نحوه کانال کشی کولر آبی در ساختمان

اگر می خواهید برای منزل یا محل کارتان از کولر استفاده کنید، باید نکات کانال کشی کولر را مد نظر داشته باشید. در رابطه با اهمیت کانال کشی کولر همین کافی است که بگوییم اگر بهترین مدل کولر آبی را بخرید، اما طراحی کانال آن را به درستی انجام نداده باشید، قادر نخواهید بود از مزایا و کیفیت بالای آن برخوردار شوید. به بیانی ساده تر می توان گفت که کانال کشی کولر از مهم ترین بخش های معماری یک ساختمان است. در صورتی که شما به تازگی وارد یک خانه شده باشید که کانال کولر ندارد، مجبور خواهید شد از یک بنا برای خراب کردن سقف کمک بگیرید تا قادر به کانال کشی کولر باشید. نحوه کانال کشی روی دکوراسیون داخلی و میزان خنک شدن ساختمان تاثیرگذار است.

نحوه کانال کشی کولر آبی در ساختمان

به گزارش گروه ساختمانی آبان، کانال هوا چیست؟

کانال هوا کانالی است که برای انتقال هوا در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع به کار گرفته می شود. این کانال در دو نوع گرد و چهار گوش تولید می شود و برای ساخت آن از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم استفاده می گردد. این روزها مصالح دیگری مثل پنل های عایق شده و پلاستیک نیز برای ساخت کانال هوا به کار می روند.

کانال هوا چیست؟

کانال کشی در ساختمان به کمک ورق های فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم انجام می شود. کانال کشی در مراحل پایان کار یا نازک کاری و پیش از اجرای سقف کاذب یا کناف صورت می گیرد و برای کاهش میزان اتلاف انرژی با پشم شیشه عایق بندی می گردد. عوامل مختلفی روی هزینه کانال کشی تاثیر دارند که از جمله آن ها می توان به متراژ فضا، مواد اولیه فولادی یا آلومینیومی و محل قرارگیری کولر که می تواند بالکن یا بام ساختمان باشد، اشاره کرد.

راهنمای کانال کشی کولر

با توجه به مطالبی که ذکر شد، احتمالا به اهمیت زیاد کانال کشی کولر پی برده اید. بنابراین باید در زمانی که قرار است یک کولر آبی در ساختمان خود راه اندازی کنید، ابتدا به اصول مربوط به کانال کشی کولر دقت کنید و از یک فرد باتجربه و ماهر برای این منظور کمک بخواهید. اگر یک بار عمل کانال کشی را به درستی انجام دهید، مطمئن خواهید شد که در آینده مشکلی نخواهید داشت.

مراحل کانال کشی کولر

مراحل کانال کشی کولر به شرح زیر هستند:

کانال کشی کولر براساس طراحی ساختمان

یکی از نکاتی که باید در کانال کشی کولر به آن توجه کرد، معماری ساختمان است. برای کانال کشی باید بهترین موقعیت دریچه ها را پیدا کرد. این امکان وجود دارد که در برخی بخش های ساختمان نتوان دریچه نصب کرد، زیرا پس از راه اندازی کولر، باد وارد این بخش ها نمی شود یا به خاطر تنظیم نبودن زاویه، فضا به شدت سرد می شود. به همین خاطر، کسی که مسئول طراحی کانال کولر است، باید اول نقشه های ساختمان را بررسی کند و با توجه به آن ها وارد عمل شود. توجه داشته باشید که انتهای هر دریچه باید به یک دریچه ختم شود. با این حساب باید حواستان باشد که اگر قرار است در قسمتی از ساختمان دریچه نصب کنید، باید کانال کولر را به آن بخش منشعب نمایید.

تهیه ورق مناسب برای کانال کولر

اصول کانال کشی کولر از اهمیت زیادی برخوردارند و اگر به آن ها توجه نکنید، دچار مشکل خواهید شد. همین مشکلات می توانند شما را مجبور به تخریب و ساخت و ساز مجدد کنند. وظیفه کانال کولر، انتقال هوای سرد از داخل کولر به محیط درونی ساختمان است. اگر جنس ورقه هایی که برای کانال کولر خود انتخاب کرده اید، مناسب نباشد، ممکن است کانال با گذشت زمان سوراخ شود و هوای گرم به داخل کانال نفوذ کند.

این مشکل باعث می شود ساختمان شما به خوبی خنک نگردد. در این وضعیت باید کولر خود را طی ساعات طولانی تری روشن بگذارید تا محیط خنک شود. پس باید قبل از این که برای خرید کانال کولر اقدام کنید، جنس ورقه ها را تحت نظر داشته باشید. بهترین گزینه، ورق های گالوانیزه هستند که دوام زیادی دارند. به این نکته هم توجه کنید که این ورق ها در ضخامت های مختلفی قابل عرضه هستند و بهتر است شما ضخامت های بالا را انتخاب کنید.

عایق کاری هنگام کانال کشی کولر

از دیگر نکات مهمی که باید در کانال کشی کولر به آن توجه کرد، رعایت استانداردهاست. اگر عایق کاری در محل نصب دریچه ها و اتصال کانال ها به هم صورت نگیرد، هوای خنک از کانال خارج شده و فضای ساختمان خنک نخواهد شد. در این وضعیت شما تصور می کنید موتور کولر ایرادی پیدا کرده است و با وجود تعمیراتی که روی آن انجام می دهید، باز هم مشکل رفع نمی شود. بازدید کانال کشی بسیار دشوار است، زیرا نیازمند تخریب ساختمان است. به همین خاطر باید در نصب کانال ها دقت داشته باشید.

کانال کشی کولر بر اساس سرعت جریان باد

هر کولر آبی دارای سرعت و فشار باد مخصوص به خود است. شما بایستی پیش از خرید کولر به متراژ فضا توجه کنید. هر چه ساختمان شما بزرگ تر باشد، کولری که انتخاب می کنید باید سرعت باد بیش تری داشته باشد. کانال کشی کولر را باید بر اساس سرعت باد انجام داد. هر چه باد با فشار بیش تری وارد شود، عایق کاری و کانال کشی نیز باید با دقت بیش تری صورت بگیرد.



به "نحوه کانال کشی کولر آبی در ساختمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه کانال کشی کولر آبی در ساختمان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه کانال کشی کولر آبی در ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252