نکاتی در مورد بازسازی نمای ساختمان

نمای ساختمان مانند هر بخش دیگری از ساختمان به تعمیر و بازسازی نیاز پیدا می کند. به خصوص این که این بخش در معرض عوامل محیطی مانند نور خورشید و باران و برف قرار دارد. برای بازسازی نمای ساختمان نکته های مهمی وجود دارند که باید به آنها توجه کرد.

نکاتی در مورد بازسازی نمای ساختمان

به گزارش گروه ساختمانی آبان، اگر بیشتر بخش های نمای ساختمان سالم هستند، به شما پیشنهاد می‌کنیم فقط قسمت‌های آسیب‌دیده را تعمیر کنید. برای تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده آجر یا سنگ های لق شده یا شکسته را برمی‌دارند، ملات زیر آن را می‌تراشند و بعد از تمیز کردن با استفاده از ملات جدید سنگ یا آجر جدید را می‌چسبانند. یکی از اصلی ترین عوامل زیبایی ساختمان نمای آن است، چرا که اولین چیزی که در ساختمان به نظر می‌آید نما و ظاهر بیرونی آن است. امروزه از سنگ‌ های ساختمانی مختلفی برای طراحی و ساخت نمای ساختمان استفاده می‌ کنند که هر کدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

اگر نمای ساختمان شما همیشه در معرض نور خورشید، سرما و گرما، برف و باران قرار دارد، امکان فرسایش آن و نیاز به بازسازی بیشتر است. گاهی وقت ها سنگ‌های نمای ساختمان به دلایل مختلف از جایشان شل می شوند که ریزش آنها ممکن است خطرات زیادی را به وجود بیاورد. به همین خاطر در صورت ایجاد مشکل برای نمای ساختمان، باید خیلی سریع آن را ترمیم کرد تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

معمولا برای این نوع بازسازی نمای ساختمان سنگ‌ها را با پیچ و رول‌ پلاک به بخش زیری پیچ می‌کنند. نباید نگران زیبایی نما باشید چون تیم حرفه‌ای ما، این قسمت‌های سوراخ شده را با ملات همرنگ پر می‌کند و در آخر شما همان نمای قبلی را می‌بینید. در برخی موارد به دلیل فرسودگی بیش از حد نما، آن را کاملا تعویض می‌کنند. در این حالت نما را کاملا تخریب می‌کنند و قطعات سنگ و آجر را جدا می‌کنند.

به هیچ عنوان روی نمای فرسوده نمای جدید کار نکنید، چرا که مواد قدیمی توان نگهداری مصالح جدید را ندارند. بعد از تخریب نما، بر حسب نوع نمای جدید، زیرسازی آن انجام می‌ شود. زمانی که نمای ساختمان سالم است و شما به دلیل تغییر کاربری یا ایجاد یک چهره جدید قصد تعویض نما را دارید، بهترین گزینه انتخاب اتصالات خشک است.



به "نکاتی در مورد بازسازی نمای ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در مورد بازسازی نمای ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید

به دنبال تیم حرفه ای معماری سازه هستید؟

ما با مشاوره مستمر و پیگیر به شما کمک خواهیم کرد پروژه های گوناگون ساختمانی را فراتر از تصورتان پیش ببرید.

021-26208252