوص فضاهای باز در اجرای آلاچیق شبیه به انتخاب مبلمان داخل منزل است و کار چندان دشواری نخواهد بود. تنها دانستن چند نکته شما را در انتخاب مناسب ترین و برترین مبل باغی کمک خواهد نمود.

شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید.

آب و هوای گرم و خشک، میزان رطوبت هوا، بارش منظم باران و غیره از جمله موارد مهمی است که در زمان انتخاب مبلمان اختصاصی فضای باز باید به آنها توجه داشته باشید. به عنوان مثال منطقه ها گرم و خشک سبب ترک خوردن بدنه مبلمان چوبی می شوند و یا استفاده از مبلمان آلومینیومی با وزن سبک در منطقه های با بادهای شدید به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

بعلاوه منطقه های با رطوبت بالا و همراه با نور شدید آفتاب سبب از بین رفتن مبلمان های حصیری خواهند شد. پس حتما حتما پیش از خرید، شرایط آب و هوایی منطقه را در نظر داشته باشید.

مساحت فضای باز را در نظر بگیرید.

ابعاد و شکل فضای باز دیگر نکته مهمی است که باید آن را مدنظر قرار دهید. از فضا و نوع شکل فضای باز برای انتخاب ابعاد و میزان مبلمان بهره ببرید. به طور کلی مبلمان باید به میزان ای باشد که بتوانید در فضای باز به راحتی حرکت نموده و جا به جا شوید. این اصل دقیقا همان نکته ای است که در زمان خرید مبلمان داخلی منزل نیز به آن توجه دارید.

به عنوان مثال استفاده از صندلی ها و میزهای پایه بلند در فضاهای کوچک انتخاب مناسبتری است. زیرا این نوع از صندلی ها در مقایسه با صندلی های معمولی فضای کمتری را اشغال نموده و ابعاد کافی جهت رفت و آمد را در اختیار افراد قرار خواهد داد.

مشخص محل قرارگیری مبلمان

آیا فضای باز منزل شما در معرض بارش قطرات باران و یا نور خورشید است؟ بر روی کف فضای باز از چه چیزی استفاده شده است؟ با آگاهی از این موارد می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

به عنوان مثال اگر کف فضای باز با چمن پوشانده شده است. استفاده از مبلمانی با متریال چوب توصیه نمی گردد. زیرا که رطوبت ناشی از چمن به چوب منتقل شده و در طول زمان سبب از بین رفتن آن می گردد. از طرفی اگر فضای باز در معرض حجم زیادی از نور خورشید واقع شده است، استفاده از مبلمانی همراه با سایبان گزینه ای ایده آل خواهد بود.

توجه به متریال به کار رفته در فراوری مبلمان

برای انتخاب مبلمانی با متریال مناسب باید به سه نکته توجه داشته باشید. شرایط آب و هوایی، میزان مراقبت و شکل ظاهری، نکاتی هستند که باید در زمان انتخاب متریال به کار رفته در مبلمان آنها را مدنظر قرار دهید. بدون شک شما مبلمانی را انتخاب خواهید کرد که با شرایط آب و هوایی محل زندگی تان بیشترین سازگاری را داشته باشد.

بعلاوه میزان مراقبت از مبلمان نیز عاملی بسیار مهم است. به عنوان مثال، مبلمان هایی از جنس آلومینیوم، ساج و رزین به مراقبت احتیاج ندارند. به علاوه مبلمان های آهن فرفورژه نیز از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و گرما برخوردار هستند. مبلمان های ساخته شده با متریال رزین در کنار مقاومت بالا دارای اشکال ظاهری متنوعی بوده و به خوبی سلیقه های مختلف را پوشش خواهد داد.

میزان راحتی شما در هنگام استفاده از مبلمان

یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید مبلمان باغی و ویلایی، راحتی کاربر در هنگام استفاده از آنها است. همیشه مبلمانی را انتخاب کنید که جنس پارچه آن در برابر عوامل مختلف مقاوم باشد. بعلاوه اگر در فصول خنک سال عادت دارید که در فضای باز استراحت کنید، مبلمان های راحتی همراه با بالش قطعا برترین گزینه برای شما هستند.

توجه به نگهداری از مبلمان

معمولا استفاده از فضای باز در فصول سرد چندان جالب به نظر نمی رسد. حتی اگر فضای باز شما دارای پوششی محافظ باشد. امکان آسیب تماشا مبلمان همچنان وجود دارد. از این رو بهتر است که مبلمانی را انتخاب کنید که قابل جمع شدن بوده و بتوان آنها را در داخل منزل نگهداری نمود.

میزان بودجه خود را در نظر بگیرید.

مهم ترین عامل در خرید مبلمان باغی و ویلایی میزان پولی است که می خواهید خرج کنید. اگر در پی خریدی مالی هستید. قطعا می توانید با کمی جستجو گزینه هایی باکیفیت و ارزان را پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که کیفیت بالا همیشه از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.



به "انتخاب مبلمان مناسب برای آلاچیق" امتیاز دهید

3 کاربر به "انتخاب مبلمان مناسب برای آلاچیق" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب مبلمان مناسب برای آلاچیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252