بازسازی باشگاه ورزشی و سالن ورزشی چطور باید انجام گیرد؟ (خدمات و راهنمای اجرا)

عملکرد صحیح بخش های مختلف باشگاه و سالن ورزشی ظاهر خوب احتمالا اولین چیزی است که ورزشکار در یک باشگاه به آن توجه می کند، به همین خاطر مهم است شما قبل از این که مشتری های قدیمی و مشتری های احتمالی آینده خود را از دست بدهید، بازسازی باشگاه ورزشی و سالن ورزشی خود را انجام دهید. اگر دوست دارید ورزشکاران از حضور در باشگاه ورزشی شما لذت ببرند و با هیجان باشگاه شما را انتخاب کنند، باید باشگاه تان از همه نظر عالی باشد. اگر باشگاه شما هم اکنون ظاهر خوبی ندارد و بخش های مختلف آن نیاز به تعمیر دارند، بازسازی ساختمان باشگاه را انجام دهید تا باشگاه تان دوباره سر زبان ها بیافتد.

ما در گروه ساختمانی آبان لوکس، با پشتوانه سال‌ها تجربه و مهارت کارکنان توانمند خود می‌توانیم پروژه بازسازی باشگاه ورزشی و بازسازی سالن ورزشی شما را در تهران، کردان، نوشهر، شمال، فشم، هشتگرد، دماوند و سایر شهرهای ایران به بهترین شکل انجام دهیم.

بازسازی باشگاه ورزشی و سالن ورزشی چطور باید انجام گیرد؟ (خدمات و راهنمای اجرا)

به گزارش گروه ساختمانی آبان، یک سالن بدنسازی باید آن قدر هیجان انگیز و الهام بخش باشد که شما را به رفتن به باشگاه ترغیب کند. مثلا باشگاهی که یک سالن مستطیل شکل بزرگ و پر از دستگاه دارد، در همان نگاه اول، باعث اضطراب و استرس در ورزشکار می شود؛ در صورتی که اگر همین فضا یک طراحی اصولی داشته باشد و شما سالن را به صورت حرفه ای تفکیک کرده باشید، آن وقت آرامش و انگیزه بیشتری برای ورزش ایجاد خواهید کرد. طراحی و بازسازی سالن بدنسازی به ابعاد، نوع فضا، کاربرد، رشته های ورزشی مورد نظر و بودجه شما برای بازسازی بستگی دارد.

فضای مناسب برای رشته های مختلف ورزشی تفاوت زیادی با هم دارند. برای نمونه فضای مناسب ورزش های کششی و آرام مانند یوگا یک فضای خلوت و آرامش بخش با رنگ های ملایم سفید، کرم، بژ، رنگ های چوبی است. یک سالن مناسب این ورزش باید پنجره های بزرگ داشته باشد تا نور کافی به داخل بیاید و تهویه هوا هم به طور مناسب انجام شود.

رعایت اصول نورپردازی در سالن های ورزشی اهمیت فراوانی دارد. نورپردازی سالن بدنسازی باید مناسب باشد و تا حد امکان از نور طبیعی برای روشنایی فضای داخلی در روز استفاده شود. وجود پنجره های بزرگ و نورگیر به تعداد زیاد، روشن شدن سالن های ورزشی را سبب می شود و علاوه بر آن به کاهش هزینه مصرف برق کمک می کند.

رعایت تعادل در پخش نور مصنوعی هم اهمیت ویژه ای دارد که در طراحی و بازسازی ساختمان باشگاه باید به آن توجه شود. دقت کنید که مناسب ترین رنگ برای فضا، سفید یا کرم است که هیچ آسیبی به چشم ها وارد نمی کند.

بازسازی باشگاه ورزشی چگونه است؟

سالن ورزشی جایی است که افراد در آن تحرک و فعالیت فراوانی دارند، از این رو داشتن یک سیستم تهویه مناسب امری ضروری است که حتما در زمان بازسازی ساختمان باشگاه باید به آن توجه کرد. در ضمن، پنجره های بزرگ می توانند هوای تازه وارد سالن کنند و رفاه و آسایش را برای ورزشکاران به ارمغان آورند.

