معرفی انواع کفپوش چوبی

وقتی در حال بازسازی ساختمان خود هستید و نوبت به بازسازی کف خانه می رسد، با انبوهی از انتخاب ها رو به رو خواهید شد. یکی از انواع محبوب کفپوش برای بازسازی خانه، کفپوش چوبی است. این کفپوش انواع گوناگونی دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در ادامه می خواهیم چند تا از این نوع کفپوش را به شما معرفی کنیم؛ کفپوش هایی که برای بازسازی ساختمان ایده ال هستند و می توانند ظاهری زیبا و عملکردی عالی به خانه شما بدهند.

معرفی انواع کفپوش چوبی

به گزارش گروه ساختمانی آبان، در ادامه می خواهیم چند تا از این نوع کفپوش را به شما معرفی کنیم؛ کفپوش هایی که برای بازسازی ساختمان ایده ال هستند و می توانند ظاهری زیبا و عملکردی عالی به خانه شما بدهند.

کفپوش پارکت

کفپوش پارکت، کفپوشی از جنس چوب است. پارکت از ورقه های نازک چوب درختان مختلف ساخته می شود. کفپوش پارکت را با استفاده از چسب به سطح می چسبانند و بعد روی آن را صاف می کنند. در مرحله آخر روی آن را لاک می زنند تا درخشان شود. دو مرحله آخر را هر چند سال یک بار تکرار می کنند تا عمر و زیبایی پارکت بیشتر شود. یکی از مزایای این کفپوش که آن را به گزینه ای خوب برای بازسازی ساختمان تبدیل می کند زیبایی خاص آن است، چرا که چوب واقعی است و خانه شما را گرم و صمیمی نشان می دهد. کفپوش پارکت با هر دکوراسیونی جور است و جلوه مجللی به خانه می دهد.

کفپوش مشمع

کفپوش مشمع کفپوشی است که به وسیله اکسیده شدن روغن تخم کتان به شکل یک ترکیب غلیظ به نام بتن مشمع در می آید. این بتن پس از سرد شدن با رزین و آرد چوب مخلوط شده و به شکل صفحه هایی که بر روی آستر کنفی مالیده شده اند در می آید. این نوع کف پوش به آب و نور حساس است و به راحتی پاره می شود، در نتیجه در زمان بازسازی ساختمان برای نصب آن به نصابان حرفه ای نیاز دارید.

کفپوش چوب پنبه

کفپوش چوب پنبه از پوست درخت بلوط ساخته می شود. استفاده از این نوع کفپوش به طبیعت آسیبی نمی رساند، چرا که هر 9 سال یک بار درخت بلوط پوسته خود را دوباره تولید می کند. کفپوش چوب پنبه برای مکان های کم رفت و آمد و منازل مناسب است. کفپوش چوب پنبه انعطاف زیادی دارد و مقاوم است. این کفپوش عایق خوب برای صدا است و گرما را داخل خود حفظ می کند، در نتیجه عایق مناسبی برای فصل زمستان است.

کفپوش لمینت

یکی از انواع کفپوش ها کفپوش لمینت است. کفپوش لمینت از چند لایه چوب متراکم ساخته می شود که لایه رویی آن را با طرح چوب رنگ آمیزی می کنند. کفپوش لمینت یکی از کفپوش های پر فروش بازار است. از مزایای انتخاب این نوع کفپوش برای بازسازی ساختمان نصب آسان آن است که بدون نیاز به هیچ گونه چسب و ماله ای انجام می شود. چنان چه این کفپوش را روی سنگ و سرامیک نصب کنید هیچ آسیبی به کفپوش زیری نخواهد رسید.

لبه های تکه های کفپوش لمینت خطوطی با نام کلیک وجود دارد که به صورت نر و ماده داخل هم می روند و به این صورت کفپوش نصب می شود. برای عایق کردن لمینت زیر آن یک لایه فوم به ضخامت حداقل 2 میلیمتر قرار می گیرد. از جمله معایب کفپوش لمینت می توان به ایجاد صدا در زمان راه رفتن اشاره کرد. یکی دیگر از معایب لمینت، ضد آب نبودن است، در نتیجه آب به راحتی داخل خطوط میان تکه ها می رود.

کفپوش بامبو

یکی دیگر از انواع کفپوش چوبی مناسب برای بازسازی خانه، کفپوش بامبو است. این کفپوش از چوب بامبو ساخته می شود و به کفپوش دوستدار طبیعت هم مشهور است، چرا که عمر مفید بالای 30 سال دارد و بعد از آن هم قابل تعمیر و بازیافت است.

از معایب این کفپوش آسیب پذیری آن در مقابل نور خورشید است کفپوش در نور مستقیم به راحتی رنگ خود را از دست می دهد، در نتیجه در فضای داخلی بیشترین استفاده را دارد. نصب کفپوش بامبو به دو صورت انجام می شود: اگر سطح نصب از جنس چوب باشد با استفاده از میخ نصب می شود. اگر که هر سطحی غیر از چوب باشد با استفاده از چسب مخصوص نصب می شود.



به "معرفی انواع کفپوش چوبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی انواع کفپوش چوبی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع کفپوش چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252