مزیت های بام سبز

روف گاردن یا بام سبز یکی از جدیدترین بازیگران عرصه حفظ محیط زیست و بازگرداندن طبیعت به داخل شهرهای مدرن است. وجود این فضاهای سبز و دلنشین، باعث نشاط ساکنان ساختمان و در ابعاد بزرگتر ایجاد شهرهایی تمیزتر و سالم تر می‌شود.

مزیت های بام سبز

به گزارش گروه ساختمانی آبان، باغ سبز یا همان روف گاردن، یک باغ یا باغچه بر روی پشت بام، سقف خانه و یا دیوارهای ساختمان است. بسترسازی این گونه فضاها با حجم کم خاک صورت خواهد گرفت؛ به همین دلیل به میزان قابل توجهی آب و مواد مغذی برای گیاهان نیاز است. ایده های خلاقانه در زمینه طراحی و اجرای بام سبز و روف گاردن می تواند نقش مهمی در بهبود مشکلات شهری و پایدارسازی محیط زیست و همچنین زیباسازی و طراوت بخشیدن به ساختمان شما داشته باشد.

بام سبز یا روف گاردن یکی از جدیدترین راه حل های دنیا برای غلبه بر مشکلات شهری و استحکام بخشیدن و پایدارتر کردن شهرها از نظر زیست محیطی است. با گسترش شهرنشینی، روند کاهش منابع طبیعی رو به افزایش دارد. پس استفاده از فناوری روف گاردن یا بام سبز از بسیاری جهت ها مقرون به صرفه است.

استفاده از پوشش گیاهی سبز در پشت بام ها یک ایده خیلی جدید نیست. بام های چمنی یک روش ساختمان‌سازی متعارف و سنتی در بسیاری از نقاط جهان بوده اند. تفاوت بین یک بام سبز جدید و روف گاردن سنتی، به تفاوت اهداف و مواد به کار رفته در این دو نوع بام مربوط می شود. استفاده از تجهیزات و امکانات جددد، ظرفیت نگهداری آب و مواد مغذی خاک را بالا برده و مقاومت گیاه و رشد آن را افزایش می دهد. در نهایت این امکان به شما داده می شود تا از تنوع وسیعی از گیاهان بر روی بام خود استفاده کنید. روف گاردن را می توان در مرحله بازسازی و نوسازی بنا به کار برد و به ساختمان زیبایی بخشید.

از مزایای روف گاردن می توان به کاهش جاری شدن آب باران در شبکه فاضلاب و معابر شهری، کاهش هزینه های تهویه مطبوع به خاطر عایق بندی شدن سقف، کاهش هزینه های گرمایش، ایجاد زیستگاه برای جاندارانی مانند پرندگان، پروانه‌ها و زنبورها، ایجاد فضایی لذت بخش برای ساکنان، زیبایی محیط، بهبود کیفیت هوای شهرها و ایجاد فضایی مناسب جهت استراحت و جمع شدن خانواده ها و دوستان اشاره کرد.

برای اجرای یک روف گاردن مهندسان معمار و مشاور محل را بررسی کرده و تغییرات لازم را به سطح سقف اعال می کنند. آنها همچنین محدودیت های وزنی برای ساختمان را در نظر گرفته و ظروف و گیاهان را بر آن اساس انتخاب می کنند. تمامی این کارها را می توانید با خیال راحت به تیم تخصصی ما بسپارید و فقط منتظر دریافت بهترین نتیجه باشید.



به "مزیت های بام سبز" امتیاز دهید

2 کاربر به "مزیت های بام سبز" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت های بام سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252