رختکن هم باید تهویه مناسب داشته باشد، زیرا فضای آن معمولا کوچک و دارای کمد است و در صورت عدم وجود هوای تازه و مطبوع منجر به نارضایتی ورزشکاران خواهد شد. سایز کمد باشگاه بدنسازی باید به اندازه ای باشد که افراد بتوانند وسایل خود را به راحتی در آن جای داده و از امنیت آن مطمئن باشند.

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی و بازسازی سالن بدنسازی، کفپوش سالن ورزشی است. در کف سالن ورزشی احتمال رشد قارچ و باکتری وجود دارد، در ضمن سخت بودن کف سالن هم منجر به آسیب دیدن بدن ورزشکاران می شود، بنابراین انتخاب یک پوشش مناسب بسیار مهم است. کفپوش خوب باید ضد باکتری، نرم، با رنگ مناسب باشد و قابلیت شستشو و ماندگاری زیاد داشته باشد.

دستگاه ها و تجهیزات ورزشی باید به نحوی در باشگاه چیده شوند که افراد در حین کار با آن ها به یکدیگر برخورد نکنند. چیدمان وسایل نکته ای بسیار مهم در بازسازی ساختمان سالن بدنسازی است و باید این کار را با نهایت دقت انجام دهید. از طرفی فضا باید مرتب و عاری از شلوغی و هرج و مرج باشد. ظاهر مرتب و آراسته باشگاه چیزی است که در نگاه اول توجه مراجعان را به خود جلب می کند.

آیینه در سالن بدنسازی به ورزشکاران کمک می کند حرکات را صحیح انجام دهند، خود را با دیگران مقایسه کنند و از آنها الگو بگیرند و تشویق شوند تمرینات را ادامه دهند. در بعضی از باشگاه ها آیینه های سرتاسری را روی دیوارها نصب می کنند یا به این شکل رو به روی هر دستگاه یک آیینه قدی وجود داشته باشد.

نکاتی در مورد بازسازی سالن ورزشی

سالن ورزشی محل رفت و آمد افراد زیادی است و به همین خاطر باید در تمام زمان ها عملکردی مناسب و فضایی دلنشین داشته باشد تا ورزشکاران بتوانند با خیال آسوده روی ورزش خود تمرکز کنند. در بازسازی سالن ورزشی باید به نکات مختلفی توجه کنید. یکی از این بخش های مهم کفپوش سالن است.

کفپوش سالن ورزشی باید استانداردهای مشخص و بالایی داشته باشد. در زمان بازسازی ساختمان سالن ورزشی لازم است کفپوشی با کیفیت و ضخامت مناسب تهیه کنید. هر چند ممکن است قیمت برخی از انواع کفپوش ها گران تر باشد اما حفظ سلامت ورزشکاران بسیار مهم تر از قیمت است.

پس در انتخاب کفپوش برای بازسازی سالن ورزشی دقت کافی به خرج دهید و از کیفیت جنس کفپوش مطمئن باشید تا برای هر گونه فعالیت ورزشکاران مناسب باشد و آسیبی به آنها نرساند.

هر سالن ورزشی با توجه به دستگاه های مختلف موجود در آن و استفاده از آن برای ورزش های متفاوت مانند ورزش رزمی، باشگاه های بدنسازی، سالن فوتسال، هندبال و والیبال نیاز به کفپوش خاص خود را دارد.

برای مثال کفپوش باشگاه بدنسازی به دلیل استفاده زیاد از وزنه ها و دمبل هایی با وزن های بالا و حرکات پرشی نیاز به استحکام بیشتری دارد. برای سالن بدنسازی باید هر چند وقت یک بار کفپوش سالن بازسازی شود تا ورزشکاران بتوانند با آرامش خاطر ورزش کنند.

اگر کفپوش مناسبی انتخاب نکنید احتمال رشد قارچ و باکتری افزایش پیدا می کند و منجر به ایجاد بیماری های پوستی در مراجعان می شود. کفپوش های گرانولی و پلی اورتان از بهترین و مناسب ترین انواع کفپوش ها برای سالن های بدن سازی هستند، چرا که به راحتی دچار فرو رفتگی نمی شوند و به بدن انسان آسیبی وارد نمی کنند.

برای بازسازی ساختمان سالن ورزشی و کفپوش آن از شرکت ها و تولیدی های مطمئن، آن ها را خریداری کنید. شرکت آبان در زمینه بازسازی ساختمان قدیمی سالن ورزشی با بهترین کفپوش و با کیفیت بالا و قیمتی مناسب آماده خدمت رسانی به شما دوستان است.

تعویض کفپوش در بازسازی سالن ورزشی

کفپوش ها اهمیت ویژه‌ای در سالن های ورزشی دارند. به چشم نمی آیند اما ورزشکاران بیشترین تعامل را با آنها دارند، به همین دلیل در زمان بازسازی ساختمان سالن ورزشی انتخاب و نصب صحیح کفپوش اهمیت فوق العاده بالایی دارد.

انواع کفپوش برای سالن ورزشی وجود دارد، مانند کفپوش تاتامی، فوم دار، پلی اورتان، لاستیکی، وینیلی و … . هر کدام از این کفپوش ها با توجه به نوع کارکردشان در محیط های مختلف ورزشی استفاده می شوند.

  • به طور کلی کفپوش ورزشی را می توان به چهار نوع تقسیم بندی کرد:
  • کفپوش ورزشی با قابلیت ارتجاعی گسترده (مقاومت زیاد در برابر تغییر حالت و پیچ و خم)
  • کفپوش ورزشی مخلوط شده (دارای حالت فنری و نرم)
  • کفپوش ورزشی ترکیبی (برای توزیع فشار بر روی کف)
  • کفپوش ورزشی با قابلیت ارتجاعی متمرکز (با حالت فنری و نرم و حوزه تغییر شکل محدود، مناسب برای تحمل بارهای متمرکز و باشگاه های ورزشی که وسایل سنگین دارند)

تعویض دوره ای کفپوش ها و انتخاب جنس و کیفیت آن اهمیت فراوانی دارد؛ به همین خاطر باید بازسازی ساختمان سالن ورزشی و کفپوش را جدی بگیرید. یک سالن بزرگ با کفپوش هایی که از جایشان درآمده یا از نظر کیفیت و دوام درجه پایینی دارند و قابلیت ارتجاعی و یا حرکات سنگین بر روی آن ها دیگر ممکن نیست، خطرات فراوانی را برای ورزشکاران ایجاد می کنند.

ممکن است به خاطر یک پرش یا دویدن و افتادن بر روی این کفپوش ها و آسیب به خصوص از ناحیه زانو یک ورزشکار تا آخر عمر خود نتواند ورزش مورد علاقه اش را دنبال کند و از هدف ها و آرزوهایش دور شود. این اتفاق می تواند تنها به خاطر تعویض نکردن یا دیر اقدام کردن برای تعویض کفپوش ها و بازسازی ساختمان سالن ورزشی باشد.

حتی ممکن است به موقع کار بازسازی را انجام دهید اما چون به کیفیت و جنس کفپوش دقت کافی نکرده باشید، موجب ضرر و آسیب های بدنی و یا روحی زیادی شوید.



به "بازسازی باشگاه ورزشی و سالن ورزشی چطور باید انجام گیرد؟ (خدمات و راهنمای اجرا)" امتیاز دهید

22 کاربر به "بازسازی باشگاه ورزشی و سالن ورزشی چطور باید انجام گیرد؟ (خدمات و راهنمای اجرا)" امتیاز داده اند | 2.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی باشگاه ورزشی و سالن ورزشی چطور باید انجام گیرد؟ (خدمات و راهنمای اجرا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252